Виховний захід на тему: «Математичний КВН» Мета: формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; розвивати в учнів кмітливість, допитливість, вміння знаходити вихід у складних ситуаціях і нестандартно підходити до вирішення проблем; розвивати логічне мислення, математичну культуру учнів; виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги; згуртовувати учнівській колектив. Хід роботи: І. Організаційна частина ІІ. Вступна частина Учитель: Сьогодні ви зможете показати не тільки знання вивченого матеріалу, але і уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагань пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та поваг один до одного. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу. ІІІ. Основна частина Учитель: У клас поділено на три команди, один з гравців є капітаном команди. І. Розминка. Учитель: Увага! У конкурсі “Розминка” кожна команда повинна проявити свою кмітливість і уважність, дотепність і гостроту мислення. Завдань буде усього чотири. Першою відповідає та команда, яка підняла руку. 1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (шість) 2. Одне яйце варять протягом 4-ох хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць? (4 хвилини) 3. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (Один селянин) ІІ. Конкурс “Математичний бій”. 1. Найменше натуральне число ? (один) 2. Назви компоненти при додаванні. 3. Як сказати одним словом ? (Половина). 4. Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр називається … (діаметр). 5. Наочне зображення різних відомостей і даних. (діаграма) 6. Перевести 3дм в сантиметри. (30см) 7. Найбільше натуральне число. (не існує) 8. Як називається дріб, записаний з допомогою риски? (звичайний) 9. Чому дорівнює округлене до десятих значення числа 15,73? (15,7) 10. Як називається результат віднімання двох чисел? (різниця) 11. Як називається результат ділення двох чисел? (частка) 12. Дроби бувають звичайні і … (десяткові) ІІІ. Конкурс “Заморочки з бочки” Командам пропонується відгадати загадки. 1. Щоб записувати числа Чітко правильно і стисло, Щоб ці числа прочитати, Точно все підрахувати, Розгадати шифри, Нам потрібні … (цифри) 2. Чисел натуральних в світі є багато, З них число найбільше не можна назвати Найменше ж знати всім годиться, І це звичайно … (одиниця) 3. На число це, знайте діти, Заборонено ділити. Проте множити – чудово, Зразу відповідь готова. Нероби собі проблем, Обережно будь з … (нулем) 4. Їх в підручнику багато, Кожну треба розв’язати. І не будьте ви ледачі Та розв’язуйте … (задачі) 5. По ній довго можна йти, Кінця-краю не знайти. І початку там нема, Бо це лінія … (пряма) 6. Щоб довжини виміряти, Інструмент цей треба мати. Як будуємо пряму – Цей же прилад я візьму. Вийде не пряма, а змійка, Як загубиться … (лінійка) Учитель: Остання загадка. Відповідає, хто швидше підніме руку. 7. В навчанні нам допомагає, Про числа він розповідає, Відрізки, формули, кути … Його нам треба берегти. Повинен знати кожен учень: Наш друг і помічник …(підручник) ІV. Конкурс “Відгадай” Учитель: Якщо слово, відгадане після першої підказки, то команда отримує 3 бали, якщо після другої підказки – 2 бали, після третьої підказки – 1 бал. 1. – Це поняття стосується дробу. – Він показує, на скільки рівних частин поділене ціле. – Він записується під рискою дробу. (знаменник) 2. – За допомогою неї розв’язують деякі задачі. – Добуток її крайніх членів дорівнює дорівнює добутку середніх. – Це рівність двох відношень. (пропорція) 3. – Це арифметична дія ІІ ступеня. – Для неї виконується переставна, сполучна, розподільна властивості. – Її можна замінити сумою однакових доданків. (множення) V. «Винахідливий». Пояснити, як підсмажити за 3 хвилини три шматка хліба на сковорідці, що вміщує лише два шматки. З одного боку шматочок підсмажується за 1 хвилин. VІ. «Великий ерудит». Команд по черзі відповідають на одне питання. За домовленістю, обидві команди відповідають на одну й ту саму кількість запитань. Відповідь надає один учасник команди. При необхідності відповідь треба пояснити. 1. Від тканини довжиною 26 м щодня відрізають по 2 м. Якого дня відріжуть останній шматок? (дванадцятого) 2. Пара коней пробігла 10 км Скільки пробіг один кінь? (10 км) 3. Назвати три числа, добуток і сума яких однакова. (1, 2, 3) 4. На фізкультурі учні стоять у шерензі довжиною 25 м на відстані 1 м один від одного. Скільки учнів в класі? (26) 5. Назвати 5 днів підряд , не називаючи ні числа, ні дня тижня. (позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра) 6. Яке число дорівнює кількості букв у його назві? (три) 7. На даху 7 горобців. Кішка піймала і з’їла одного. Скільки горобців залишилось? (жодного) 8. два батьки і два сина піймали три карасі, кожний по одному. Як це може бути? (це дід, син і онук) 9. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6) 10. Катруся з дуба рвала груші, у кошик складала: дві татові і дві матусі, три братику і три Катрусі. Скільки всього було груш? (жодної) 11. До школи йшло 4 хлопчики, а на зустріч їм – 5. Скільки дітей йшло до школи? (4) 12. Горіло 10 свічок. Три погасили. Скільки свічок залишилось? (3) IV. Підбиття підсумків Підбиваються підсумки змагання, підраховуються усі бали і визначаються переможців. Ми прощаємося з вами, але не з математикою. Математика настільки важлива і потрібна людям, що її ви будете вивчати ще не один рік. Бажаю вам успіхів на цьому довгому і цікавому шляху!
|