Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.
Святкування 8 березня. Конкурс "Ми - україночки"
Конкурс «Ми – україночки» Мета: розвивати й зміцнювати в учнів почуття прекрасного в побуті, працьовитість, повагу до звичаїв і традицій рідного народу, любов до Матері та всіх жінок людства. Сценарій до конкурсу Ведучі (хлопчики). 1-ий:Дорогі друзі! Наближається Свято 8 Березня, і кожен з нас, очевидно, думає над тим, як йому найкраще привітати свою неньку, найдорожчу, найніжнішу, найдобрішу в світі. 2-ий: Мамин день – це справді велике свято. Адже все, що є у нас доброго, мудрого благородного й гарного – від Мами, від її пісні колискової, від чарівної казки, від любові і ласки. 1-ий:А для Матерів найбільше щастя – бачити в дітях своє продовження, здійснення своїх надій і сподівань. Коли діти засвоюють батьківську і материнську науку, зростають чемними, роботящими. 2-ий: Сьогодні ми проводимо конкурс дівчат «Ми – україночки». Це не буде конкурс краси на звання «Міс року»… 1-ий: Звісно, кожна з наших однокласниць по-своєму гарна, просто-таки чарівна – хоч усім присуджуй перші місця! А змагатимуться вони у вмінні, спритності, знанні народних звичаїв і традицій, етичних норм. 2-ий: Адже кожна дівчина – майбутня господиня, і Мати, і трудівниця, і Берегиня. 1-ий: Учасниками конкурсу будуть дві команди україночок – «Калина» і «Лілея». 2-ий:А судитиме конкурсантів найсправедливіше журі, шановні наші, любі матері. (Називає всіх членів журі на ім’я й по батькові). Привітаймо наших дорогих матусь (Оплески). 1-ий: Почнемо наш конкурс традиційно: обидві команди мають відрекомендуватись і за українським звичаєм привітати членів журі. Слово – команді «Калина». (Виходять дівчатка у вишиванках, чоловіки перев’язані червоною стрічкою, до якої з лівого боку прикріплений кетяг калини. Одна з них – у центрі – тримає хліб-сіль на вишиваному рушнику.) Наше ім’я – «Калина», Ненька в нас Україна. Ми веселі та кмітливі, Товариські та зичливі, В дружбі – вірні і щирі, Жити любимо у мирі. Наші ніжнії руки Знають всяку роботу, До шкільної науки Маєм хист і охоту. А настане дозвілля – Ми співаєм, танцюєм, Звичай рідного краю Любимо і шануєм. Матерям на потіху Учимося, зростаєм. Святим хлібом і сіллю Вас сердечно вітаєм! (Низько вклоняються матерям і вручають хліб-сіль). 2-ий: Вітаємо «Калину!» (Оплески). І запрошуємо команду «Лілея». (Дівчатка в білих блузочках і із штучною лілеєю в косах виходять, тримаючись за руки. В руках у них букетики весняних квітів. Зробивши коло, співають веснянку.) Ой, вже весна красна, Що ти нам принесла? /двічі Ой, я вам принесла Господарську красу /двічі Господарська краса, Як у літі роса /двічі Сіяна, орана Ще й заволочена, /двічі Дощиком купана, Сонечком сушена. /двічі (Після закінчення розривають коло й шикуються в рядок). Слова привітання: Як лілеї – улюблені квіти Богородиці Діви Марії, Так і ми, України діти, На щасливе майбутнє надії. Ми зростаємо в батьківськім домі У любові до рідного краю, Нас виховують мама і тато У пошані до свого звичаю. Все ми прагнемо знати і вміти, Тож із радістю ходим до школи, Вчимось роду свого не зганьбити На життєвому шляху ніколи. Ми змагатись з «Калиною» раді, До усяких завдань ми готові. А матусям – даруємо квіти В знак глибокої шани й любові. (Дарують квіти членам журі). Ведучі. 1-ий:Шановні глядачі, уболівальники, привітаємо команду «Лілея»! Просимо журі оцінити привітання команд, а ми оголошуємо конкурс, який називається «Коса – дівоча краса». 2-ий: З давніх-давен матері-українки змалечку плекали коси своїх дочок: мили в запашних цілющих травах, старанно розчісували й заплітали, щоб голівонька була, як квіточка. А коли дівчина підростала, мати чи бабуся навчала її самому доглядати свою красу. 1-ий:Як уміють це робити наші дівчатка, оцініть шановне журі, оглянувши зачіски наших красунь, але це ще не все. 2-ий:Просимо виділити з команди порівну дівчаток, у яких довгі коси. Хто з них швидше й краще розчеше й заплете свою косу? (Учасниці, взявши гребінці й дзеркальця, змагаються у мистецтві заплітання коси). 1-ий: А решта учасників команд (за бажанням – і вболівальники) продовжують змагатися. Хто зуміє згадати й проспівати більше куплетів із пісень, у яких згадується дівоча коса? За кожен куплет – один бал вашій команді. 1. Вона ростом невеличка, Ще й літами молода, Руса коса до пояса, В косі стрічка голуба. 2. Ой, чиє то жито, Чиї то покоси? Чия то дівчина Розпустила коси? 3. Тихо-тихо Дунай воду несе, А тихше дівка косу чеше. 4. Коса моя розплетена, Її подружка розплела, А на очах бринить сльоза, Бо полюбила хлопця я. 5. Ой чия то хата Не заметеная? Ой чия то дівчина Не заплетеная? 6. Сподобали Галю, Забрали з собою, Прив’язали Галю До дуба косою. 7.