Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.
Щастя - творити добро
Щастя - творити добро Мета:ознайомити учнів із духовним та історичним надбанням українського народу, із основними поняттями доброчинності, показати на найпростіших прикладах відчуття щастя, добра; формувати в учнів ціннісних (гуманістичних, громадських, духовних) орієнтирів; популяризувати доброчинність як практичне втілення духовних надбань людини, національних та загальнолюдських цінностей. Обладнання: чисті листочки (формат А5) - 20 шт., роздруковані картинки, плакат «Риси доброї людини, риси злої людини» (ватман), ‘‘Квітки добра’’(малюнок на форматі А3) – 3 шт. І Організаційний момент Привітання. ІІ Вступна частина Учитель:Сьогодні ми поговоримо про два таких поняття – як добро та зло. Отже, можливо хтось може сказати, що таке добро? (Відповіді дітей) Учитель: А ось яке тлумачення дає нам тлумачний словник: Добро— це благо, позитивне начало, те що бажається, корисне, протистоїть злу, негативному, поганому. А що ж таке зло? (Відповіді дітей) Учитель: Зло - все, що викликає в нас незадоволення, огиду, або взагалі оцінюється нами негативно і протиставляється добру. ІІІ Основна частина А тепер ми пограємось у гру «Ознаки», отже, розділимось на дві команди. Перша команда описує риси доброї людини, а друга – злої. (Відповіді дітей І команди) Учитель: Таким чином ми можемо більш широко і просто сказати про добро таким віршем: Сказав мудрець: « Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізня від мавпи й звіра. Хай оживає істина стара - Людина починається з добра!» (Відповіді дітей ІІ команди) Учитель: А ось Генріх Акулов про зло написав такі чудові строки: ПРИХОДИТЬ ЗЛО ЛИШЕ ДО ЗЛИХ… Приходить зло лише до злих, Проте хай кожен пам’ятає, Той, хто копає іншим яму, У неї сам і попадає. А той, хто всім добро дарує, І лагідність, і щиру ласку, Того злий біс не схватить за ребро, Той і живе, і діє без страху. Той, хто любов у серці має, У цю чудову дивну мить, Душа у просторі витає І, як струна натягнута бринить. Тож чому нас навчає цей вірш? (Відповіді дітей) Учитель: А тепер давайте обговоримо з Вами наступну ситуацію: На перерві хтось з учнів, пустуючи, забруднив фарбою підлогу в класі. Коли вчитель прийшов на урок і побачив брудну велику пляму, то гнівно запитав: - Хто це зробив? Усі мовчали. Вчитель уважно придивився до дітей і побачив, що в Миколки пальці забрудненві фарбою. - Це ти? - Ні, не я. - Як тобі не соромно? Нашкодив, а зізнатися не хочеш. Миколка похнюпився, він чекав, що його однокласник Василько зізнається. Але той мовчки сховав свої руки під парту (В. Сухомлинський) Діти, як Ви вважаєте: Хто з хлопчиків вчинив неправильно? (Відповіді дітей) Як він повинен був вчинити? Чому? (Відповіді дітей) Учитель: На ваших партах лежать листочки, на них кожен із Вас зараз напише добрі слова (позитивні риси характеру) про свого сусіда по парті або друга. (Відповіді дітей) Учитель: Мабуть кожен з вас дивиться мультфільми і у кожного є улюблений герой, то ж давайте Ви охарактеризуєте його. (Відповіді дітей) Учитель: Добре. Ось на зображеннях Ви бачите героїв із відомих мультфільмів, можливо хтось хоче їх охарактеризувати? (Відповіді дітей) Учитель: Отже, кожен з нас зрозумів, що не дивлячись на погані вчинки людина може творити добро і необхідно дати їй другий шанс, щоб виправдати покладені на неї надії. Хочеться процитувати вірш Генріха Акулова: НЕ ТРИМАЙ У ДУШІ СВОЇЙ ЗЛА… Не тримай у душі своїй зла, Стережись злого слова сказати. Злеє слово – біда не мала, То ж не варто і злоби тримати. А зараз ми пограємо в гру «Квітка добра». Кожен з Вас на пелюстках цієї ромашки напише ті добрі вчинки, завдяки яким будуть щасливі Ваші батьки, друзі, вчителі, товариші та люди, які Вас оточують. (Відповіді дітей) Учитель: Таким чином ми можемо сказати, що та людина, яка творить добро – щаслива людина. Тож давайте творити добро! Висновок: Лишь добро одно бессмертно, Зло подолгу не живет! Шота Руставели