Урок навчання грамоти в 1 класі Тема: Закріплення звука [й], букви «й». ознайомлення з буквосполученням «йо». Читання букварних текстів діалогічної форми. Мета: закріпити звукове значення букви «ій», формувати навички читання слів з буквосполученням «йо». Вчити під час читання дотримувати пауз та інтонації відповідних речень. Формувати вміння правильно вживати форми звертання; розмовляти відповідно до норм літературної вимови. Виховувати любов до природи, трудолюбивість. Обладнання: енциклопедії, променеподібні таблиці, сигнальні картки з буквами «й» і «ь», предметні малюнки, абетка, малюнок до народної пісеньки «Зайчику, зайчику». Хід уроку. 1. Організаційний момент. У нас сьогодні ніби свято, гостей зібралося багато, Ану ж на мене подивіться і веселенько посміхніться. Пролунав дзвінок – починається урок. Працювати старанно, щоб почути у кінці, Що у нашім 1-м класі діти – просто молодці. 2. Повторення відомостей про звуки і букви. - Яку букву вивчили на попередньому уроці? Який звук вона позначає? - Що ви знаєте про цей звук? - Назвіть слова зі звуком [й]. - Яка буква не позначає жодного звука? - Розвиток фонематичного слуху. Гра «й» чи «ь». - Я називатиму слова, а ви сигналізуйте відповідними картками, яку букву потрібно писати у слові. ( Гай, сіль, чай, день, Матвій, дідусь, кінь, зелений, синій, тінь, край ) - Читання променеподібних таблиць:
В П Р В МА Й КА ЛА Й КА Н С С Т Н 3. Робота над текстом «Пасіка». - Читання назви тексту з дошки ( інтрига ) ЙПЙАЙСЙІЙКЙА - Закреслити букву «Й» і прочитати назву тексту. - Тлумачення слова: - Діти, а що таке пасіка? Що ви собі уявляєте, почувши це слово? - Утворення асоціативного куща за допомогою малюнків МЕД РІЙ БДЖІЛКА ВУЛИК ПОЛЕ КВІТИ ЛАН ПАСІЧНИК - А давайте ми зараз з вами помандруємо на пасіку, а для цього прочитаємо текст «Пасіка». Робота за букварем с.92: - читання колонки слів, пояснення їх значення - читання тексту вголос ланцюжком - бесіда за прочитаним: 1) Куди дідусь вивіз вулики? 2) Що було поруч із липовим гаєм? 3) Куди поселили новий рій? 4) Яким буде мед? 5) Чим корисний мед? - Ось бджілка принесла нам завдання: 1) Скласти звукову модель слова «пасіка» 2) Назвати всі слова з тексту, де є звук [й] 3) Знайти і прочитати питальне речення 4) Прочитати речення, де є слово «Андрійко» 5) Яке речення може бути підписом до малюнка? - Читання тексту дітьми як бджілки - Молодці, бджілки, добре справились із завданням. Давайте відпочинемо. Фізкультхвилинка. Ігрова ситуація з Зайчиком ( забігає дитина і каже загадку ) - Що вам відомо про зайчика? - Що він їсть? - Що знаєте про його повадки, який за кольором буває? - Сьогодні ми з вами вивчимо українську дитячу пісеньку «Зайчику, зайчику». 1. Слухання пісеньки ( діалог вчителя і героя-зайчика ) 2. Словникова робота ( Тварини ) ( Рослини ) Зайчик гайочок Соловейко квіточки Лисонька калиновім - Що об’єднує ці слова? 3. Читання пісеньки учнями. Відпрацювання виразності 4. Робота в парах – читання пісеньки в особах. 5. Завдання від зайчика – «З’єднайте слова”. нора березовий лисонька зелений горбочок калинова соловейко знайома гайочок співучий гілка стара - А чим відрізняється зайчик від кролика? - А більше дізнайтесь про зайчика ось із цих книг ( показ Великої дитячої енциклопедії та Енциклопедії «Живий світ» ) 6. Робота за малюнками: «Домалюй малюнок» ( квіти, соловейко, нора, лиска ) – малюнок на дошці, добавляєм частини малюнка. 7. Підсумок уроку ( підсумок уроку підвести разом з Зайчиком ) - Що дізналися нового? - Що на уроці сподобалось найбільше? Т.Т. Гончар Учитель вищої категорії, Старший вчитель Ладижинської ЗОШ І-ІІІ ст. Уманського р-ну Черкаської обл.
|