Урок-тренінг Як поводитися під час пожежі Мета Ознайомити учнів із стадіями розвитку пожежі. Формувати вміння користуватися первинними засобами пожежогасіння. Виховувати організованість, впевненість у власних силах. Результати навчання Наприкінці заняття учні мають уміти: • назвати три стадії пожежі і три типи вогнегасників; • пояснити переваги і недоліки різних типів вогнегасників; • обирати відповідні засоби пожежогасіння у випадках загоряння звичайних речей, електроприладів чи легкозаймистих рідин; • продемонструвати здатність загасити невелику пожежу; захищати органи дихання та правильно діяти у випадку згоряння одягу. Обладнання і матеріали • аркуші паперу формату А2, А3, А4; • олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, стікери. Що підготували заздалегідь • Муляжі або списані вогнегасники. • Магнітофон і запис енергійної мелодії. Орієнтовний план тренінгу Стартові завдання 10 хв. Руханка 5 хв. Взаємонавчання, взаємооцінювання 20 хв. Підсумкове завдання 5 хв. Завершення тренінгу 5 хв. Стартові завдання Привітайте учнів, назвіть тему і завдання уроку. Мозковий штурм: «Де може виникнути пожежа?». Інформаційне повідомлення про пожежі та стадії їх розвитку. Учні об’єднуються в пари і розповідають одне одному про пожежі, свідками яких вони були, або про ті, про які дізналися із ЗМІ. Визначають, на які стадії вдалося загасити пожежу. Руханка: «Пожежа» Поставити стільці колом, спинками всередину. Тренер: «Уявіть, що ви — пожежники. Як і справжнім пожежникам, вам треба вміти швидко вдягатися». Коли я увімкну музику, ви почнете ходити навколо стільців. Щойно музика стихне, змініть із себе і покладіть на найближчий стілець одну деталь вашого одягу. За командою: «Пожежа!» вам необхідно зібрати усі ваші речі і вдягнути їх. Переможе той, хто зробить це найшвидше». Взаємонавчання, взаємооцінювання Виготовлення ватно-марлевої пов’язки. Об’єднання в 4 групи. Підготовка повідомлень: Група 1 — «Як загасити пожежу на початковій стадії загоряння»; Група 2 — «Які бувають вогнегасники»; Група 3 — «Як правильно дихати в зоні пожежі»; Група 4 — «Як загасити одяг на людині». Презентації груп. Групи міняються темами, записують усе, що запам’ятали. Обговорення, доповнення, оцінювання, яка з груп була найуважнішою. Підсумкове завдання Обговорення ситуацій Завершеність тренінгу Продовжити фразу: «Якби я був вогнем…» Висновок: Отож потрібно насамперед пам’ятати, що пожежі краще запобігти,ніж її гасити. Але ,якщо пожежа вже сталася,слід діяти так,щоб урятувати життя собі та людям,які вас оточують,звести до мінімуму матеріальні збитки. Література: Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко «Основи здоров’я» 8 клас, посібник для вчителя; Чичкан В. М («Як поводитися під час пожежі»).
|