Четвер, 19.12.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Поговоримо про важливе в житті людини
Поговоримо про важливе в житті людини

Мета:
освітня – сприяти усвідомленню учнями значення здорового способу життя без тютюнопаління;
виховна – прищеплювати навички збереження здоров’я.

Хід

1. Вікторина «Так чи ні?»
Учитель розподіляє клас на дві команди й по черзі пропонує твердження, на які необхідно дати відповіді: «так» чи «ні». Виграє та команда, яка дала більше правильних відповідей.
Запитання для вікторини
1) Чи збільшуємо ми ризик захворювання на різноманітні хвороби з кожною викуреною сигаретою?
2) Алкоголь – безпечна речовина?
3) Чи шкодить нашому здоров’ю одноразове вживання наркотичної речовини?
4) Коли вагітна жінка курить, це не шкодить здоров’ю її майбутньої дитини?
5) Якщо ти випив лише чарку вина, можна сідати за кермо?
6) Чи корисне для здоров’я перебування у приміщеннях , де накурено?
7) Чи є правопорушенням уживання наркотиків?
8) Чи призводить паління до послаблення сприйняття смаку, запаху; до появи зморшок і землистого кольору обличчя?
9) Пиво – безалкогольний напій?
10) Ризик ВІЛ-інфікування у наркомана більший, ніж у того, хто палить?

2. «Мозковий штурм».
Після підбиття підсумків учитель пропонує відповісти на запитання: «Що спонукає підлітка викурити першу сигарету?». Відповіді можуть бути різними:
- прагнення скуштувати «заборонений плід»;
- бажання почуватися дорослим;
- перебування в компанії друзів-курців;
- гарна реклама сигарет;
- бажання сподобатися дівчині чи хлопцеві тощо.
Кожну відповідь потрібно обговорити.

3. Слово вчителя
Дійсно, у багатьох підлітків паління асоціюється з дорослістю, компанією друзів, післяобідньою кавою, цікавою бесідою, приємною обстановкою. Але вчені з’ясували, що курці отримують менше задоволення від проведення змістовного дозвілля, ніж ті, хто не палить. Перші менш винахідливі у способах використання вільного часу й часто просто не знають, що з ним робити.
Однією з головних причин паління у юнаків і дівчат є прагнення до самовираження, утвердження самостійності, «дорослості». Не випадково досить часто можна почути фразу: «А чому ти не куриш? Ти що, ще малий(мала)?» . Давайте спробуємо довести хибність поширеного серед підлітків твердження.

4. Виступи учнів.
Готуються заздалегідь.
Учитель. Тютюн шкідливий, бо внаслідок паління в будь-який момент можуть розвинутися невиліковні хвороби: рак легенів, гортані, стравоходу, нирок – незалежно від кількості викурених цигарок і періоду паління.
Учень 1. Тютюновий дим викликає таку саму залежність, як і «важкі» наркотики – героїн та кокаїн. 85% курців хочуть кинути курити, але це вдається зробити лише 10-15% із них.
Учениця 1. У дівчаток – підлітків, які почали курити, до того ж уповільнюється розвиток грудних залоз, порушується менструальний цикл.
Учениця 2. Дівчатам необхідно запам’ятати, що внаслідок паління жінка швидко старіє, а якщо курить під час вагітності, то створює для своєї дитини смертельну загрозу.
Учень 2. Курці мають у кілька разів вищий ризик захворіти на бронхіальну астму, ніж ті, хто не курить. Людина-курець – уже хвора, тому що її імунна система різко ослаблена.

5. Бесіда
- курці шкодять не лише собі, а й людям, які перебувають поруч із ними та мимоволі дихають отрутою - тютюновим димом. Чи вважаєте ви, що тютюнопаління – особиста справа кожної людини?
- Чи має той, хто не палить , моральну перевагу над курцями?
- Чи має право цілком здорова доросла людина вимагати, щоб у її присутності не палили?
- Чи має право жінка вимагати, щоб чоловік не палив у приміщенні , де знаходиться вона та її дитина?
- Якби ви були батьками, чи визначали б ви право своїх дітей на паління? Якщо так, то з якого віку?
- Чи подобається вам «пасивне паління?»

6. Рольова гра.
Серед учнів обирається три учасники, кожний з яких отримає свою роль:
Підліток , який пропонує закурити;
Підліток , до якого звернена пропозиція першого і який намагається уникнути її;
Спостерігач.
Після інсценування ситуація обговорюється, учитель пропонує запитання.
- які форми поведінки, слова героїв допомагали, а які заважали?
- Що було найвдалішим, а що – ні?
- Які ще варіанти відмови можна запропонувати?
- Кого в розіграній ситуації вам хотілося підтримати?
- Хто є сильним у цій ситуації, а хто – слабким?

7. Слово вчителя.
Дійсно,той хто пропонує, нав’язує тютюнопаління, перебуває у слабкій позиції. Адже сильна позиція виражається у тому, щоб упевнено висловлювати її, а якщо й не висловлювати, то хоча б дотримуватися її, а не наполягати й переконувати співрозмовника у своїй правоті.

8. Робота в групах.
Учитель ділить клас на групи та пропонує скласти якнайбільше аргументів для відмови. Наприкінці кожна група презентує результати своєї роботи.

9. Підбиття підсумків.
Сьогодні ми розглянули кілька варіантів відмови від пропозиції запалити, один із яких може бути прийнятий кимось із вас у разі тиску. Головне, щоб це була відповідь людини, відповідальної за свої вчинки.

Список використаних джерел:

Довідник класного керівника. 7-8 класи. /Л.В.Цибульова, В.В.Билдіна, Л.І.Єфремова – Х.:Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 176 с. – (Педагогіка. Управління )

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Дощик (25.03.2011)
Переглядів: 8027 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.5/2 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz