Краса душі людської Тема: Вчинок - це реальна дiя. Намiри i недостойнi вчинки. Що допомагає уникати помилок, негативних наслiдкiв вчинкiв? Мета: ознайомити учнiв iз поняттям «вчинок» як реальна дiя; вчити учнiв аналiзувати запропонованi ситуацiї, характеризувати достойні i недостойнi вчинки, передбачати наслiдки своїх вчинкiв; дати поняття «можна» та «не можна»; розвивати вмiння контролювати i аналiзувати свої та чужi вчинки, зробити їх усвiдомленими; виховувати бажання здiйснювати достойнi вчинки, повагу до людей. Обладнання: сюжетнi малюнки, пам’ятка, чарiвна паличка. Хід уроку 1. Органiзацiя класу. Мотивацiя навчальної дiяльностi Сказав мудрець: Живи, добро звершай, Та нагород за це не вимагай! Лише в добро i вищу правду вiра Людину вiдрiзняє вiд мавпи i вiд звiра. Хай оживає iстина стара: Людина починається з добра! (Л. Забашта) - Нехай цей вiршик стане девiзом нашого уроку. II. Повiдомлення теми i мети - Сьогоднi ми поговоримо про те, що таке вчинок i його наслiдки, якi бувають вчинки, навчимося їм давати оцiнку. ІII. Основна частина уроку 1. Формування поняття «вчинок» Люди iснують на Землi разом. Тому весь час мiж ними виникають різнi стосунки. Уявiть собi, що б почалося, якби кожен робив тiльки те, що йому подобається. Тому за багато рокiв iснування люди намагалися впорядкувати свої стосунки, жити так, щоб усiм було добре. Так на Землі з’явилось поняття «справедливість», «добро» тощо. Завдяки цим поняттям ми маємо змогу оцiнити дiї людей, їхнi стосунки. Стосунки мiж людьми можна регулювати за допомогою законiв. Це дуже важливi документи, якi є спiльними для людей, якi живуть в якiйсь певнiй країнi. За їх невиконання людину можуть покарати. А є iншi правила. Вони спiльні для людей всiєї Землi. За їх порушення не можна понести покарання, але кожна людина намагається жити за цими правилами. Як, на вашу думку, що це за правила? Людина починається з добра... Справжня людина, за глибоким переконанням нашого народу, — це людина добра, мудра, щира i сердечна, щедра i свiтла, яка вмiє любити i спiвчувати, захистити і приголубити, поважати i порадити, людина з добрим серцем i свiтлою душею. Милосердя, доброта. Ще з давньоруських часiв благодiйнiсть була в традицiях нашого народу. Цiлком природним i закономiрним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, подiлитися шматком хлiба, дати притулок бездомному, захистити старість i немiчнiсть, порятувати хворого або калiку, захистити скривдженого. Кажiмо бiльше добрих слiв Знайомим, друзям, коханим. Нехай комусь теплiше стане Вiд зливи наших почуттів. — Що ж таке вчинок? - Вчинок — це реальна дія людини. У життi людина робить рiзні справи: добрi i не зовсiм добрi, поганi i просто жахливi. Зазвичай вона бажас iншим добра, але iнколи вчинки людини бувають недостойними її поведiнки. 3. Ознайомлення iз пам’яткою Пам’ятка добрих i корисних справ • Завжди дотримуйся свого слова. • Перед виконанням справи подумай. • Не будь самовпевненим. • Не лiнуйся. • Виконуй справу iз задоволенням. • Нiколи не вимагай винагороди. • Виконуй все вчасно. • Допомагай людям сам, не чекай, доки тебе проситимуть. • Завжди виконуй тiльки добрi справи, за якi нiколи не червонiтимеш. — Мабуть, добре буде, коли всi виконуватимуть нашi правила, тодi не буде проступкiв, а залишаться лише добрi справи та гарнi вчинки. 5. Гра «Добрi чарiвники» — А зараз я пропоную вам стати добрими чарiвниками. У мене є чарiвна паличка. Кожен iз вас буде передавати паличку iншому i називати тiльки хорошi вчинки дiтей класу або ваших друзiв. (дiти беруть паличку i називають хороший вчинок свого однокласника, друга, знайомого...) — Бачите, як багато в нас гарного, доброго. Намагатимемось i надалi берегти i примножувати цi добрi вчинки. Щоб вашi обличчя були завжди радiснi вiд того, що ви зробили доброго, а на обличчi нiколи не зникала усмiшка. 6. Гра «Добрi i поганi вчинки» — Зараз я запропоную запитання, а ви, якщо так вчинить добра людина, плеснете в долонi, а якщо так може вчинити невихована людина, то залишитеся сидiти спокiйно. • Допомагати мамi мити посуд. • Робити комусь зле, якщо вiн цього не бачить. • Не вмиватися. • Берегти рiдну природу та охороняти її. • Шанувати працю iнших людей. • Галасувати, коли хтось вiдпочиває. • Бути вихованою, стриманою дитиною. • Обманювати, хвалитися. • Насмiхатися з чужого горя. • Добре вчитися, багато читати. • Не слухати батькiв. • Допомагати друзям у бiдi. • Дiлитися тим, що є в тебе. • Ображати iнших. • Захищати слабкого. • Спати на уроках. • Красти, • Любити своїх батькiв. • Ображати тварин. • Сваритися. — Молодцi! Ви дiйсно виростете хорошими людьми, а вашi вчинки будуть завжди достойними. IV. Пiдсумок — Сьогоднi йшла мова про справжню людську красу. Ми намагались розiбратись у людських вчинках. Тепер уже знаємо про це дещо бiльше. Закiнчуючи урок, хочу побажати вам стати красивими людьми, нехай промениться доброта у ваших очах, а iз серця струменить спiвчуття, милосердя, повага до людей. Нехай вашi вчинки і ваше ставлення до людей завжди викликають у них позитивне, добре, шанобливе ставлення до вас.
|