Тема: Історія і традиції святкування дня закоханих. Мета: виховувати інтерес до минулого, повагу до справжніх почуттів, уміння вирізняти своє єдине, половинку, любов до літератури, поезії. Обладнання: Сердечка паперові розрізані на дві частини, сердечка паперові великі для побажань, скринька для валентинок, подяки у формі сердечок за участь у святі. Хід заняття І. Організаційний момент. На дощі написано епіграф виховної години Кохання - це теорема, яку кожного дня потрібно доводити. Архімед ІІ. Мотивація. Вступне слово вчителя: - Доброго дня, шановні діти! Чи не могли б ви мені допомогти? Сьогодні, по дорозі до школи, мене привітали із святом. Я б хотіла вас запитати, чи не знаєте ви яке сьогодні свято? («День закоханих»). А як ще називають це свято? («День Святого Валентина»). - Молодці! Саме так, це – день святого Валентина. Це найромантичніше та найдивовижніше свято, яке має дуже древню історію. Його святкують в усьому світі уже близько 17 століть підряд. Воно оповите безліччю таємниць та легенд. ІІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів виховної години. - Отож, сьогоднішня тема нашого заняття: «Традиції та історії святкування дня закоханих». Вчитель оголошує очікувані результати: - Я переконана у тому, що після цього заняття ви зможете: ознайомитись історію виникнення «Дня Закоханих»; дізнатися традиції святкування в різних країнах світу; провести весело і цікаво час. IV. Надання необхідної інформації. За одною з легенд розповідається про те, що Валентин був священиком, котрий вінчав хлопців та дівчат, що не отримали батьківського благословення. Він не зважав на жодні заборони, єдине, чим керувався Валентин - це щирість почуттів юнаків та дівчат. А вони справді були щирими. V. Читання та первинний аналіз змісту виховної розповіді. 1. Читання розповіді: До вашої уваги я пропоную декілька легенд пов’язаних з цим прекрасним святом. 14 лютого стародавні римські племена святкували день свого бога Луперкуса - бога родючості. Це було весняне святкування, оскільки тодiшнiй календар вiдрiзнявся від сучасного, і лютий припадав на ранню весну. Однією з традицій цього свята було загадування імен. Напередодні дня святкування на тоненьких смужках паперу писали імена римлянок і поміщали ці смужки у глечики. Кожен хлопець витягав свою смужку з ім’ям коханої. Ось ще одна прекрасна оповідь з приводу цього свята. Святий Валентин, священник з Терні (Італія) мав чудовий квітник. І в нього була звичка роздавати букети квітів закоханим молодим людям. Священник Валентин встановив дату роздачі квітів – 14 лютого, а сам став захисником всіх закоханих. - А чи знаєте ви які-небудь легенди пов’язані з цим святом? - Чи вважаєте ви прочитані мною історії правдивими? Існує серед всіх отих легенд одна, яка є справжньою . Жив Валентин у ІІІ столітті нашої ери в Римській імперії. Церква призначила його єпископом у одному із храмів Терну (Туріну). Крім того, що єпископ таємно вінчав молодь, він ще й мирив закоханих, які посварилися, дарував квіти молодим подружжям та одружував солдатів імператорських легіонів. А це було заборонено під загрозою смертної кари, оскільки імператор Юлій Клавдій ІІ вважав, що сім'я псує легіонера. Подружні вузи роблять його слабким та вразливим, а слабкому солдатові не місце в імператорській армії. Тому й заборонили будь-які вінчання та створення сім'ї. Ця заборона не лякала Валентина. Він все-одно вінчав закоханих, не зважаючи, легіонери вони чи «прості» смертні. Коли Юлій Клавдій дізнався про непослух єпископа Валентина, він наказав схопити його та кинути до в'язниці. Валентин не пручався. У в'язниці священик познайомився з дочкою свого наглядача. Вона була сліпою. Між єпископом та дівчиною спалахнули почуття, вони були надзвичайно світлими та чистими. В день страти Валентин написав коханій записку, яку підписав: «Від твого Валентина». Він попросив передати дівчині лист та маленький букетик польових квітів, котрий на його прохання принесли друзі, яких у доброго Валентина було дуже багато. Коли дівчина отримала листа й квіти, то спочатку побачила тьмяне світло й нечіткі обриси предметів. Поступово все навкруги ставало чіткішим, вона розгорнула прощальну записку, почала читати... По щоках коханої Валентина текли сльози. «Від твого Валентина», - пошепки сказала дівчина. Нині ж, саме у день страти Валентина, 14 лютого, кожен сподівається зустріти свого «Валентина» чи «Валентину». І якщо в цей день до вас хтось підійде та запитає: «Ти будеш моєю Валентиною?» - не відмовляйте. Хтозна, можливо це саме ваш «Валентин». VI. Завдання та вправи за змістом виховного заходу. 1. Завдання учням: - Поділіться, будь ласка, на дві команди для проведення конкурсів. Ви можете поділитись за бажанням або дівчата будуть грати проти хлопців. 