Четвер, 19.12.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Щастя – це світ, подарований всім
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить від їхніх особистих зусиль, виховати людяність, працьовитість.
Обладнання: папір, кольорові олівці, картки з запитаннями.

Щастя – це трикутник, а в нім три сторони: віра, надія, любов.
Богдан Антонич

Вчитель. Сьогодні ми проведемо диспут на тему: «Щастя – це світ, подарований всім». Чому я обрала саме таку тему? Насамперед тому, що, мабуть, немає такої людини серед нас, яка б не хотіла бути щасливою. Але чи всі знають, як цього досягти. Тож спробуємо з’ясувати що таке щастя, висловимо свої думки, а також дізнаємося, що потрібно для того, щоб бути щасливим.
Як часто нам хочеться, щоб життя нагадувало відео кліп, кінофільм, улюблену книгу, де на долю героїв випадає удача й кохання, багатство.
Зараз ми розуміємо щастя переважно як внутрішній стан душі, радість, велике задоволення. Однак, якщо звернутися до походження цього слова, зауважує мовознавець Галина Яворська, виявляється, що це значення – вторинне. Це слово праслов’янське, воно зберігається зараз у східнослов’янських та західнослов’янських мовах. Наука свідчить, що спочатку у слова щастя був префікс съ, який колись, вірогідно, мав значення “хороший, гарний”, і корінь част, той самий, що в словах частина, частка, частувати. Отже, щастя – це “хороша частина”.
Частина від чого? Мабуть, від спільного добра – майна, їжі, тобто того, що забезпечує саме існування людини. Вважається, що таке “щастя” залежить від дії непідвладних людині сил, від того, яка в неї доля. До речі, доля – це теж частина, результат розподілу (доля пов’язана з дієсловом ділити). А вже потім це слово почало вживатися і в значенні сили, яка визначає перебіг людського життя. Загалом доля за народними уявленнями – це щось незмінне, таке, що надається кожній людині при народженні, а щастя – це вже більшою мірою справа випадку. Про це свідчать такі вислови, як “Щасливому – щастя”, “Кому щастя, тому й доля” або: “Кому щастя, тому й півень несеться”.
В тому, як вживається слово щастя, відбивається уявлення про те, що добробут та успіх часом залежать від сил мінливих та примхливих. У давніх римлян схожі уявлення були персоніфіковані в образі богині долі – Фортуни. У слов’ян таке мінливе щастя не уособлювалося, але схоже поняття існувало. “Щастя, мов трясця, кого схоче, того й нападе” (Білецький-Носенко).
Вчитель.“Година вам щаслива! Щоб ви бачили сонце, світ і діти перед собою!”
Такі побажання, так само, як звичні побажання щастя й здоров’я, виконують магічну функцію: сказані слова мають реалізуватися. Звичайно, давні ритуали в сучасному житті, особливо міському, втратили свою цілісність, але навіть те, що лишилося, і передусім словесні формули-побажання, зберігають свою основну функцію – сприяти ладові проти безладдя, гармонії та щастю в усіх розуміннях проти хаосу та розпаду.
Поділимось на групи (по 7-8 учнів). Кожна група має виконати завдання: створити за 5 хв. на листку паперу модель щастям для:
1. однієї людини
2. сім’ї
3. учня
4. вчителя
Потім лідери представлять нам свої моделі.
Поки учні виконують завдання, вчитель роздає їм різнокольорові листочки для наступної вправи.
Виступ лідерів груп.
А тепер обміняємося своїми проектами по колу (за годинниковою стрілкою). Далі група, яка отримала чужу модель, «руйнує» її, імітуючи негативні фактори, що підривають щастя. А тепер поверніть авторам зруйновану модель.
Запитання для обговорення:
─ Що ви відчували, коли руйнувалося ваше щастя?
─ Що ви відчували, коли руйнували чуже щастя?
─ Тепер спробуйте відновити зруйноване, а лідерів я попрошу зробити свій висновок щодо цього завдання.
В кожної людини своє поняття, що таке щастя, що потрібно для того, щоб бути щасливим.
Більшість виділяють три складові щастя: багатство (гроші, достаток), здоров'я (своє або рідних) і кохання.
Зараз ми визначимо пріоритети серед учнів нашого класу. Вам потрібно визначитися, що для вашого щастя є на першому місці, що – на другому і третьому, та прикріпити різнокольорові листочки до відповідних малюнків на дошці.
Червоний листочок – перше місце, жовтий – друге, зелений – третє.
