Виховна година на тему: Безсмертна дочка Прометея. Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до батьківщини, гордість за талановитих пращурів своєї країни; як найбільше дізнатися про життя великої письменниці Л.Українки; сформувати поняття «сила волі» формувати переконаність у нетлінності духовних скарбів народу. Обладнання: плакат з зображенням Л.Українки;гасло письменниці написане на дошці, комп’ютери і Інтернет. Методи: словесні, практичні. Учитель: цей тиждень присвячений великій письменниці Л. Українки. Ви вчили її вірші і знаєте їх значення. Ви на українській літературі вивчали щось про тяжкий життєвий шлях? Учень вистутає з доповідю Учень 1: «У родині не ворожій високим духовним інтересам: мати - письменниця, що писала під псевдонімом: Олена Пчілка ( Її поезію та оповідання рідною мовою для дітей, добре знали на Україні), батько - високоосвічений поміщик, що надзвичайно любив літературу та живопис. У будинку Косачів часто збиралися письменники, художники і музиканти, влаштовувалися вечори і домашні концерти.» Учень 2: «Надзвичайно талановита, сприйнятлива, чутлива, з глибоким, справжнім музичним даруванням, (вона почала грати і складати маленькі музичні п'єси з п'яти років!) у віці восьми років, Леся , яка тільки но написала перший вірш в 1881 році зненацька важко занедужала. Її мучив нестерпний біль у правій нозі. Спершу вирішили, що в неї гострий ревматизм, лікували ваннами, мазями, травами, але все було марно. Біль перейшов у руки.Лікарі, нарешті, змогли визначити, що це - туберкульоз кісток. На музичній кар'єрі Лесі був поставлений хрест. Після першої, складної, але вкрай невдалої, операції рука залишилася покаліченою! Саме тоді в очах тендітної дівчинки вперше з'явився сум. Він і надалі, немов легке покривало, буде огортати всю її творчість. Відтепер багато місяців на рік дівчинка повинна лежати в ліжку, не робити різких рухів, увесь час відчувати гострий біль...» Учень 3: « Вона завжди і в усьому намагалася відшукати радість, навіть у малому! В ній жив неприборканий дух. Самозабутньо, ночами, вивчала мови: болгарську, іспанську, латинську, давньогрецьку, італійську, польську, німецьку, не говорячи про англійську і французьку, географію, історію Сходу і східних культур, історію мистецтва і релігій, а для своїх молодших сестер у 19-річному віці (!) написала підручник :"Давня історія східних народів". Михайло Павлик - український письменник і суспільний діяч - згадував про одну із зустрічей з поетесою у Львові в 1891 році: "Леся просто приголомшила мене своєю освіченістю і тонким розумом: Я думав, що вона живе лише поезією, але це далеко не так. Для свого віку це - геніальна жінка. Ми говорили з нею дуже довго, і в кожнім її слові я бачив розум і глибоке розуміння поезії, науки і життя!"» Учитель: «Іван Франко писав із замилуванням про "чудо життєствердження" - вірші молодої поетеси, що немов виросли з українських пісень і казок. "Читаючи м'які і розслаблені чи холодно резонерські твори українців - чоловіків і порівнюючи їх з цими бадьорими, сильними і сміливими, і разом з тим, такими щирими словами Лесі Українки, мимоволі думаєш, що ця хвора, слабка дівчина - чи не єдиний чоловік на всій Україні!" - з гірким гумором робив підсумок І. Франко.» не лише франко побачив силу волі письменниці а всі. Давайте порозмовляємо про силу волі Пісенька: Геть, книжки виснажливі… О-о-о, виснажливі книжки — це, признаюся, щось новеньке. Зазвичай виснажливими бувають фізичні вправи чи робота… Та навіть застуда може бути виснажливою, а от про книгу чую вперше! Це ж чому вона виснажлива, мої любі? Занадто нудна? Тоді не читайте. Хоча розумію, що раз ви читаєте через силу, то це навряд перевірка сила волі. Скоріше за все, ця книга необхідна для вашої навчальної програми, або шеф вважає, що всі працівники повинні прочитати даний опус… Що ж, не пощастило, що ще можу сказати! Треба якось перетерпіти, зато потім будете розумні. Розумніші за всіх. Геть, книжки виснажливі!!! Ні-ні, постривайте, наберіться трохи тепіння… Тепер я вже переживаю, за вашу долю. Знаєте, коли мені страшенно не хочеться робити щось, то я заключаю з собою угоду. Таку, наприклад: двадцять хвилин треба читати корисну книжку, а десять — цікаву. Або в ті десять телевізор дивитися, або в Інтернеті сидіти… Ну ви зрозуміли. Суть в тому, що ви самі з собою домовляєтесь на вигідних умовах. Так, це повільно, але ж краще, ніж зовсім нічого? Отож, гуглянці, бажаю вам гарно провести час за книгою та набартись нових знань. А як тільки прочитаєте, можете із задоволенням спалити ненависну літературу у великому багатті! Давайте пройдемо тест щоб дізналися про свою силу волі і на якому рівні вона знаходиться. Учні заходять на силку: «http://prof.osvita.org.ua/uk/determine/testing/16/index.html» і проходять тест. Підсумки обговорюються. Учитель робить висновки обговорення перевіряє щоденники.
|