П'ятниця, 29.03.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Хліб - найбільший скарб (5 клас)
5 КЛАС
ВИХОВНА ГОДИНА
Тема. Хліб – найбільший скарб.
Мета: розширити знання дітей про шлях хліба з поля до столу. Довести до відома дітей, що хліб результат праці людей багатьох професій. Збагатити знання про народні звичаї, що пов’язані з ним. Виховувати повагу до праці хлібороба, прищеплювати дбайливе ставлення до хліба.
Обладнання: паляниця на вишитому рушнику, вироби з тіста, колоски з пшениці, плакати з висловами про хліб, виставка книг, малюнки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.
Вчитель:
- Сьогодні ми з вами поговоримо. Про що піде наша розмова, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Хоч не солодкий,
Та дуже смачний,
Хоч сам маленький,
Проте дорогий,
Сядем обідати, -
Він на столі.
Люблять його
І дорослі, й малі.
(Хліб.)
Сьогодні ми поведемо мову про те, без чого не можна уявити ні степової далі, ні світанку, ні рідного дому, ні самого життя. А про що саме, спробуйте дізнатися, відгадавши загадку.
В народі кажуть: важка праця хліборобська, але люди раділи за свою працю. Ще з пелюшок дитину привчали любити і шанувати хліб. Замість сучасних сосок дітям-малюкам давали обгорнуту тканину м’якушку-смоктунця. Старі люди казали дітям: „Їжте на здоров’я та сил набирайтеся”.
1.Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Вчитель:
- З давніх часів і до наших днів в усіх народів вважалося найбільшою святістю, коли лежав на столі хліб. Почесне місце посідає хліб у звичаях і обрядах українців. Український народ над усе цінує хліб, сіль і честь. Хліб – достаток, сіль – гостинність і щирість, честь – то людська гордість.
Будь-яке свято не обходиться без паляниці, хліб і сіллю зустрічають дорогих гостей, з хлібом проваджають молодих до шлюбу, хліб приносять у дім новонародженого (на здоров’я і достаток), виряджаючи сина в далеку дорогу, мати загортала в рушник житній окраєць. В останню дорогу виряджають людей, теж з хлібом. Наше життя нерозривно пов’язане з хлібом. Він з нами в повсякденному житті; в горі і в радості.
- Діти, ви коли-небудь нюхали, як пахне хліб? (Відповідь дітей?)
- Сьогодні ми пройдемо той шлях, яким проходить хліб з поля до столу.
- З чого починається хліб? (Відповідь дітей?)
- Я виріс із зернятка, яке восени посіяли у землю.
Взимку спочивав під пухким шаром снігу.
Весною проріс маленьким росточком. Ріс, ріс, набирався сил і став прекрасним колоском.
У жнива мене скосили, обмолотили і відвезли на елеватор, посушили.
- У млині змололи і я перетворився на біле борошно.
На хлібопекарні з мене спекли духмяний хліб.
-У давнину хліб вирощували у тяжкій праці. Землю орали сохою (дерев’яний плуг) зерно висівали вручну. А коли зазеленіють хліба, то за українським звичаєм, люди виходили в поле родиною і тричі обходили його несучи на руках хліб і сіль, щоб виріс великий урожай. Жали також серпом, в’язали у снопи, снопи складали у копички. А перший вижатий сніп приносили додому, ставили на покутті. Молотили зерно ціпом, мололи на жорнах.
У наш час роблять все машини.
_ Діти, хто з вас і вашої родини приймали участь в акції „Засвіти свічку”? (Відповідь учнів)
24 листопада відбулася всеукраїнська акція „Засвіти свічку”. Вона проводилася на знак вшанування пам’яті невинних жертв Голодомору.
Великий голдод 1932-1933 років в Україні забрав життя від 7 до 10 млн. невинних людей. Це Були страшні часи в Україні, коли у людей не було чого їсти. Хліб людям тільки снився. Це був страшний рік, коли такі хлопчики і дівчатка, як ви не бачили хліба в очі. Вмирали від голоду малі й старі, вмирали сім’ями, вмирали селами. А радянська влада вивозила зерно за кордон.
Про ті страшні часи пишуться книги, створюються кінофільми. І сьогодні давайте запалимо свічечку в пам’ять про тих, хто помер від голоду в той далекий 1933 рік. Підведіться, схилимо голови, пом’янемо тих, кого забрав із життя голод.
2. Складання правил поводження з хлібом.
ПАМ’ЯТКА
1.Пам’ятаю, що хліб – святий.
2.Бережу хліб, не викидаю.
3.Пильную, що не падав додолу.
4.Як упаде хліб, підніму його, перепрошу, поцілую і з’їм.
5.Недоїденим хлібом пригощаю пташок.
6.Беру хліба стільки, скільки подужаю з’їсти.
7.Шаную працю людей, які виростили хліб.
3. Заключна частина.
Вчитель.
А на цьому слова: бувайте здорові!
Бажаємо щастя, здоров’я на довгі літа!
Дай, Боже, здоров’я Вам і родині вашій
Світлого хліба, мирного неба, чистої води.
Щоб ви завжди здорові були,
І врожай був багатий.
Щоб раділа кожна хата,
Дай нам, Боже, у полі роду.
У полі роду, у хаті згоду.
Дай нам, Боже, широкі ниви.
А на тих нивах рясні ячмені –
Пером - перисті, зерном – зернисті.
Дай у зерно зернистості,
У колос колосистості.

ДЖЕРЕЛО: http://school-2.at.ua/Metod/vikhovna_godina-gerasimenko.doc

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: GOSSIPGIRL1 (16.03.2011)
Переглядів: 14110 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz