Четвер, 19.12.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Дружба
Виховна година на тему "Дружба"
Мета:
- розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг»;
- показати його відмінність від понять «приятель» і «знайомий»;
- прищепити учням повагу до цінностей дружби;
- сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями.
Обладнання: чистий аркуш паперу, ручка та кольорові олівці.
Дружба - это спокойная и тихая привязанность, направляемая и укрепляемая привычкой, возникающей из долгого общения и взаимных обязательств.
Дэвид Юм
Вступне слово вчителя
У житті кожного з нас є друзі, приятелі, знайомі. Спілкування з ними, як правило, приносить радість. Але в нашому оточенні є й такі люди, яких ми недолюблюємо, якими нехтуємо, і спілкування з такими людьми нас дратує. Іноді трапляється, що наш найближчий друг виявляється недругом. Як же уникнути таких неприємних ситуацій? Напевно, самий вірний спосіб — розібратися у своєму оточенні.
Хто такий друг? Зразкові варіанти відповідей:
- Одному друг потрібен, щоб допомагав, був беззавітно відданий і до якого в любу хвилину можна було звернутися по допомогу. Але часто ми нарікаємо на те, що друг зрадив. А що таке зрада? Це коли друг не поділяє твоїх поглядів або дружить з твоїм недругом?
- Справжній друг - це людина, яка ніколи тебе не залишить тебе у біді, завжди допоможе і підтримає
- Друг це той хто поважає тебе, кому можна довіряти.
- Багато для кого друг - це той хто поділяє його погляди, допомагає йому в складних ситуаціях, тобто той кому можна довіряти особисте, знаючи, що він тебе не зрадить. Дуже часто навіть зла і огидна Вам людина може зробити більше ніж найкращий друг якого ви знаєте все своє життя, якщо людина не поділяє ваших поглядів це не означає, що вона погана і навпаки. Найкраще видно друзів в скрутний момент коли у вас, стається якась біда тоді зразу видно де справжній друг.
-Справжній друг - це людина, яка завжди тебе підтримує,яку ти поважаєш і ділишся з нею власними таємницями!!!
Багато хто прикидається другом для когось, щоб використати його в корисних для себе цілей.
— відносини між людьми зміцнюють почуття впевненості в собі;
— спілкування допомагає нам учитися, працювати, жити;
— це про дружбу, що позбавляє нас самітності, робить нас добріше і краще.
Дружба-чудова річ. Але знайти справжнього друга дуже важко, а ще важче зберегти цю дружбу.
Усі ми хочемо мати гарного друга, на якого можна покластися. Але чи відповідаємо ми тим вимогам, що пред'являємо до друга?
Перед вами тести. Вам треба чесно відповісти на його питання.
Знайти причини сварки між друзями.
Не раз ви, напевно, читали в молодіжних газетах і журналах схвильовані листи: «Не можу знайти друзів», «Чому я самотній?», «Чому друзі сваряться?». Питань багато,, хотілося би знайти відповіді.
Дружба - тендітна річ, як скло. Вона випробується не тільки лихом, а й повсякденними дрібницями. Навіть між кращими друзями виникають сварки. Буває так, що дружиш із кимсь, а потім раптово щось ламається, розбивається - і від взаємної прихильності залишаються лише уламки. Звичайно, можна знову помиритися, попросити пробачення. А якщо образа занадто велика? Ти чекаєш, коли твій друг першим підійде до тебе, щоб вибачитися, а він не підходить. Його гордість не дозволяє йому цього. От так починає здаватися, що підходити друг до друга безглуздо, та й занадто пізно. Пізно? Ні, просити пробачення ніколи не пізно. Саме через те, що ми боїмося зробити перший крок, усе ускладнюється і дружбу вже не склеїти».
Лев Миколайович Толстой вважав, що «коли сваряться, обоє винуваті», так що рішуче підходь миритися. А краще взагалі не сваритися.
Як ви вважаєте, чому виникають труднощі між кращими друзями?