1. А зараз проведемо конкурс «Серенади». Учасники, поділені на дві рiвнi команди. За сигналом ведучої обидві команди по черзі виконують перші куплети пісень про кохання. Перемагає та команда, яка пригадає найбільше пісень. - Цікаво, а чи знаєте ви де і як День Святого Валентина відзначають у різних країнах? Валентинів день в Англії та Шотландії в старовину супроводжувався таким звичаєм. Молоді люди клали до урни відповідну їхньому числу кількість квитків, з позначеними на них іменами молодих дівчат; потім кожен виймав один такий квиток. Дівчина, ім'я котрої діставалось таким чином молодій людині, ставала на наступний рік його «Валентиною», а він — її «Валентином». Це передбачало на цілий рік відносини між молодими людьми, подібні до тих, що, за описом середньовічних романів, були між лицарем та його «дамою серця» (скрізь супроводжував її, складав їй сонети, грав на лютні тощо). Про цей звичай згадує у своїй знаменитій пісні шекспірівська Офелія. Ймовірно, він є ще дохристиянського походження. Ще донині Валентинів день в Шотландії та Англії дає молоді привід для різноманітних жартів та розваг. 2.Конкурс «Дама серця». А зараз я пропоную вам поглибитись у середньовічні часи, і провести конкурс аналогічний до англійської традиції. Дівчата на стрічках паперу пишуть свої імена. Потім складають їх у один великий глечик. Пісня цього хлопчики витягують смужки з іменами дівчат. По завершенню конкурсу учням пропонується ще декілька традицій святкування дня Закоханих. В Англії існувало повір'я, за яким перший мужчина, що його зустрічала дівчина 14 лютого, повинен був стати її Валентином — хоче вона цього чи ні. Але дівчата знайшли вихід із ситуації: цього дня вони гуляли з зав'язаними очима. Італійці у День Святого Валентина вважають своїм обов'язком дарувати коханим солодощі. В Італії цей день так і називають — «солодкий». Поляки цього дня відвідують Познань. Там, за повір'ям, лежать мощі Святого Валентина, а над головним престолом висить його чудодійна ікона. Поляки вірять, що проща до неї допомагає в любовних справах. Німці вважають Валентина покровителем психічно хворих, прикрашають в цей день всі лікарні червоними стрічками, а в каплицях проводять спеціальне Богослужіння. В Японії на День св. Валентина жінки і дівчата дарують чоловікам і хлопцям солодощі, переважно шоколад. Хоча це «свято закоханих» подарунки отримують не лише коханці, але й начальники чоловічої статі від підлеглих статі жіночої. Загалом, святкування не відрізняється від аналогічних у Європі чи Америці. День св. Валентина особливо поширений серед молоді. Літнє покоління сприймає його як чудернацьку примху «погано вихованого дітей та онуків» або як шкідливий імпортований звичай Західної цивілізації. Останніми роками День Святого Валентина набув і політичного звучання. Він був заборонений у Саудівській Аравії та Ірані. 2004 року радикальна група індуїстів "Шив Сена" демонстративно спалювала "валентинки" в Мумбаї. 3.Гра «Ти без мене - не ти, я без тебе - не я!» Суть конкурсу полягає в тому, що ви повинні об’єднати імена в пари, відомі своєю любов'ю всьому світові. 1. Адам – Єва 2. Цезар – Клеопатра 3. Ромео – Джульєтта 4. Леді Діана – Принц Чарльз 5. Наполеон – Жозефіна 6. Герда – Кай 7. Сім гномів – Білосніжка 8. Ассоль – Грей 9. Гамлет – Офелія 10. Тетяна – Онєгін 11. Наталка – Петро 12. А. Болконський – Н. Ростова - А ось іще одна «магічна» традиція: У ніч з 13 на 14 лютого покласти під подушку червону троянду. Своїм ароматом вона навіває символічні сни. Уві сні до Вас прийде наречений та не покине Вас, доти, доки не прокинетесь. 4.Гра «Знайди свою половинку» Для цієї гри ми використаємо напередодні заготовленні десять сердечок які розрізані на 2 частини, на одній з яких написане питання, а на другій відповіді на це питання(використані цікаві факти про свято закоханих). Потім половинки з запитаннями ми роздаємо хлопчикам, а половинки з відповідями - дівчаткам. Потім вони повинні з'єднати половинки із запитаннями і відповідями в одне сердечко…Таким чином діти дізнаються нові дуже цікаві факти про святкування Дня Святого Валентина. VІІ. Підведення підсумків та заключне слово вчителя. А тепер я пропоную всі ваші емоції і побажання перенести на папір. Я роздам вам два сердечка: одне хлопцям, а інше дівчатам. На них ви і зможете записати свої побажання. А тепер підіб’ємо підсумки. - Чи сподобалось вам сьогоднішнє наше свято? - Що нового ви дізналися? - Чи зможете ви тепер розказати комусь історію цього свята? Молодці! Я також вважаю, що ми добре провели час, і ця виховна година залишиться у нашій пам’яті на довго. На згадку про це я подарую вам всім по валентинці. І на останок хотілося б сказати: «Пусть этот день будет ясным, Пусть удача не обходит стороной, Пусть настроение будет прекрасным, А жизнь окружена лишь добротой!!!»
|