Сімейне щастя Мета: • освітня — допомогти учням спробувати розібратися в такому складному понятті, як сімейне щастя; • виховна — прищеплювати повагу до сім'ї, осіб протилежної статі. І. Підготовчий етап Клас святково прикрашають. На стінах — вислови видатних людей. «Навіть думкою людина не може уявити собі більшого щастя ніж велика і чиста любов у подружжі». (Жорж Санд.) «Головний сенс і мета сімейного життя — виховання дітей. Головна школа виховання дітей — це взаємостосунки чоловіка і жінки, батька й матері». (В. Сухомлинський.) «Сенс щасливої любові полягає в тому, щоб віддавати». (В. Су-хомлинський.) «Усі щасливі сім'ї схожі одна на одну, кожна нещаслива сім'я нещасна по-своєму». (Л. Толстой.) Хід години спілкування 1. Слово вчителя. Щастя — це поняття моральної свідомості, воно визначає такий стан людини, який відповідає найбільшому внутрішньому та зовнішньому задоволенню умовами свого буття, осмисленому здійсненню свого людського призначення. Щастя охоплює всі уявлення про те, яким має бути життя людини, що саме є для неї блажен¬ством. Сім'я базується на шлюбі. її члени пов'язані спільністю побуту, взаємною допомогою і моральною відповідальністю. 2. «Мозковий штурм». Учитель пропонує дітям відповісти на запитання «Навіщо людина створює сім'ю?» 3. Слово вчителя. Отже, сім'я виникає, коли двоє людей кохають одне одного. Проте буденне життя складається не тільки з любові: навколо є безліч побутових справ, які час від часу випробовують силу кохання двох людей. Любов, яка боїться побуту, — бідна, обмежена, ненадійна. І хто знає, яка картина має більше право стати символом справжнього кохання: та, де чоловік і жінка обійнялись на березі моря місячної ночі, чи та, де двоє миють посуд після пізньої вечері. Людина отримує радість від турботи про рідних. Щаслива мати, чия дитина, хай невміло, прагне приготувати вечерю до її приходу з роботи або нечутно ходить по квартирі, коли вона спить. Щасливі діти в сім'ї, коли їх люблять. Але іноді надмірна турбота може призвести до негативних наслідків. 4. Інсценування прислів'я «У семи няньок дитина без ока». Діти розбиваються на групи, кожна група подає своє розуміння прислів'я у вигляді інсценування. Після цього обов'язково робляться висновки/ 5. Слово вчителя. Щоб сімейне життя було гармонійним, необхідно перш за все бути в гармонії із самим собою. Дозвольте навести декілька беззаперечних стародавніх істин, які допоможуть вам налагодити стосунки зі світом. 1. Не можна жити тільки для себе. Думаючи лише про себе, людина завжди знайде тисячу причин, щоб почуватися нещасною. 2. Необхідно діяти. Замість того щоб скаржитися на абсурдність світу, спробуйте полюбити той куточок, де ви опинилися за волею долі. 3. Слід вірити у власні сили. Безумовно, ніхто з нас не всемогутній, людська воля має межі. Але кожен у змозі відстоювати свої погляди, цілеспрямовано боротися за досягнення поставленої мети. 4. Треба берегти вірність слову, обов'язкам, іншим людям, самому собі. Необхідно бути одним із тих людей, які ніколи не підведуть, не зрадять. 6. Складання учнями необхідних умов сімейного щастя. Діти пропонують свої варіанти, учитель записує їх на дошці. Наприклад: — схожість звичок та інтересів; — уміння поступатися в суперечці, визнавати свої помилки; — спільне виконання обов'язків; — спільне піклування про дітей та їх виховання; — взаємодопомога за будь-яких обставин; — здатність пережити матеріальну скруту; — взаєморозуміння; — спільне прийняття важливих рішень; — постійне самовдосконалення. 7. Підбиття підсумків години спілкування. — Що таке сім'я? — Яка, на вашу думку, головна умова сімейного щастя? Список використаних джерел: Довідник класного керівника. 7-8 класи. /Л.В.Цибульова, В.В.Билдіна, Л.І.Єфремова – Х.:Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 176 с. – (Педагогіка. Управління )
|