Зразкові варіанти відповідей:
- ваш кращий друг поводиться неоднаково з вами наодинці й у присутності інших людей;
- ваш кращий друг іноді, не подумавши, допускає грубі зауваження,
- чіпляється до вас або своїми вчинками ображає ваші почуття;
- ваш кращий друг ображається, якщо ви дружите з кимсь ще;
- ваш друг не зберігає ваших секретів.
Ви праві, існує безліч причин сварок, між другими, іноді ми схильні формувати власне судження про будь-яку подію або людину, не вникаючи в суть речей. Виникає бажання засудити іншого, якщо його думка або захоплений не збігається з нашим, ми починаємо радити або нав'язувати друзям власну думку. З нього приводу чудово сказав Д. Карнегі: «Особисто я віддаю перевагу суниці з вершками, але знайшов, що по якійсь динній причині риба віддає перевагу хробакам. Тому, коли я йду на риболовлю, то не думаю про те, чого сам хочу. Я думаю про те, чого хоче риба. Я насаджую на гачок як принаду не те. що люблю я. а черв'ячків і сушених коників...»
Що це значить?
Зразкові варіанти відповідей:
- різні смаки в людей;
- що добре мені, не обов'язково добре для іншого;.
- розходяться думки на однакові питання.
Учитель. Так, правильно, якщо хочеш зберегти дружбу, пам'ятай, що твоя думка назавжди залишиться твоєю, а твій друг завжди буде думати по-своєму. І цей факт треба приймати як даність. Будеш намагатися нав'язувати іншому свою правду і не помітиш, як зруйнуються ваші дружні взаємини.
Тест «Чи гарний ви друг»
1. Ви знаєте багато цікавих історій про одного зі своїх приятелів. Що ви зробите:
а) розповісте їх іншим людям;
б) розповісте, не назвавши імен;
в) залишите історії при собі?
2. Ваш друг часто бере щось у вас, але ніколи не повертає взяту річ. Зараз він хотів би взяти коштовну відеокамеру. Що ви будете робити:
а) скажете, що зараз камери у вас немає;
б) дасте її;
в) відмовите, пояснивши причину?
3. Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші дії:
а) відмовитесь від нового годинника, але влаштуєте маленький скандал.
б) вимагатимете гроші;
в) скажете, що і без того збиралися купити новий;
4. Ваш друг підтримує відносини з людиною, яку ви не любите. У такому випадку:
а) скажете другові, що він повинен вибрати між вами й іншим.
б) припините стосунки з другом; :
в) нічого не скажете і будете продовжувати дружні відносини;
5. Почуваєте, що у вашого друга незабаром будуть великі неприємності. Тоді ви:
а) порвете стосунки з ним, щоб не постраждати самому;
б) продовжите дружбу.
в) відверто поговорите з ним;
6. Вважаєте, що дійсний друг повинен:
а) ділитися з вами всім;
б) залишати свої думки і проблеми при собі.
в) говорити тільки те, що хоче;
7. Вам відомо, що другові потрібні гроші, і у вас їх досить, щоб, йому їх дати. Ви говорите:
а) «переб'єшся! Мені вони й самому стануть у нагоді».
б) «візьми їх, доставиш мені задоволення»;
в) «згадай, скільки разів ти мені допомагав. Моя послуга ніщо в порівнянні з цим»;
8. Що ви зробите, якщо вам потрібно позичити гроші в друга:
а) натякнете здалеку;
б) попросите в борг;
в) нічого йому не скажете.
9. Ваш друг купив одяг, що, як вам здається, йому не пасує, тоді ви:
а) скажете, що він виглядає смішно;
б) скажете, що ця річ не для нього, і поясните, чому;
в) нічого не скажете.
10. Ви вважаєте, що ваш друг:
а) менш розумний, ніж ви;
б) більш розумний, ніж ви;
в) ви обидва на одному інтелектуальному рівні.
Підрахунок балів
а б в
1 2 3
Результати
21—З0 балів: ви справжній друг, ви будете робити так само.
15—20 балів: у вас є друзі, але, як більшість з нас, ви іноді не виказуєте в стосунках належного розуміння. Коли не знаєте, як реагувати, спробуйте поставити себе на місце іншої людини.
