Мета виховної години: ознайомити учнів їз визначенням поняття «Самотність»; визначити фактори, які призводять до самотності та шляхи їх подолання; виховати прагнення допомоги іншим та переосмислення дій у цьому напрямку. Обладнання: вислови видатних людей, приказки, прислів’я, макети, плакати. Самотність не вимірюється милями, які відділяють людину від її ближніх.
Самотність – це коли в гості приходять лише думки.
Не хвались, що багатий,- приходить бідність, не хвались, що маєш компанію,- приходить самотність.
Хід роботи: I. Організаційна частина. II. Вступна частина Учитель: Сьогодні чудовий день, а в тебе ніяких планів. Зате решту у всіх вони є. Хлопці чудово проводять час разом. А ти знову сидиш вдома! Жаль, коли тебе не запрошують. І коли ти думаєш про причину цього, стає ще гірше: «Може, я якийсь не такий? Чому зі мною ніхто не хоче спілкуватися?» Можливо, ти не раз був у такій ситуації. Здається, що між тобою і ровесниками – ціла прірва. Кожен раз, розмовляючи з ними, ти починаєш заікатися. А коли випадає можливість провести з ними час, тебе долає сором'язливість. Чому тобі так важко сходитись з людьми? III. Основна частина Учитель: Як перекинути місток через провалля, що відділяє тебе від інших? - 1-е провалля: почуття нікчемності. Деякі підлітки постійно себе недооцінюють. Вони вважають, що всі до них байдужі і що в них нема, що сказати, щоб підтримати розмову. Ти також такої думки про себе? Якщо так, то така самооцінка тільки збільшує провалля. Місток : пам'ятай про свої достоїнства! Учитель: Задумайся, які у тебе сильні сторони? Перерахуй свої достоїнства і таланти (Учні записують на листочках). Безумовно, в тебе є мінуси, і це важливо признати. Але в тебе є і плюси. Не забувай про це, і тоді ти зможеш подолати почуття нікчемності. - 2-е провалля: сором’язливість. Тобі хочеться розпочати розмову, але коли випадає зручний момент, не можеш і рота розкрити. Місток : щиро цікався іншими. Учитель: Зовсім не обов’язково бути найкомунікабельнішою людиною в світі. Розпочни з малого: прояви зацікавленість до когось одного. Якщо просто запитати людину, як у неї справи чи як навчання, то можна закласти основу для ближчого знайомства. І ще порада: спілкуйся не лише з ровесниками. Дружба може бути між людьми зовсім різного віку. Також врахуй, що спілкування – це діалог, а не монолог. Люди цінують, коли їх вислуховують. Отож , якщо ти сором’язливий, не забувай, що необов’язково говорити багато. - 3-е проваля: відштовхуючі манери. Деякі люди як всезнайки, яким подобається підколювати інших. А деякі люблять спорити і нав’язувати іншим свою думку, вважаючи, що вони в усьому праві. Такі «надто праведні» люди обсудять іншого, хто не відповідає їх еталону. Хто хоче спілкуватися з такими людьми! А може так сталося, що провалля утворилось через те, що ти себе так поводиш? Місток : виявляй стриманість. Навіть якщо ти не погоджуєшся з думкою співрозмовника, дай йому висловитись. Вияви стриманість. Підміть, в чому ви сходитесь, і на цьому будуй бесіду. А якщо ти все-таки вирішив виразити незгоду, зроби це спокійно і тактовно. Творча робота Учитель: Складіть план дій: 1) Найбільше провалля для мене – це … 2) Щоб перекинути місток через це провалля, я … 3) Питання, які я хочу поставити батькам … Учитель: Дайте відповіді на запитання: ~ Чому деякі підлітки страждають від самотності? ~ Що допоможе тобі не піддаватися негативним думкам і правильно відноситись до себе самого? ~ Якби твій молодший брат чи сестра страждали від самотності, як би ти їм допоміг? IV. Підбиття підсумків Учитель: Підтримуйте один одного. Переборюйте всі свої страхи , не піддавайтесь негативним думкам. І запам’ятайте такі слова: «Відносьтесь до людей так, як хочете, щоб відносились до вас.»