Людина починається з добра
Мета: Виховувати в учнів почуття чуйності, доброти, милосердя, поваги до старших.
Обладнання: Святково прибраний клас, застелений скатертиною стіл, на дошці написані вислови: Добро роби скільки можеш, від того ніколи не занеможеш(Народна творчість).
Скарай, недоле, людину, яка кривдить сиротину(Народна творчість). Людина починається з добра, із ласки, щирості й любові,
Із батьківської хати і двора, із теплоти, що є у кожнім слові (Л.Забашта). Ведуча: Добрий день, дорогі діти. Сьогодні ми поговоримо про добро, доброчинність, добрих людей. Мати репутацію доброї, душевно щедрої людини, відчувати до себе дружнє ставлення і повагу людей – законне прагнення кожного.
Хай оживає істина стара,
Людина починається з добра! Тобто, якщо ти хочеш, щоб люди ставилися до тебе добре, стався і до них так. Якщо хочеш, щоб друзі допомагали тобі в скрутну хвилину, вмій зрозуміти і їх проблеми. Учениця: Не говори про доброту, коли ти сам нею не сяєш, Коли у радощах витаєш, забувши про чужу біду. Учень: Бо доброта не тільки те, що обіймає тепле слово, В цім почутті така основа, Яка з глибин душі росте. Учениця: Коли її не маєш ти, то раниш людяне в людині, Немає вищої святині, як чисте сяйво доброти. Ведуча: В Україні проживає 2 мільйони одиноких людей. Така доля випала їм. Вони залишилися у чотирьох стінах сам на сам зі своїми проблемами, хворобами. Ми досить часто не помічаємо їх. А вони завжди поруч. Старі люди гірко нарікають на свою долю: «Маємо дітей та онуків, а вони відцуралися від нас, кричать, обзивають». І таких прикладів – безліч. Учениця: Живе одинока людина, Чому ж ми проходимо мимо? Живе одинока людина, Ніким у житті не любима. Учень: І серце у неї відкрите Для ласки людської й привіту, Печальним льодком оповите. Віддалене горем від світу.
Учениця: Чому ж ми не прийдемо в хату, Її не покличем з собою? Бо буде одна вікувати Людина з своєю журбою.
Учень: Нам легше, бо ми не самотні. Ходімо ж до неї в світлицю, І серце людини з безодні Полине, над нами, як птиця. Ведуча: В нашому селі живуть одинокі старенькі, яким потрібна наша допомога і підтримка. Вони не просять у нас чогось незвичайного, вони хочуть тільки нашої уваги, а інколи допомоги. Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити у горі й біді – це в характері нашого народу. Саме таким є безкорисливий порив мільйонів людей, котрі приходять на допомогу іншим у скрутну хвилину. Доброта й милосердя – багатоликі. Потреба в них завжди. Вони як два крила, на яких тримається людство. Тільки той вчинок є милосердним, який засвідчує повагу до людини. Діти скажіть будь-ласка: - Які, на вашу думку, прояви доброти і милосердя можливі в нашому повсякденному житті? - Як ви вважаєте, увага до оточуючих нас людей відноситься до теми нашої розмови? ( Відповіді дітей ). Важко уявити, що люди, що люди страждають не від того, що на кожен день не мають свіжого хліба, а через те, що не чують вкрай необхідного «Добрий день». Учениця: Кажімо більше ніжних слів знайомим, друзям і коханим, Нехай комусь тепліше стане від зливи наших почуттів. Нехай тих слів солодкий мед чиюсь загоїть рану чи перший біль чи то останній – Коли б то знати на перед. Учень: Кажімо більше ніжних слів, комусь всміхаймось ненароком, то не життя людське коротке, короткі в нас слова черстві. Кажімо більше ніжних слів. Ведуча: Мудрі французи кажуть: «От якби то молодість знала, як би ж то старість могла». Старість – не радість, ніхто її не жде. Всі стараються відсунути її, але вона все ж несподівано підкрадається. Добре, коли поруч тебе рідні – діти, онуки. А якщо їх не має? Тоді старі і немічні люди у будинку пристарілих. Тут не побачиш людей у рваному одязі, тут готують досить пристойну їжу, показують кінофільми. Але ж чому старі радіють, коли їх забирають звідти, чому просто на очах в´януть, почувши новину, що їх відправляють у будинок пристарілих. Сценка: Старший син: Все гаразд, мамо, документи в будинок пристарілих оформлені. Там вам буде добре… Спокій, тиша, обслуговування… І ми не набридатимемо. Звісно, інколи будемо заглядати. Мати: Одна тепер, назавжди одна… Ідуть геть найрідніші, без котрих життя не матиме сенсу, стане байдужим настільки, що втратить ціну. Молодший син: То що все, мамо? Ми ж не куди-небудь, а в будинок пристарілих. Там вам буде краще, ніж з нами…
Вчитель: Чи вважаєте ви таке ставлення до батьків нормальним? Чому? ( Діти висловлюють свої думки). Учениця: Шануйте матерів. Мені болить, коли матуся, Що має дочок і синів, Живе одна, мов та бабуся, На схилі посивілих днів. Працює вдень, не спить ночами, І часто зрошує сльозами, Тверду подушку на зорі. Скотину порає в дворі, А вдень копає на городі, Уста шепочуть: «Світе мій! Як важко жить мені одній! Одна-однісінька та й годі!». Ведуча: Діти, щоб ви сказали таким синам? (Діти висловлюють свої думки). Ведуча: Будьте добрими, милосердними, терпеливими, нехай не черствіють ваші душі в щоденних клопотах, бережіть свої серця від усього злого. Не забувайте убогих, подавайте сиротам, шануйте старших, не проминіть ніколи людину, не привітавши її, і добре слово мовте. Ось і закінчилась наша розмова. Я надіюсь, що всі ми станемо добрішими, милосерднішими. Всім нам не легко у цей скрутний час, але пам’ятаймо, що поруч є люди, яким набагато гірше. А ми можемо хоч на крихту покращити їхнє життя. Тож пам’ятаймо про це.
Джерело: http://Журнал "Шкільна бібліотека" |