ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД «Міс та містер Математики» Мета: формувати вміння учнів застосовувати набуті знання для розв’язування задач і вправ в нестандартних ситуаціях. Сприяти активізації розумової діяльності, винекненню внутрішніх мотивів навчання. Розвивати і поглиблювати знання та інтерес учнів до математики, розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети. Виховувати згуртованість, повагу до товаришів та їх думки. Обладнання: висловлювання видатних людей про математику, музичний центр, кольорова крейда, фарби, портрети видатних математиків, малюнки, картки із завданнями, клей, геометричні фігури. Учасники: учні 7 класу На стінах актового залу вислови про математику. «Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до порядку приводить» В.М.Ломоносов «Математика - гімнастика розуму.» О.В.Суворов Епіграф: Зацікавити мозок дитинивсь що є одним з основних положень нашої доктрини, і ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учненві смак ми сказали б навіть пристрасть до навчання, М.В .Остроградський Хід заходу Ведучий 1. (Яна Усатюк) Доброго дня, шановні глядачі!!! Ведучий 2. (Інна Мудряк) Раді вітати вас у цьому прекрасному залі! Ведучий 1. (Яна Усатюк) Щоб захід цікаво розпочати, загадку дам вам відгадати: Наук цариця недосяжна, Могутня, щедра і прекрасна, Блискуче розум розвиває, Мислити правильно навчає, Неперевершена її краса, Чудова логіка струнка. Ну, друзі, хто ж вона така? Звичайно ……(математика) (звучить тиха музика) Ведучий 2. (Інна Мудряк) Математика невичерпна і багатогранна, її особливості різнобічні і захоплюючі. Ведучий 1. (Яна Усатюк) А давайте ми разом перенесемось на Олімп Математики, і радо привітаємо наших конкурсантів - богів. Ведучий 2. (Інна Мудряк) Зустрічайте бурхливими оплесками учасницю під №1 - ангельська богиню Анжеліку – покровительку Арифметики. Ведучий 1. (Яна Усатюк) Учасниця під №2 – врівноважену Богиню Вікторію - покровительку Планіметрії Ведучий 2. (Інна Мудряк) Учасниця під № 3 – практичну і принципову Богиню Тетяну – покровительку Стереометрії Ведучий 1. (Яна Усатюк) Конкурсант під №4 – наполегливий Бог Олександр – покровитель Тригонометрії Ведучий 2. (Інна Мудряк) Конкурсант під №5 – відважний Бог Назар - покровитель Геометрії Ведучий 1. (Яна Усатюк) Конкурсант під №6 – спокійний та зосереджений Бог Юрій – покровитель Алгебри Привітаємо наших учасників бурхливими оплесками!!! Ведучий 2. (Інна Мудряк) Всім добрий день друзі А день у нас такий Що ми сьогодні конкурс Проводимо новий. Ведучий 1. (Яна Усатюк) Для участі у конкурсі Зібрались наші учні – Розумники й розумниці Знавці та ерудити. Ведучий 2. (Інна Мудряк) Компанія чудова Предметів та наук Для них підготувала Питань широкий круг. Ведучий 1. (Яна Усатюк) Для того щоб розкрити Питань цих таємниці, Знання потрібні й розум А також ерудиція. Ведучий 2. (Інна Мудряк) Щоб змагання було чесним Вибрали журі почесне Погляньмо разом з вами, друзі Хто буде в цім почеснім крузі. Ведучий 1. (Яна Усатюк) Шановні друзі! Давайте познайомимось з членами журі: Голова журі: 1. Косаринська Ніна Олександрівна Члени журі: 2. Чепіль Тетяна Валерівна 3. Кольба Наталя Павлівна Привітаємо їх щирими оплесками!!! Ведучий 2. (Інна Мудряк) Для розв'язування більшості задач недостатньо одних знань. Необхідна увага. З чого починається розв'язок задач? Звичайно з умови. Але умову можна читати по-різному. Прочитаєш неуважно - ось і загубилася головна ниточка. Ведучий 1. (Яна Усатюк) Розпочинаємо наш 1 конкурс "Розминка". Учасники конкурсу відповідають по черзі на своє завдання. Журі уважно слухає та оцінюють кожного учасника по п’ятибальній системі. Отож, конкурсанти будьте дуже уважними. І так, перше запитання до конкурсантки під номером 1 - Анжеліки: 1. Кріт виліз з-під землі, а поряд лежать три пшеничні зернини, 5 житніх і дві кукурудзяні. Скільки всього зерен побачив кріт? (Жодного, бо він сліпий). Ведучий 2. (Інна Мудряк) Слідуюче запитання для учасника №1 - Олександра: 2.