10—14 балів: ви схильні більше звертати увагу на себе, ніж на інших. Ця ваша риса — бар'єр перед справжньою дружбою. Щоб стати гарним другом, потрібно виявляти більше _ інтересу до інших людей.
Щоб знайти собі друзів, потрібно самому стати справжнім другом.
Дейл Карнегі у своїй всесвітньо відомій книзі «Як придбати друга і впливати на людей» дає такі поради:
1. Виявляйте щирий інтерес до людей, виключну увагу до того, хто з вами розмовляє, — той забезпечує успіх.
2. Частіше посміхайтесь.
3. Пам'ятайте, що кожна людина вважає своє ім'я найкращим. її цікавить своє власне ім'я більше, ніж решта імен, разом узятих. Пам'ятайте ім'я людини, з якою розмовляєте, вимовляйте його легко, невимушено, це вам замінить будь-який комплімент або лестощі. Але забувши або перекрутивши ім'я співбесідника, ви опинитесь у досить невигідному становищі.
4. Вмійте уважно слухати співбесідника, заохочуйте його говорити про себе.
5. Починайте розмову на тему, що цікавить вашого співбесідника.
6. Прагніть дати людині можливість відчути її вищість. Робіть це щиро.
7. Варто врахувати слова Авраама Лінкольна: «Недаремно кажуть, що крапля меду приваблює більше мух, ніж галон жовчі. Так і з людьми. Якщо хочете, щоб вашу точку зору прийняв хтось інший, доведіть йому, що ви його щирий друг. Це та крапля меду, яка приваблює всіх. Це найкоротший і вірний шлях до людського розуму».
Творче завдання «Чим схожі ми».
Учитель пропонує учням визначити між собою групи, які об’єднують oci6 за:
- зростом;
- місяцем проживання
- кольором очей;
- кольором волосся;
- статтю;
- іменами.
Слово вчителя.
Отже, між вами icнyє багато спільного i відмінного. Але ycix вас об'еднує те, що ви — учні ... (називає клас та школу), мешкаєте у ... (називає населений пункт).
Як уже зазначалось вище, у,кожного з вас свій характер, cвoї думки, почуття, здібность Погляньте на свої пальці. На них тоненький малюнок iз ліній. У кожної людини він свій, неповторний. Природа немовби підкреслює, що кожен iз вас — диво, яке ніколи не повториться. Зараз ми в цьому переконаємося.
Гра «Скажи теж, хто твій друг».
Учитель пропонує одному з учнів вийти до дошки i стати спиною до класу. Інші учні мовчки, користуючись лише жестами, вибирають поміж себе одного, чиє ім'я має відгагадати той, хто стоїть біля дошки.
Обернувшись до однокласників, учень починає відгадувати, ставлячи такі запитання:
1. На яку квітку схожа ця людина?
2. На яке дерево?
3. На яку тварину?
4. 3 яким кольором асоціюється ця людина?
5. Який час року їй найбільш підходить?
6. Яка музика найбільш пасує цій людин1? та iн.
Подібні запитання ставляться доти, поки ім'я загаданої людини не буде відгадано.
Творче завдання «Це я».
Учитель роздає учням чисті аркуші паперу та фломастери. Завдання учням — намалювати себе й відобразити у малюнку власні захоплення, уподобання. Малюнки не підписують.
Після виконання завдання учитель збирає малюнки. Показуючи по одному малюнку, учитель пропонує учням відгадати, хто з однокласників зображений на тому чи іншому аркуші.
Заключне слово вчителя.
Кожна людина, кожна дитина — це окреме «Я». Кожна людина — неповторна на цій землі, вона є великою цінністю.

Висновок
Ми завжди, у будь-якій ситуації, повинні пам'ятати про те, що відповідальність за наші вчинки буде лежати на нас. Тому задумуйтеся над тим, як зробити в житті правильний вибір.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: irina-gurzan (16.03.2011) | Автор: Сікальчук Олена 43 група ФМФ
Переглядів: 5270 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz