Вівторок, 11.02.2025
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

"Козацькому роду нема переводу"
Виховний захід
«Козацькому роду нема переводу»

Мета: Виховний захід «Козацькому роду нема переводу» спрямований на те, щоб розширити і закріпити знання учнів про Україну та її культуру, історію, звичаї. Перевірити та доповнити знання про козаків – славних захисників рідної землі. Прищеплювати інтерес до вивчення географії, історії, звичаїв і культури країни.

Обладнання: Ребуси, написані на плакатах, прислів’я та приказки на альбомних аркушах.

Учасники: вчитель, учні.

Вчитель:
-У боротьбі за незалежність України ми передусім зобов’язані українському козацтву. Сьогодні відроджується козацька слава, дух лицарства у генах українського народу. Сьогодні ми проведемо виховний захід «Козацькому роду нема переводу», який буде складатися з кількох турів.
- Для початку попрошу вас, діти, поділитися на 2 команди (діти діляться на 2 команди).
- А зараз виберіть капітана кожної команди.
- Давайте перевіримо, що ви знаєте про державу в якій живете. Отож розпочнемо 1тур, він називається «Моя держава – Україна». Правильна відповідь на питання 1 туру оцінюється в 1 бал. В кінці свята ми підрахуємо бали, та команда, яка виграє отримає приз. (Вчитель ставить запитання, хто перший відповість, той приносить своїй команді 1 бал)

І тур «Моя держава – Україна»
1. Яку назву за Конституцією має твоя держава?
2. Назвіть головних керівників нашої держави (Президент, Голова Верховної Ради, Прем’єр-міністр).
3. Які ви знаєте державні символи?
4. Від якого слова походить тризуб, або яке слово зашифроване в його назві?
5. Що символізує наш державний прапор?
6. Розкажіть напам’ять або проспівайте Гімн України.
7. Назвіть, або покажіть, які предмети або рослини є національними символами України. (Рушники, калина, верба, вишиті сорочки)
8. Коли наша держава стала незалежною? (24 серпня 1991 р.)
9. Хто став першим Президентом незалежної України? (Л. Кравчук)

Вчитель:
-Молодці, ви справді багато знаєте про нашу неньку Україну! А
зараз ми розпочнемо 2 тур. Умови тіж, лише правильна відповідь оцінюється в 2 бали.

ІІ тур «Наша Україна – на планеті Земля»
1. Де розташована Україна? (У східній півкулі, в Європі)
2. Назвіть країни, з якими межує Україна. (На сході – Росія, на півночі – Білорусь, на заході – Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова)
3. Які моря омивають територію України? (Чорне та Азовське)
4. Які ви знаєте найбільші річки України? (Дніпро, Дунай, Південний Буг, Дністер, Десна)
5. Назвіть гори України. (Карпати, Кримські гори)
6. Скільки областей має Україна

Вчитель:
-Підведемо підсумки 2 турів.
Всі ми діти неньки-України, а тому повинні добре знати свою історію. Наше минуле тісно пов’язане з козаками. Ось і перевіримо наскільки добре ви ознайомлені з історією козаків.
Відповідь на питання 3 туру – 3 бали.

ІІІ тур «Україно, Україно, славний край козаччини!»
1. В свій час козацький рух очолювали відомі українські гетьмани. Давайте згадаємо їх. (Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Петро Дорошенко, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа)
2. Кому надавали козаки найвищу виконавчу владу? (Кошовому отаману)
3. Хто командував загоном з 2,5 тис. козаків, яких взяв до себе на службу французький кардинал Ришельє? (Полковник Богдан Хмельницький)
4. Як називали у ХV – XVІІІ ст. вільну людину із селян чи міської бідноти, утікачів від утиску феодалів, жителів Запоріжжя, Дону?(Козак)
5. Яку назву мав козацький погріб, у якому знаходилися коштовності, гроші (казна), харчі? (Скарбниця)
6. Як називали на Січі всі символи й атрибути козацького війська?

ІV тур «Родина і Україна»
Вчитель:
-Ми з вами український народ, який складається з родин малих і великих, дружніх і працьовитих. А, щоб родина наша була великою і щасливою, треба шанувати батьків своїх. Це завжди було в традиціях нашого народу і відобразилося в прислів’ях. А зараз завдання: відгадайте кінцівку прислів’я.
1. Яке дерево, такі в нього квіточки, які батьки, …(такі їхні діточки).
2. Який кущ, така і калина, яка мати … (така і дитина).
3. Який дуб, такий тин, … (який батько, такий син).
4. Яка гребля, такий млин, … (який батько, такий син).
5. Яка яблунька, …(такі й яблучка).
6. Яка клепка, така й бочка, …(яка мати, така й дочка).

Вчитель:
-Попереду ще 2 тури. І зовсім скоро ми дізнаємось хто ж переможе. Розпочнемо 5 тур, відповідь – 4бали.
V тур «Хто це? Або що це?»
1. Назвіть український народний багатострунний музичний інструмент. (Бандура)
2. Різаний або рваний шматочок прісного тіста, зварений у юшці. (Галушка)
3. У Київській Русі – постійне княже військо. (дружина)
4. Укріплений пункт з міцними, тривалими спорудами, призначені для довготривалої кругової оборони. (Фортеця)
5. Які страви складали основу козацької кухні? (Борщ і вареники)
6. Прапор, бунчук, булава, печатка, литаври. (Це атрибути козацької влади або клейноди)

-Вчитель:
Настав час, коли переходимо до найважчого завдання нашого конкурсу. В ньому вам знадобиться вміння розв’язувати ребуси. Кожній команді я роздаю 2 аркуші з зображенням ребуси, команда, яка відгадає, що за слово зашифроване отримає 5 балів.
(Підрахували бали, визначили переможця, команди-суперники привітали одна одну, вчитель роздає всім учасникам солодкі призи.)

Джерело: http://Періодичне видання "Позакласний час", 2008р, №11

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: UliasiaKS (15.02.2010) | Автор: Павловська Юлія Василівна
Переглядів: 12917 | Рейтинг: 4.2/4 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2025
Сайт управляється системою uCoz