Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.
Виховна година "Я і світ"
Тема: Я і світ Мета: розширити уявлення учнів про місце і роль людини в суспільстві; поглибити знання дітей про якості «гідної» особистості; формувати в учнів почуття власної гідності; спонукати до самовдосконалення. Обладнання: імпровізований мікрофон, плакати, глобус, аркуші для індивідуальної роботи та роботи в групах. Хід заняття І. Мотивація - Діти, сядьте, будь-ласка, зручно та прислухайтесь до звуків, що лунають у нашому класі, до стану вашої душі та уявіть, що кожен із нас має у своєму внутрішньому світі струмок чистоти. Цей струмок дає нам духовну силу, вміння приймати правильні рішення. Адже кожна хвилина нашого життя – це вибір. Вибір поведінки, вибір вчинку, вибір життєвого шляху. І ця духовна сила буде необхідна нам сьогодні під час нашого заняття, вона допоможе збагатити ваші душі новими відчуттями, досвідом. Тож візьміться за руки та потиском долоні передайте краплинку із цього струмка товаришам, щоб бути відкритими і щирими один з одним та із собою. ІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів виховної години - А тема сьогоднішнього заняття «Я і світ». (плакат на дошці) Сподіваюсь, що воно вас зацікавить. Ми поговоримо про місце і роль людини в суспільстві, поглибимо знання про якості гідної, достойної особистості і ви зможете дізнатись про себе дещо нове. - Подумайте півхвилини і продовжте речення, записане на дошці : «Від сьогоднішнього заняття я очікую…» (Варіанти учнівських відповідей: «…визначити місце, яке я займаю у світі» та ін.) ІІ. Основна частина 1. Технологія «Мікрофон» та прийом «Незакінчені речення»
- Що найважливіше в житті кожної людини? Чого людина найбільше прагне? (відповіді учнів) - Так, напевне, це щастя. Кожен із нас хотів би бути щасливим. Вправа «Мікрофон» Пропоную вам продовжити таке речення «Я почуваюся щасливою людиною, коли…». (Варіанти відповідей учнів «… у моїх друзів та близьких все гаразд» тощо) Рефлексія - Як вам працювалось? - Що ви з’ясували для себе? - Як ви вважаєте, навіщо ми це робили? Якщо ви спостережливі, то могли помітити, що кожен із вас говорив по-різному, а це доводить, що всі ви різні та кожен є індивідуальністю, що у кожного є свої бажання, свої прагнення, життєві плани... - Як, на вашу думку, ми можемо реалізувати свої прагнення та життєві плани? Що допоможе нам це зробити? (варіанти відповідей) Антон Павлович Чехов вважав, що «людині потрібні не три аршини землі, не садиба, а вся земна куля, де на просторі вона могла б показати всі свої властивості душі». (плакат на дошці) - Як ви розумієте ці слова? - Що означає, на вашу думку, «душа»? (відповіді учнів) Я вважаю, що під словом «душа» автор має на увазі силу особистості людини. - А що потрібно, щоб показати силу своєї особистості? (відповіді учнів) На мою думку, слід скласти програму особистості. - Як ви розумієте слово «програма» та «особистість»? (відповіді учнів) 2. Вправа «Мозковий штурм» (Складаємо асоціативний ряд) Програма Особистість - план - людина - режим - індивідуальність - дії - професіонал - закони - «яскрава» людина - напрям - творча людина - гідна людина
- А тепер ми об’єднаємось в команди із назвами «Земля», «Сонце», «Місяць», «Зорі».
