СВІТЛОВІ ЯВИЩА ЯВИЩА ВІДБИВАННЯ ТА ЗАЛОМЛЕННЯ СВІТЛА. ДЗЕРКАЛА. Урок – аукціон у 7 класі Мета: Сформувати в учнів уміння аналізувати фізичні явища, процеси; розвивати логічне мислення, виробити знання, уміння і навички з теми; показати учням практичне застосування знань, одержаних на уроці фізики з даної теми; розвивати творчі здібності учнів та їх ініціативу, вміння правильно висловлювати власну думку; виховувати в учнів зацікавленість предметом. ТИП УРОКУ: урок закріплення та застосування знань, вмінь та навичок. ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: урок – аукціон. ПЛАН УРОКУ 1. Вступне слово вчителя 2. Завдання: « Складіть зі складів слово». 3. Завдання: « Тематичні терміни». 4. «Калейдоскоп» 5. «Чи знаєте ви прилад» 6. Проведення аукціону. На дошці Набув знань – пристосуй до діла, Знання без діла – тяжка ноша. Жодний наставник не повинен забувати, що його найголовніший обов’язок полягає у привчанні вихованців до розумової праці і що цей обов’язок важливіший, ніж передача свого предмета. К.Д. Ушинський. ХІД УРОКУ ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ Учитель. Щоб повторити тему - проведемо аукціон. Викупити питання може кожна команда. Я ставлю запитання, починаємо торги. Команда, який купив право відповіді і дав правильну відповідь, одержує ціну питання в грошових одиницях від 3 до 5 ( Грошовими одиницями слугують різнокольорові паперові кружечки.) Якщо команда купила питання, але дала неправильну відповідь, з неї знімається вартість питання. Отже, для того щоб кожен з вас мав свій стартовий капітал, ми проведемо розминку. На кожне із завдань розминки вам дається 5 хвилин. Хто найбільше ( за обсягом) виконає завдань, той одержує 5 грошових одиниць. 1. СКЛАДІТЬ ЗІ СКЛАДІВ СЛОВА, ЯКІ Б ОЗНАЧАЛИ ВІЗИЧНІ ТЕРМІНИ. Об ма гу д Про шви лю ва Га мінь на сти Кість мен са єм Си сві то дз оп Т пл. ло лю ф о Фо ка кус ти ла Ер мет оща рія ка ( Об’єм, швидкість, маса, густина, промінь, люмен, вага) ( Сила, фотометрія, світло, площа, дзеркало, оптика, фокус) 2. ТЕМАТИЧНІ ТЕРМІНИ Команди повинні записати якнайбільше термінів, що стосуються даної теми. 3. КАЛЕЙДОСКОП Назвати на кожну букву слова « Оптика»: 1 варіант: ……….. фізичні терміни. 2 варіант: ………..фізичні тіла. 4.Чи знаєте ви прилад? На столі у вчителя виставлені прилади, з якими учні знайомилися в ході вивчення теми. Кожна команда повинна назвати дані прилади. (Опукле дзеркало, вгнуте дзеркало, призма, лінза, оптичний круг, спектроскоп.) Проведення аукціону ЛОТ 1 Складіть слова, що не змінюють свого вигляду внаслідок відбивання ( АННА, ПОТОП) ЛОТ 2 Тіні від телеграфних стовпів вранці та ввечері подовжуються. Чи змінюється протягом дня довжина тіні від проводів? ЛОТ 3 ( Експериментальна задача ) Візьміть кожен плоске дзеркало, поставте на стіл навпроти себе і заплющте, наприклад праве око. Після цього наклейте на дзеркало невеличкий папірець так, щоб закрите око не було видно. Потім, не рухаючи папірця і не змінюючи положення голови, заплющте ліве око, а праве відкрийте. При цьому ви знову не побачите заплющеного ока. Чому так відбувається? ( Коли заплющене праве око, то ми бачимо по променю зору папірець, який закриває відбиток правого ока. Коли ми заплющуємо ліве око і відкриваємо праве, о папірець перешкоджає проходженню променя зору, закриває відбиток у дзеркалі лівого ока.) Лот 4 Скільки законів відбивання є та сформулювати їх. Лот 5 Яке відбивання світла називають дзеркальним? Лот 6 У якому випадку зображення називають уявним? Лот 7 У щеняти перед дзеркалом підняте праве вухо. Яке вухо підняте у щеняти в дзеркалі? Лот 8 Який кут називають кутом заломлення? Лот 9 Який кут називають кутом падіння? Лот 10 Що називають освітленістю. У яких одинцях вона вимірюється? Лот 11 Що називається світловим потоком? Лот 12 Які пристрої називаються приймачами світла? Закінчення уроку Підбиття підсумків аукціону. Оголошення набраних балів. Виставлення оцінок.
|