Учні по черзі групами закріплюють на дошці свої папірці. Потім вчитель вибирає учнів, які рахують листочки.
Вчитель.Пропоную вашій увазі книгу «Твоє щастя залежить від тебе» Джона Павела.
Коли Бог створив людину, Він дав їй усе для того, аби вона була щасливою. Щастя – це природний стан людини. І всі ми можемо навчитися того, як досягти цілковитого вдоволення життям, відчуття глибокого внутрішнього миру і безмежної радості.
Але якщо ми будемо думати, що щасливими нас роблять зовнішні речі чи навіть люди, то наші мрії стати щасливими так і залишатимуться нездійсненними. Бо щастя – це внутрішня робота, і залежить воно від нас самих. У цьому переконує автор книги, пропонуючи читачам 10 кроків, для того, аби стати щасливими.
Як ви думаєте, чому в різних людей різне розуміння щастя?
( Поняття щастя стосується духовного світу людини. А скільки людей – стільки світів. Тож зрозуміло, що кожен витлумачуватиме щастя по-своєму. Для когось – це задоволення, втіха; для когось – добробут. Хтось щастя розуміє як удачу, талан. Для інших щастя – це радість.
Оскільки кожна людина живе своїм життям, то й відчуття втіхи від нього в кожного своє. Саме тому й найзагальніші рекомендації як жити, щоб досягти щастя, є дуже умовними.)
Кожен з вас має право на своє уявлення про щастя, але я думаю, що ви дійшли переконання, що щастя не існує незалежно від нас, а передумови задоволення і щастя лежать у вас самих, у ваших зусиллях. Зрозумівши, що без власних зусиль ви не зможете досягти ні успіхів, ні задоволення та щастя,, ви зробите перший крок до здійснення ваших прагнень. Той, хто не зрозумів цього, все життя чекатиме хвилини, коли доля подарує йому щастя, замість того, щоб зосередити всі зусилля на досягненні якоїсь мети і досягти її. Ви ніколи не станете гарними перекладачами, якщо не присвятите багато годин щоденним заняттям з анг. мови. Аналізуйте свої успіхи і невдачі, з’ясуйте, що вам вдалося добре, а що ні. Шукайте свої помилки, щоб уникнути їх в майбутньому. Люди майже щодня думають про неприємні речі, турботи, тривоги і рідко, згадують про те, що їм вдалося, що хорошого приніс їм цей день. Де вже там думати про щастя. Поміркуйте про це.
А тепер давайте подумаємо над тим, хто може бути щасливим:
1.Той, хто любить людей, хто дбає про них.
2.Той, хто має мету і домагається її.
3.Хто вірить у щастя.
4.Хто займається улюбленою справою.
Щоб стати щасливими ми маємо:
1. По-доброму ставитись до інших, завжди бути готовим допомогти людині, яка потребує твого співчуття, поради або допомоги.
2. Будь-яку працю перетворювати на творчість.
3. Пам’ятати, що гроші важлива складова твого життя, але не головна..
4. Дарувати щастя людині, яку любиш і цінувати її щире ставлення до
тебе.
5. Постійно працювати над вдосконаленням власної особистості.
6. Сприймати життя оптимістично.
Вчитель. Мабуть, варто щодня хоча б кілька хвилин думати про те, що все добре, ви і ваша сім’я здорові, ви вчитеся, що сьогодні вам вдалося зробити якісь справи і , можливо, ви одержали якусь насолоду. Психологи стверджують: якщо ви відчуваєте щось приємне або думаєте про нього, то думки про неприємне відійдуть на другий план. Найнещасніший з усіх людей той, хто постійно думає про свої кривди, нещастя. Перевірте себе, чи не властива вам це помилка. Чи не тягнете ви за собою сумне минуле замість того, щоб жити сьогоднішнім днем і радіти навіть дрібницям?
Отже, Щастя – це благополуччя, земна благодать, бажання жити без горя, смутку, тривоги, спокій і задоволення взагалі, усе бажане, усе те, що заспокоює і задовольняє людину, за переконаннями, смаками і звичками її.
Я бажаю вам досягти справжнього людського щастя. Хай кожному з вас воно усміхнеться. Будьте щасливі!

Список використаних джерел:
1. Буркун М.П. Краплинка доброти // Позакласний час – 2009. - № 9.
2. Попова А.О. Живлюще джерело. Кращі прислів’я та приказки українського народу. – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2008. – 448 с.
3. http://vayu2006.narod.ru/schastja.htm
4. http://www.poeziya-ukrainy.com.ua

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Юська1234 (27.03.2011) | Автор: Губрій Юлія
Переглядів: 9907 | Коментарі: 17 | Рейтинг: 4.2/4 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz