Процеси європейської інтеграції охоплюють дедалі більше сфер життєдіяльності, включно вищу освіту. Україна чітко визначила орієнтир на входження в освітній і науковий простір Європи, здійснює модернізацію освітньої діяльності в контексті європейських вимог, дедалі наполегливіше працює над практичним приєднанням до Болонського процесу.
Індивідуальне навчально-дослідне завдання передбачає написання твору-роздуму на задану тему і обґрунтування висловлювань, що стосуються вчителя та педагогічної професії.
Мета: засвоїти основні категорії та поняття професійної культури вчителя, усвідомити особливості і унікальність різних виховних систем, навчитися критично оцінювати педагогічні явища і події минулого з позицій сьогодення.
Мета: усвідомити роль та значення самостійної роботи для професійного становлення майбутнього вчителя, висвітлити різні форми самостійної роботи в процесі оволодіння знаннями, вміннями і навичками, розглянути основні форми позанавчальної самостійної діяльності студентів, формувати у студентів уміння розв'язувати педагогічні задачі.
Мета: розглянути основи та структуру вищої школи, усвідомити особливості методики організації і проведення різних форм організації навчальної діяльності, розкрити основні принципи організації навчального процесу у вузі, формувати у студентів уміння розв'язування педагогічних задач.
Мета: усвідомити мету освіти та навчання в національній школі, розглянути принципи та завдання організації навчально-пізнавальної та виховної діяльності.
Мета: з'ясувати основні категорії та поняття професійної діяльності вчителя, створити у студентів початкову позитивну установку на формування особистості вчителя, розвинути мотивацію до набуття вчительської професії; розкрити соціальну роль і функції вчителя, специфіку його діяльності, вимоги до нього з боку суспільства; формувати у студентів уміння розв'язувати педагогічні задачі.
Програмою передбачається ознайомлення студентів з основами наукової організації праці, з особливостями самостійної роботи. В програмі розкриваються спеціальні функції, зміст праці вчителя, професійні вимоги до особистості вчителя, шляхи набуття педагогічної професії. Даються також основи наукових знань про людину як предмет професійної праці вчителя, основні напрямки і засоби професійного самовиховання майбутнього вчителя.
Курсова робота з педагогіки виконується на ІІІ курсі по завершенню вивчення циклу педагогчіних дисциплін: загальної педагогіки, історіїї педагогіки та методики виховної роботи.