Четвер, 28.03.2024
Педагогіка
Шановні форумчани! Просимо створювати інформативні та змістовні повідомлення. Кожне повідомлення, яке не відповідає тематиці, містить лише смайл або два-три слова, розцінюється як флуд (пустослів'я) і підлягає видаленню. Недотримання цих правил і правил форуму та ігнорування зауважень адміністрації може призвести до бану, який передбачає заборону учаснику спілкуватись на форумі.
[ Нові повідомлення · Учасники · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Веб-конференції » Управління інформаційними зв'язками » РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ В УПРАВЛІННІ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ В УПРАВЛІННІ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
cobol73Дата: Четвер, 20.12.2012, 02:45 | Повідомлення # 1
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 20
Репутація: 0
Статус: Offline
Альона Шевчук

РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ В УПРАВЛІННІ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

Реформування системи освіти завжди починається з певних змін в управлінні освітою та навчальними закладами. Корпоративна культура є частиною управлінської культури освітнього закладу, виступає основою формування установи, показником якості її освітньої діяльності.
Проблема корпоративної культури в управлінні навчальним закладом стала предметом наукових досліджень О.Глущенко [1], В.Гриньової [2], Г. Хаєта [3], Д Мацумото [4], Л. Галіциної [5] та інших.
Корпоративна культура є обов’язковим елементом системи менеджменту вищого навчального закладу. Для тих ВНЗ, які утворилися недавно, вона запорука розбудови освітнього процесу на соціально-етичних засадах, для державних ВНЗ – засіб збереження традицій наукових і педагогічних шкіл; для тих й інших – гарантія адаптації до потреб ринкової економіки, збереження та посилення конкурентних позицій.
Через корпоративну культуру співробітники навчального закладу ідентифікують себе як професійну спільноту, що на якісному рівні відрізняє її від інших операторів ринку освітніх послуг. Ця індивідуальність в оточуючому соціальному та матеріальному середовищі стає однією із визначальних складових конкурентоспроможності ВНЗ, його популярності серед абітурієнтів. Провідну роль у корпоративній культурі навчального закладу на внутрішньо-організаційному рівні відіграють організаційні цінності – сукупність усього того, що зорієнтоване та сприяє задоволенню професійних потреб співробітників і відчувається ними як прийнятний мотиваційний вплив.
Особливість корпоративної культури будь-якого вищого навчального закладу полягає в залученні до неї студентів. Це природно, оскільки без них навчальний процес, виконання університетом свого призначення абсолютно неможливі. Відтак необхідність переосмислення взаємин між особою, яка навчає, та тією, яка навчається ,зумовлюють потребу змін їх стосунків, що все більше набувають ознак партнерства заради спільної мети: максимального розкриття інтелектуально-креативного потенціалу молоді, працевлаштування випускників після закінчення ВНЗ, їх професійної адаптації та подальшого кар'єрного чи фахового зростання. Отже, інтеграція студентства у корпоративну культуру ВНЗ, його активна участь у її формуванні закладає міцне підґрунтя для сприйняття у майбутньому корпоративної культури тих підприємств та установ, де продовжиться його трудове життя.
Розвиток корпоративної культури сприяє самостійності у сфері оволодіння новими освітніми програмами, технологіями, що забезпечує перехід на новий рівень компетентності, підвищення кваліфікації вчителів.
Зазначимо, що корпоративна культура як досвідчених викладачів так і майбутніх є колективною цінністю, забезпечує якість діяльності організації та є недостатньо науково обґрунтованою. Ефективність системи управління освітньою установою неможлива без розвитку корпоративної культури викладачів, які працюють в ній. Мета кожної освітньої установи – знайти власну культуру, сформувати імідж, адаптуватися до ринкових умов і при цьому зберегти найкращі з утворених в педагогічному колективі цінностей. Розвиток корпоративної культури вчителів загальноосвітніх шкіл дає можливість підняти рівень їх статусу, утворити новий імідж та забезпечити якість підготовки дітей до вступу до вищих навчальних закладів, тим самим зробити освітній заклад конкурентоспроможним, а вчителів – мобільними та успішними.
Водночас зазначимо, що показником якості може бути й корпоративний імідж організації та індивідуальний імідж педагога, які забезпечують не лише якість, але й мобільність вчителя та освітніх послуг, які пропонує навчальний заклад. Вважаємо, що введення ідей культуротворчої освіти в практику управління якістю освітнього закладу та розвиток корпоративної культури вчителя зумовлює визначення культури як наукову основу проектування навчального простору, як середовище культуротворчої взаємодії усіх суб'єктів освіти та самоутворення корпоративного та індивідуального іміджу.
Отже, корпоративна культура відіграє важливу роль в управлінні навчальним закладом результатом чого є формування кодексу професійної етики, що свідчить про прояв корпоративної культури. Дотримання його призводить до покращення результатів розвитку дитини як показника якості праці педагогів, корпоративних стосунків між ними. Сучасні тенденції глобалізації в суспільстві, безперечно, впливають управління навчальними закладами, але розвиток корпоративної культури є одним з найкращих показників, які ведуть до досягнення високого рівня освіти та її якості в короткий термін.
Література:
1. Глущенко О.А. Корпоративная культура как среда взаимодействия педагогов и детей [Текст] / О.А. Глущенко// Профессиональное педагогическое образование: проблемы и перспективы: Материалы научно-практической конференции. - Челябинск: Изд-во ППИЧГПУ, 2005
2. Гриньова В.М. Попов О.Є. Організаційно-економічні основи формування системи корпоративного управління в Україні. Монографія. - Харків.: Вид. ХДЕУ, 2003. - 324 с.
3. Корпоративна культура під заг. ред. Г.Л.Хаєта: навч. посібник. - Київ: Центр навчальної літератури, 2003. - 403с.
4. Мацумото Д. Психология и культура. - Спб.: Прайм - ЕВРОЗНАК, 2002. - 416 с.
5. Хочу бути успішним керівником / упоряд. : Л.Галіцина, О.Коба. - К.: Шк. світ, 2008. - 128с. - (Бібліотека «Шкільного світу»)