Стягли до купи 5 і 7 покосів. Скільки їх стало? (один) Ведучий 1. (Яна Усатюк) Учасниця №2 готова слухати? І так запитання для Вікторії: 3. Назвіть найпростіший "приклад", який полегшує рахунок (пальці) Ведучий 2. (Інна Мудряк) Запитання для Назара - конкурсанта під №2: 4. Діда звуть Петро Іванович, а його внука - Василь Миколайович. Як звуть батька внука? (Микола Петрович) Ведучий 1. (Яна Усатюк) І так учасниця №3 – Тетяна - будьде уважні: 5.Скільки буде десятків, якщо два десятки по¬множити на два десятки? (20 • 20 = 400 — сорок де¬сятків.) Ведучий 2. (Інна Мудряк) Запитання для учасника №3 - Юрія 6. Лікар зробив три уколи з інтервалом у З0 хв. Скільки часу йому знадобилось.? (1 год.) Дякуємо учасникам за відповіді. Ведучий 1. (Яна Усатюк) Оцінюємо 1 конкурс «Розминка». Ми почули відповіді наших конкурсантів, кожна правильна відповідь = 5 балів, прошу: Учасниця під №1 - Анжеліка . Учасниця під №2 – Вікторія Учасниця під № 3 - Тетяна Конкурсант під №4 – Олександр Конкурсант під №5 – Назар Конкурсант під №6 – Юрій Ведучий 2. (Інна Мудряк) Поки журі підраховує бали у нас «Літературна пауза» Вірш "Нуль" С. Маршака Ось круглий нуль або нічого. Послухай казочку про нього. Веселий нуль прошепотів Сусідці - одиничці. З тобою поруч я б хотів постояти, сестрице! Та одиниця каже: - Ні, Ти нуль, число нікчемне. Не стій зі мною, бо мені це зовсім неприємно! – А нуль на це: - Я знаю сам, що в світі значу мало... Та якби поруч стати нам, Десятка б з тебе стала! Поглянь на себе і ти ж у нас мала та худорлява, ти станеш більша в десять раз, коли я стану справа! Отож, хоч нуль-ніхто й ніщо, Та два нулі на місці із одиниці зроблять сто, а з двійки-цілих двісті Ведучий 1. (Яна Усатюк) А зараз ми запропонуємо нашим учасникам пограти у Гру «Математичний художник». Ведучий 2. (Інна Мудряк) Завдання полягає в тому, щоб з геометричних фігур скласти дитячу картинку ведмедик і мишка, та приклеїти її на картон. Ведучий 1. (Яна Усатюк) Журі оцінюватиме точність, охайність і швидкість ваших робіт. Максимальна кількість балів за цей конкурс 5. (конкурсанти виконують завдання під веселу музику) Ведучий 2. (Інна Мудряк) Дуже добре, гарні цифри у нас вийшли і попросимо передати картинки журі для оцінки 2 конкурсу "Математичний художник" за п’ятибальною системою. Ведучий 1. . (Яна Усатюк) А зараз у нас музична пауза. Послухайте пісню під назвою «Математика чарівна» у виконанні учениці 10 класу – Левчук Ірини Ведучий 2. (Інна Мудряк) Журі готові? Прошу, оголошення результатів: Учасниця під №1 - Анжеліка Учасниця під №2 – Вікторія Учасниця під № 3 - Тетяна Конкурсант під №4 – Олександр Конкурсант під №5 – Назар Конкурсант під №6 – Юрій Ведучий 1. (Яна Усатюк) Переходимо до 3 конкурсу. Конкурс називається « Включи розум». На картках пропонується запитання і варіанти відповідей, вам потрібно дати відповідь на запитання, на це відводиться 5 хвилин. 1. Вказати порядок днів підряд: 1. Завтра; 2. Позавчора; 3. Сьогодні; 4. Післязавтра; 5. Вчора. Відповідь: Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра; 2. Дідусь у ліфті, а онук по сходах піднімаються на 5-ий поверх за 20 секунд. За скільки секунд кожний піднімається на один поверх? а) за 4 сек; б) за 1 сек; в) за 20 сек; г) за 5 сек. Відповідь: за 5 секунд. 