Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.
Привіт! Я конфлікт.
Тема:Привіт! Я конфлікт Мета: формування вміння вирішувати конфліктні ситуації, поважати особисте «я» кожної людини На дошці два записи: — Жити — значить мати проблеми. — Вирішувати їх — значить рости інтелектуально. (Дж. П. Гілфорд, психолог). Відомий французький письменник Антуан де Сент – Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей — досить складний і тонкий процес. Кожен з нас вчиться цього все життя здобуваючи досвід, часто за рахунок помилок: розчарувань. І, на жаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні. Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті? ЯК їх розпізнавати і попереджати, розв’язувати? Про це все з вами і поговоримо на сьогоднішні годині спілкування «Привіт! Я – конфлікт». Конфлікт. Проблема це досить серйозна. Існує навіть наука, котра безпосередньо займається цим — конфліктологія. Що таке конфлікт? (Учні дають відповідь). Конфлікт — це процес різкого загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін. Бесіда: 1) Чи були коли–небудь учасниками якогось конфлікту? 2) Де у вас виникають конфлікти? 3) Час минає. Конфлікт проходить. Що ви відчуваєте, коли згадуєте про якийсь конфлікт? (Вам приємно про це згадувати? Ви це згадуєте із задоволенням? Вам однаково? Ви хотіли б про це забути?). Яка ж формула конфлікту? (Спільне обговорення з учнями). Конфлікт складається із: — проблеми; — учасників; — конфліктної ситуації; — інциденту. Готуючись до години спілкування, я зустрів такий термін: «конфліктна особистість». Як би ви визначили риси характеру такої особистості, її ознаки? Яку особистість можна назвати конфліктною? (Обговорення). У такої особистості: 1. Бажання домінувати за будь-яких обставин. 2. Бути занадто принциповим (псевдо принциповим). 3. Надмірна прямолінійність у висловлюваннях. 4. Поганий настрій, роздратованість. 5. Несправедлива оцінка інших — Чи подобається вам спілкуватися з конфліктними особливостями? Чому? А чи не буваєте ви інколи Рольова гра «Розв’яжи проблему». Клас ділимо на 3групи, які виконують відведені їм ролі: І група — «учні»; ІІ група — «педагоги»; ІІІ група — «батьки». Завдання 1. Написати кожній групі перелік проблем, які можуть призвести до конфліктних ситуацій і записати. Завдання 2. Кожна група обирає одну «найболючішу тему» проблеми. Групи пропонують шляхи вирішення даної проблеми відповідно до своїх ролей. Корней писав: «У суперечці не можна перемогти. Якщо ти програв – значить ти програв, якщо переміг – теж програв: Чому? (Здобвши перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозоник? Ви змусили його відчувати вашу перевагу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівався. Чи приємно вам про це згадувати?) Якщо ти прагнеш чогось досягти у житті, ніколи не витрачай часу на сварки, які псують настрій. Єдиний спосіб виграти у суперечці – це уникнути її. Під час конфлікту людина перебуває в стані емоційного збудження. Які ж емоції супроводжують конфлікт? (Негативні: злість, гнів, роздратування, розчарування). Вчені виявили, що жодна конфліктна ситуація не проходить організму безслідно. Адже регулює емоційний стан людини насамперед нервова система. Будь-який емоційний струс, будь-яка конфліктна ситуація не минають для людини безслідно. Образа, свари, горе, гнів, заздрощі або прагнення помститися — усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя. Як же вийти зі стану, який виник під впливом негативних емоцій? Насамперед не вчіться контролювати свій настрій, відрізняти важливе від другорядного. Способи подолання конфліктів і вихід із них Пропоную вам ознайомитися зі способами виходу з конфлікту. Процес подолання конфліктів можна розбити на кілька стадій: 1 стадія. Спробуйте висловити проблему, що лежить в основі конфлікту, однією фразою, тобто чітко сформулюйте, через що відбувся конфлікт. 2 стадія. Визначте основних учасників конфлікту, тобто тих людей, що опинились втягнутими в конфліктну ситуацію. 3 стадія. Визначите проблемні точки зору обох конфліктуючих сторін на дану проблему, тобто з’ясуйте, чого домагаються конфліктуючі сторони. 4 стадія. Визначте проблемні точки, зіткнення в інтересах конфліктуючих сторін, тобто безпосередньо причину конфлікту. 5 стадія. Спільними зусиллями знайдіть шляхи виходу з конфліктної ситуації.
1.Стадія: Спробуйте висловити проблему, що лежить в основі конфлікту, однією фразою.
2. Стадія Визначте основних учасників конфлікту.
3. Стадія Визначте проблемні точки зору обох конфліктуючих сторін на дану проблему.
4. Стадія Визначте проблемні точки зіткнення в інтересах конфліктуючих сторін.
5. Стадія Спільними зусиллями знайдіть шляхи виходу з конфліктної ситуації.