ФСПО
 
stud10Дата: Четвер, 20.12.2012, 12:03 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 9
Репутація: 0
Статус: Offline
Цікаві відомості про корпоративну культури, тільки кому вона потрібна.
Все одно ніхто ніколи її не дотримується.
Банально писатип про те чого немає.
Студент та культура річ не сумісні...


Amat Victoria Curam
 
cobol73Дата: Четвер, 20.12.2012, 15:43 | Повідомлення # 3
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 20
Репутація: 0
Статус: Offline
Так, корпоративної культури дійсно зараз мало хто дотримується.
Але, шановна колего, я з вами не згодна , адже її потрібно виховувати, вроваджувати та удосконалювати!!!!
Тому , що якщо ми не будемо дотримуватись такої культури, то до чого ми "докотимось"?


ФСПО
 
stud10Дата: Четвер, 20.12.2012, 15:45 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 9
Репутація: 0
Статус: Offline
До чого? А до теперішнього нашого суспільства, повірте гірше уже не буде.

Amat Victoria Curam
 
cobol73Дата: Четвер, 20.12.2012, 15:56 | Повідомлення # 5
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 20
Репутація: 0
Статус: Offline
Фле ж ми майбутні педагоги та управлінці, нам потрібно спонукати суспільство до кращого!!!!!!!!!!!!!

ФСПО
 
tasha89Дата: Четвер, 20.12.2012, 17:00 | Повідомлення # 6
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Культуру завжди потрібно дотримуватися, Альонка дуже повчальну і корисну статтю написала, вона пригодиться в майбутньому молодим керівникам.
 
cobol73Дата: Четвер, 20.12.2012, 17:01 | Повідомлення # 7
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 20
Репутація: 0
Статус: Offline
Дякую, Наташка!!!! Я надіюсь , що це стане комусь в пригоді!!!

ФСПО
 
Форум » Веб-конференції » Управління інформаційними зв'язками » РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ В УПРАВЛІННІ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Найактивніші користувачі форуму:
  • admin
  • savradim
  • Провідник
  • red
  • galanet
  • zagadkova_dysha_liruka
  • lena
  • MASK
  • Vladyka
  • Tiagai_Ivan
  • Сьогодні на форумі були:
    Copyright Стеценко Н.М. © 2024
    Сайт управляється системою uCoz