Фізичний к в к для учнів і батьків Підготовча робота I. У класах 1) За місяць до змагання з учнів класу створити дві команди по 8 учнів у кожній. 2) Запропонувати командам: — придумати собі назву, виготовити емблеми; — підібрати форму; — скласти й розучити привітання у віршованій формі; — приготувати по 3 запитання для суперників, поєднуючи фізику й гумор. II. З батьками — Приготувати призи для команд-учасниць та болільників; — підготувати групу підтримки з 1—4учасників (батьки) III. На місці переведення (кабінет фізики чи актовий зал) 1) Оформлення сцени і залу: — Плакати-привітання; — дружні шаржі на члені команд, підготовлені суперниками. 2) Інша матеріальна база. Для журі — гонг на штативі, стільці та стіл; — електронний секундомір з великими циферблатом; — картки з кіль кості балів для кожного члена журі (1,2,3,4,5); — папір,ручки; — невелика настінна дошка і крейда. Для команд: — стіл і стільці; — папір і ручки для підготовки відповідей; — Фломастери (2 комплекти); — два великі аркуші паперу (для малюнків); — електричні прилади та обладнання для конкурсів. IV. Комплектування та склад журі (5 осіб), розробка системи оцінок. Підготовка ведучих (2учні) та їхніх асистентів для проведення дослідів. (Учитель оголошує про початок КВК, ведучі знайомлять присутніх із командами). (Привітання команд). 1-й конкурс — розминка. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Ведучий коментує кожну відповідь. (Після кожного конкурсу члени журі виставляють оцінки і за командою ведучого демонструють відповідні картки. Суму балів ведучий записує на дошці). Ведучий кожній команді по черзі ставить запитання. Запитання: 1А)Чого в скриню не заховаєш?(Промінь світла) 1Б)Ревнув віл за сто сліз,а гірко плачемо. Щоце?(Грім) 2А)Горя не знаємо, а гірко плачемо. Що це(Хмари) 2Б)У вогні не тоне і у вогні не горить. Що це?(Лід) 3А)Без рук, без ніг, а в хату (кімнату) лізе. Про що йдеться?(Холод, тепло) 3Б)Ти за нею, вона від тебе; ти від неї вона за тобою. Що це?(Тінь) 4А)Як від однієї палиці отримати тіні різної довжини? 4Б)Чому в холодну погоду багато тварин сплять, згорнувшись в клубок? 5А)Якого кольору біле світло? (Із семи кольорів) 5Б)Вдалині гроза! Яке явище ми зафіксуємо раніше: побачимо блискавку чи почуємо грім? (Спалах блискавки) 2-й конкурс — винахідливих і спритних. (Від кожної команди викликають по одному учаснику. Їм пропонують однакові завдання. За командою вони одночасно починають їх виконувати. Наступне завдання виконують батьки-представники групи підтримки). Зміст завдання. №1. На стіл, накритий полотном, кладуть монету прикривають її тарілкою, ставлять її на дві низенькі підставки (Наприклад, кісточки домино). Хто швидше дістане монету, не піднімаючи тарілки? (Треба пошкрябати нігтем по полотну) №2.Хто швидше курок у пляшку? №3.Хто швидше урівноважить на двох пляшках щітку для підмітання підлоги? 3-й конкурс — юних фізиків-експериментаторів. (двом учасникам від кожної команди виділяють робочі місця, дають 5 низько овальних лампочок, 2 вимикачі та батарею елементів). Треба скласти схему так, щоб можна було вимикати 2, і 5лампочок і щоб вони світили із однаковим розрядженням. 4-й конкурс — юних фізиків-ліриків (артистів). (Кожна команда, а також група підтримки виступають із номером художньої самодіяльності). 5-й конкурс — уболівальників. Ведучий називає літеру, наприклад, Л. треба назвати прізвище вченого і галузі фізики, техніки чи природознавства, яке починається на цю літеру Наприклад прізвище Лоренц, Лукрецій, Ломоносов,Ленц,Лебедєв,Лобачевский,Ланжевен, Ладинін,Ландау, Лазаренко. 6-й конкурс — ерудитів. (Команди ставлять одна одній по 2 запитання) 7-й конкурс — художників. (Намалювати дружній шарж на капітана команди суперників. Виконується фломастером). 8-й конкурс — капітанів. На зворотному боці карток написані запитання. капітани по черзі беруть картки, зачитують у голос запитання, обдумують і відповідають. На картках запитання: — назвати з’єднувальний елемент електричного кола(з’єднувальний провід) — Прилад для вимірювання струму(амперметр) — елемент кола, який дає можливість замкнути або розімкнути коло (ключ) — прізвище вченого,на честь якого названа одиниця вимірювання напруги (Вольта) — одиниця вимірювання сили струму (Ампер); — напрямлений рух електричного зарядження частинок (електричний струм); — прилад для вимірювання густини рідини (аерометр); — прилад для вимірювання тиску, більшого або меншого, ніж атмосфера (ватерлінія); — учений, який уперше виміряв атмосферний тиск (Торрічеллі) — учений, який уперше вказав на існування виштовхувальної сили і розрахував її значення (Архімед). (Ведучий повідомляє підсумки. Нагородження команд.)
|