3."Трудова книжка" учня а) зошит; б) щоденник; в) підручник; г) табель. Відповідь: щоденник. 4. Яке число в Древньому Вавилоні вважалося ”священним"? а) 3; 6) 7; в) 10; г) 12. Відповідь: г) 12 5. Яке число називають "Чортовою дюжиною"? а) 12; 6)7; в) 13; г) 16. Відповідь: в) 13. 6 Яка середня швидкість пішохода? а) 20 км/год; б) 10 км/год; в) 5 км/год г) 2 км/год, Відповідь: в) 5км/год. 7. Яка маса простого учнівського зошита в 12 аркушів? а) 500 г; б) 75 г; в) 100 г; г) 35 г, Відповідь: г) 35 г 8. Хто з великих математиків брав участь у кулачному бою на 58 олімпіаді, яка проходила в 548 році до нашої ери? а) Архімед; б) Фалес Мілетський; в) Евклід; г) Піфагор. Відповідь: г) Піфагор 9. Якщо один півень закричить з усієї сили, то одна людина прокинеться. Скільки повинно закричати півнів, щоб прокинулось 4 людини? а) 4; б) 1; в)10; г)2. Відповідь: б)1. 10. Розставити грошові одиниці в порядку зростання: 1 гривня, 1 євро, 1 доллар, 1 рубль. Відповідь: 1 рубль, 1 гривня, 1доллар, 1євро. Ведучий 2. (Інна Мудряк) Час закінчився, передаємо наші картки для оцінки журі. Ведучий 1. (Яна Усатюк) Пока журі перевіряють картки, а учасники готуються до слідуючого конкурсу послухаємо вірш «До математики любов» у виконанні Вікторії Кобилянської Знайдіть до математики любов Вона – усіх наук рушійна сила Її зовуть основою з основ, вона проста, логічна і красива, Вона чудова, лаконічна, чарівна, Задачу розв’язати – насолода. Є тільки ти й задача. Ти й вона. І за периметром залишились незгоди. Люблю – її не можна не любити. Люблю і відчуваю всій душею. Люблю! За що? Це важко пояснити, Бо навіть труднощі приваблюють до неї. Наука точна, досконала і безмежна, Людину ти відкрила у мені. Думки впорядкувала. І належить Із вдячністю вклонитися тобі. Ти неповторна і багатогранна, Не полінюсь сказати знов і знов: Якщо в житті бажаєте досягнень, То збережіть до математики любов! Ведучий 2. (Інна Мудряк) Журі готові оголосити результати 3 конкурсу? Прошу: Учасниця під №1 - Анжеліка Учасниця під №2 – Вікторія Учасниця під № 3 - Тетяна Конкурсант під №4 – Олександр Конкурсант під №5 – Назар Конкурсант під №6 – Юрій Ведучий 1. (Яна Усатюк) Оголошуємо останній конкурс нашого свята і називається він - «Мій коник» Ведучий 2. (Інна Мудряк) Учасники мають показати свій кращий талант та показати себе з найкращої сторони. Ведучий 1. (Яна Усатюк) На сцену запрошується учасниця під №1 – Анжеліка Ведучий 2. (Інна Мудряк) До вашої уваги сценка «Ох задачі, ці задачі…» у виконанні конкурсанта під №4 – Олександра, Конкурсанта під №5 – Назара, Конкурсанта під №6 – Юрія Ведучий 1. (Яна Усатюк) Зустрічаємо оплесками учасниць під №2 – Вікторія, та під №3 – Тетяна. Ведучий 2. (Інна Мудряк) Не легке сьогодні завдання у журі я вам скажу, будь ласка, шановні, зберіться і давайте оцінимо останній конкурс Учасниця під №1 - Анжеліка Учасниця під №2 – Вікторія Учасниця під № 3 - Тетяна Конкурсант під №4 – Олександр Конкурсант під №5 – Назар Конкурсант під №6 – Юрій Ведучий 1. (Яна Усатюк) Прошу голову журі Косаринську Ніну Олександрівну підбити підсумки чотирьох конкурсів та оголосити результати нашого свята. (оголошення результатів, нагородження учасників грамотами, переможців – короною та стрічками «Міс Математики», «Містер Математики») Нагороди Дівчатка: І місце – «Міс Математики» Міс Винахідливість Міс Інтуїтивність Хлопчики: І місце – «Містер Математики» Містер Розсудливість Містер Кмітливість
|