Ой коси, коси ви мої, Довго служили ви мені. 8. Ой не ріж косу, Бо хорошая, Не погань красу – Дуже прошу я. (Член журі оголошує суму балів за 2 конкурси). Ведучі. 1-ий: Мабуть, не було колись на Україні дівчини, яка б не вміла вишивати. Змалечку навчалась вона цього мистецтва, переймаючи в матері та бабусі і узори, і техніку вишивання… 2-ий:Ще б пак! Адже кожна дівчина до свого весілля мала наткати й навишивати рушників, вишити сорочку собі і, звичайно, своєму нареченому. 1-ий: Сучасні дівчата уже не дбають про скриню з рушниками, але мистецтво вишивання живе в народі. А рушник вишиваний – це наш національний оберіг, і символ гостинності, і окраса. 2-ий: Як ви вже здогадалися, наступний конкурс – вишивання. Запрошуємо майстринь з обох команд. Ось вам шматки чистого полотна, ось нитки й голки. Що і як вишивати – ваша фантазія. Закінчивши роботу, ви маєте розказати журі, якою технікою вишивання ви користувалися. (Дівчата беруться за роботу, на яку їм відводиться 10 хвилин). 1-ий: А ми тим часом підтримаємо конкурсанток піснями. Виконується пісня. 1. З вечора тривожного аж до ранку Вишивала дівчина вишиванку, Вишивала дівчина вишивала, Чорні і червонії ниточки клала. Що червона ниточка – то кохання, А та чорна ниточка – розставання. Що та чорна ниточка густо клалась, А червона ниточка часто рвалась. Я піду в неділеньку на гулянку, Подарую милому вишиванку. Сердься, мій соколику, чи не сердься – Будеш ти носить її коло серця. 2. «Два кольори» на слова Д. Павличка. Ведучі. 1-ий: У наступному конкурсі братимуть участь усі учасники команд. Адже кожній із дівчат прийдеться стати колись господинею. 2-ий: А найперший обов’язок господині, звичайно ж, – нагодувати всю сім’ю. Українки – неперевершені в приготуванні національних страв, серед яких першість займають… Усі: Вареники! 1-ий: Авжеж, вареники! Робити їх дівчата будуть не всі разом, а по черзі, естафетою. Коли одна закінчить свій, починає друга – і так далі. Котра з команд швидше закінчить, та й переможе. При оцінюванні буде враховуватися і якість роботи, й естетика. Отож, дівчатка, за роботу! (Тісто і начинка приготовлені заздалегідь). 2-ий: А співати тепер будуть хлопці-вболівальники. Кожна виконана пісня про вареники або пироги додасть балів команді за яку ви уболіваєте. (Хлопці виконують пісні.) 1. «Із сиром пироги». 2. «Та орав мужик край дороги». 3. «Ой мій милий чорнобривий вареників хоче». Ведучі. 1-ий: Просимо, шановне журі, назвати суму балів обох команд. (Оголошення). Продовжуємо змагання. Як відомо, українські господині споконвіку славляться охайністю, чепурністю, винахідливістю, умінням прикрасити свою світлицю. У гарної господині, кажуть, «у хаті, як у віночку». 2-ий: А дівчата ще й розмальовували піч квітами, півниками, голубами. Ось вам, дівчатка, два аркуші, на яких наведено контури печі. Ваше завдання – розмалювати піч. А поки наші художниці працюватимуть – оголошуємо вікторину. 1-ий: Увага! Кожна правильна відповідь додасть бал вашій команді. Відповідатиме та команда, котра швидше підніме руку. Питання вікторини: 1. Назвіть дерево, що є одним із символів України і має лікувальні властивості? (Верба) 2. Як називається сніп, який ставлять під образами на Святий вечір? (Дід, Дідух) 3. Як називається хліб, випечений і оздоблений на весілля? (Коровай) 4. Яку прикрасу не має права одягати заміжня жінка, а тільки дівчина? (Вінок) 5. Вітаючись, знімати шапку – це звичай чи традиція? (Звичай). 6. Яка книга починається словами «Реве та стогне Дніпр широкий»? («Кобзар» Т. Шевченко) 7. Хто автор музики до пісні «Реве та стогне Дніпр широкий»? (Данило Крижанівський) 8. Як називали українського воїна у XVII – XVIII століттях? (Козак) 9. Яка головна страва на Святий вечір? (Кутя) 10. Швидкий гуцульський танець і назва міста – однокореневі слова. (Коломия, коломийка) 11. Рослина, з якої плетуть вінки на весілля? (Барвінок) 12. Назва жанру пісні – синонім до слова «гаївка» (Веснянка) 13. Рослина, яка в українському фольклорі є символом дівочої вроди, вірності й ніжності. (Калина) 14. Доведіть, що слово «писанка» – і власна і загальна назва. (Великодня писанка, Руслана Писанка, фольклорний ансамбль «Писанка») 15. Скажіть другу половину прислів’я: «де сім господинь,…(…там хата не заметена») 16. В яке із зимових свят дівчата займаються ворожінням? (На Андрія) Ведучі. 1-ий: І на закінчення – перевірка домашнього завдання. Командам було запропоновано написати пісню про маму на власні слова. 2-ий: Отже, – прем’єра пісні! Голова журі оголошує результати змагання. Ведучі. 1-ий:Наша конкурсна програма вичерпана. Дівчатка, ви були чарівними у всіх видах змагання. Дякуємо всім учасникам конкурсу. 2-ий: Дякуємо Вам, шановні матері. Прийміть наше вітання з наступаючим Святом 8 Березня! Щастя Вам, радості, мирного неба, здоров’я і довголіття! Усі діти. До побачення!