Завдання командам: дайте визначення «програми» та «особистості» за підібраними словами, використавши асоціативний ряд та додавши від себе по 2 слова. Слова можна змінювати за відмінками. (Варіанти відповідей : програма – це план дій, побудовані за законами дотримання режиму у визначеному напрямі; особистість – це гідна поваги, творча, «яскрава» людина, гарний професіонал.) У вас є визначення «програми» та «особистості» і кожен з вас з’ясував, що робить його щасливим. А тепер спробуйте скласти власну «Програму розвитку особистості» (максимум 5 пунктів) (Варіанти відповідей: Програма розвитку особистості 1. Поглиблювати знання з психології; 2. Розвивати уміння долати конфлікти; 3. Формувати толерантність; 4. Вчитися співчувати, співпереживати; 5. Розвивати уміння зрозуміти інших.) Рефлексія. Вправа «Продовж речення» «Я намітив таку програму розвитку особистості…» (презентація програм) - Що допомогло мені складання цієї програми? (відповіді учнів)
3. Технологія «Займи позицію» І.Завдання Звернімось до слів Дугласа Макартура, який говорив, що «у цьому світі немає гарантій, є тільки можливості». (плакат на дошці) - Тож дайте відповідь на запитання: «Чи легко в сучасному світі реалізувати свої можливості?» Якщо так, станьте у класі біля плаката із написом «Так», далі, відповідно, біля плакатів «Ні», «Не знаю. Для мене це складне запитання». 2. Підготовка учнів до обґрунтування своєї позиції, чому саме вони її обрали та пояснення представниками кожної групи з наведенням аргументу. ( один учень – один аргумент) 3.(Вислуховування позицій та аргументів інших) (Варіанти учнівських відповідей: «Так, в сучасному світі легко реалізувати свої можливості, адже для цього є багато засобів. Головне мати бажання їх знайти». «В сучасному світі важко реалізувати свої можливості, адже не кожен знаходить ці засоби». ) 4. Якщо після обговорення цього питання хтось із учнів змінить свою позицію, треба йому запропонувати стати біля відповідного плаката та пояснити, чому змінилась його думка. (учні, що знаходяться біля плакати «ТАК» повинні переконати інших учнів зайняти їх позицію) 5. Рефлексія - Чим сподобалась ця вправа? - Що для себе з’ясували? 4. Вправа-завдання «Знайди свої можливості» Переді мною весь світ. Мої можливості? (плакати на дошці) - У вас є програма розвитку особистості і більшість з нас переконалися, що в сучасному світі легко реалізувати свої можливості. Тепер давайте подумаємо, де ми зможемо знайти можливості реалізації програми.
Завдання: Запишіть план дій з реалізації своїх можливостей (3-5 пунктів) - Що потрібно зробити та які кроки по втіленню даної програми? (Можливий варіант відповіді: 1. Освоїти програму з практичної психології; 2. Записатися в дискусійний клуб; 3. Скласти чи знайти правила толерантної поведінки.) Рефлексія «Для реалізації плану я знайшов такі можливості…» (презентація) Ви побачили, що можна знайти можливості для реалізації своєї програми. Світ відкриває перед вами безліч можливостей. - Як ви думаєте, чому люди часто не реалізують свої можливості? Що їм заважає? ( Завдання командам: записати власні позиції на розданих аркушах паперу (у формі хмаринок) Наприклад, лінощі, байдужість, невпевненість в своїх силах, життєві обставини, недостатня кількість знань, відсутність сили волі ті ін. ) (Кожен оголошує свою позицію, вчитель записує на хмаринці і наклеює на глобус) - Що ми бачимо? Що закриває нам «Світ»? - Пригадайте вислів «Хто володіє знанням – той володіє світом». - Що потрібно для того, щоб світ перед нами «відкрився»? Що відкриває нам світ? (Підбираємо протилежні значення до попередньої вправи) - наполеглива праця; - відповідальність; - впевненість в своїх силах; - позитивний підхід до життєвих обставин; - отримання знань; - сила волі та ін.
Це особисті якості, які допоможуть нам «відкрити» світ. (знімаю хмаринки) ІІІ. Підведення підсумків. «Очікування» Отже, ми з’ясували, що допоможе нам відкрити Світ. - Чи виправдались ваші очікування щодо заняття? (повертаємось до плаката) Вправа «Мікрофон» та прийом Незакінчені речення» «Сьогодні на занятті я зрозумів…»