Клас 5 14.03.2011р. Тема. Розв’язування задач і вправ. Мета: Навчальна: • формувати навички учнів виконувати дії з раціональними числами; Розвивальна: • розвивати вміння міркувати, аналізувати; • розвивати інтелектуальні здібності учнів, культуру математичної мови та записів; Виховна: • виховувати самостійність, працьовитість, інтерес до математики, створити ситуацію успіху для кожного учня. Тип уроку: урок застосування знань. Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, плакати, сигнальні картки Хід уроку І. Організаційний момент (2хв) • Привітання. Добрий день, діти! (Добрий день!) Сідайте будь ласка! • Перевірка присутності. • Перевірка готовності до уроку. Сьогодні на уроці ми будемо працювати під таким девізом: «Математику потрібно вивчати тому, що вона розум у порядок приводить!» Завдання: 1. Виконувати дії з раціональними числами. 2. Виконати самостійну роботу. 3. Провести гру «Вірю не вірю». 4. Виконати завдання за підручником. 5. Провести самооцінювання. ІІ. Перевірка домашнього завдання (5хв) «Зарядка», – вчитель говорить правильну відповідь, а учні піднімають руки вгору, якщо виконали правильно, якщо учні виконали не правильно, то кладуть руки на груди навхрест. ІІІ. Актуалізація опорних знань (10хв) А зараз ми повернемося до нашого девізу: «Математику потрібно вивчати тому, що вона розум у порядок приводить!» Кому з відомих учених належать ці слова? Для того щоб це дізнатися ми виконаємо самостійну роботу. Короткотривала самостійна робота 6. – 5 + 2 = 7. – 4 * (-5) = 8. – 10 : 2 = 9. 25 + (-5) = 10. – 14 – (-7) = 11. – 80 : (-4) = 12. – 15 – (-1) = 13. – 35 + 55 = 14. – 13 + 43= -3 -7 21 -14 20 -20 -16 30 -5 5 56 л н т с о ь б в м ю а Відповідь: Ломоносов. Так вірно – це слова М. В. Ломоносова. М. В. Ломоносов – відомий російський учений, у 1756 році 25 січня Катерина друга підписала приказ про затвердження у Москві університету, в якому викладав Ломоносов і який в подальшому був названий його іменем. Цей день 25 січня з тих пір називають Днем Студента. А зараз ми проведемо невеличку гру «Вірю чи не вірю». Якщо ви вірите то піднімаєте зелену карточку, якщо не вірите то червону. Отже, перше запитання: 1. Чи вірите ви, що відняти від одного числа друге – це означає знайти таке третє число, яке в сумі з другим дає перше.(Так) 2. Чи вірите ви, щоб розкрити дужки перед якими стоїть знак «+» досить опустити дужки і знак перед ними.(Так) 3. Чи вірите ви, щоб розкрити дужки перед якими стоїть знак « – » досить опустити дужки і знак перед ними, а знаки доданків, які були у діжках, змінити на протилежні.(Так) 4. Чи вірите ви, що подібними називаються доданки ,які відрізняються тільки коефіцієнтом. (Ні) 5. Чи вірите ви, щоб перемножити від’ємне і додатне, треба перемножити їх модулі і перед результатом поставити знак мінус. (Так) 6. Чи вірите ви, що віднімання – це обернена дія до додавання.(Так) ІV. Мотивація навчальної діяльності (1хв) Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про дії з раціональними числами, їх властивостями, а також продемонструємо зв’язок математичної теорії з практикою. V. Повідомлення теми, мети уроку (1хв) Тема нашого уроку «Розв’язування задач і вправ». VІ. Закріплення знань, формування умінь і навичок (15хв) 1. «Робота біля дошки» Виконайте віднімання: №1026 а) 7– (– 53) = 60, б) 9– (– 28) = 37, в) 1– (– 77) = 78, г) 3– (– 152) = 155. №1027 а) –8– (– 9) = 1, б) –7– (– 3) = – 4, в) –5– (– 5) = 0, г) –4– (– 69) = 65. №1051. Розв’яжіть рівняння. а) – 2 + х = 5, б) х – 7 = – 3, х = 5 +2, х = – 3 + 7, х = 7; х = 4. Розкрийте дужки: № 1208 а) –(х + 2) – у = –х – 2 – у; б) –(5с – 2) + 1 = –5с + 2 +1 = –5с + 3; в) 1 – (а + с + х) = 1 – а – с – х ; г) 5 – (х + 2) = 5 – х – 2 = 3 – х; д) х – (5с – 2) = х – 5с + 2; Виконайте дії: № 1089 а) (-1 ) * (-1 ) = * = 2; б) (-1 ) * (-1 ) = * = 6; 2. Коментоване розв’язання «Ланцюжком» Виконайте дії: №1132 а) (-1,2) - 111 : (-37) = 1,44 – 111 : (-37) = 1,44 + 3 = 4,44; VІІ. Підсумок уроку (5 – 10хв) • Самооцінювання. • Дерево настрою. Словничок настрою. VІІІ. Домашнє завдання. Оцінювання та мотивація (1хв) Розв’язати № 1128 (г – д), № 1127. Пояснюю хід розв’язування даних номерів. Список використаної літератури: Бевз Г. П. Математика: 6кл.: Підруч. для загальноосвіт. навч. закл./ Г. П. Бевз, В. Г. Бевз. – К.: Генеза, 2006. – 304 с.: іл.
|