Геометрія 9 клас (многокутники) урок 1
Тема уроку: Ламана. Довжина ламаної. Мета уроку: навчальна: дати означення ламаної; познайомити учнів з елементами ламаної; навчити доводити теорему про довжину ламаної; розвиваюча: розвивати пізнавальні інтереси учнів; розвиток зорово-моторної координації та образного мислення; виховна: сприяти раціональній організації навчальної праці; попереджувати втомлюваність на уроках. Дидактичні матеріали: комп’ютерні програми PowerPoint, “Динамічна геометрія”. Тип уроку: засвоєння нових знань. План уроку: 1. Організація класу до заняття (1 хв). 2. Перевірка домашнього завдання(3хв) Перегляд робіт у зошитах. 3. Повторення та узагальнення знань, умінь та навичок.2хв Фронтальна бесіда - Що таке: відрізок; півпряма; пряма? - Як позначаються: точки; відрізки; прямі? - Яка фігура називається кутом? - Як позначається кут? - В яких одиницях вимірюються відрізки? - В яких одиницях вимірюються кути? - Сформулюйте основні властивості вимірювання відрізків і кутів? - Сформулюйте теорему про нерівність трикутника. 4. Актуалізація знань учнів (10 хв). - Чи існує трикутник із сторонами 10см. 3см. 6 см. - Точки А, В, С лежать на одній прямій. Знайдіть довжину відрізка ВС, якщо АВ=5,3см, АС=6,4см. Скільки розв’язків має задача. - Сторони трикутника дорівнюють 8см, 6см, 9см. Який тип трикутника ми маємо(гострокутний, прямокутний, тупокутний)? 5. Мотивація вивчення теми (1 хв). У 7 і 8 класах ви познайомилися з видами трикутників і чотирикутників. Означення цих фігур схожі. Говорять про точки, які не лежать на одній прямій і відрізки які сполучають ці точки. Природно поставити запитання: чи існує фігура, яка складається з певним чином розміщених точок і з відрізків які сполучають ці точки? Щоб вичерпно відповісти на поставлене запитання, потрібно ввести поняття про ламану. 6. Повідомлення теми уроку (1 хв).
7. Викладення нового матеріалу (14 хв). Вивчення відбувається за допомогою системи слайдів створених у програмі PowerPoint. 8. Закріплення вивченого матеріалу (8 хв). • Робота в парах на комп’ютері в програмі Динамічна геометрія: - Побудуйте ламану АВСDEF. Обчисліть її довжину, зробивши потрібні вимірювання. - Побудуйте замкнену ламану з найменшою кількістю ланок. - Побудуйте замкнену ламану що складається з: а) п’яти; б) семи; в) десяти ланок. - Побудуйте просту ламану і ламану із самоперетинами. • Яку найменшу кількість ланок може мати ламана, ланки якої не лежать на одній прямій • Ланки ламаної ОНКР такі: ОН=1см; НК=5см; КР=3,6см. Чи може відрізок ОР дорівнювати: а) 0,1см; б) 10см • Яку довжину може мати відрізок, що сполучає кінці ламаної з довжиною ланок 2, 4, 3, 6. • Дано ламану ABCDEFN. Доведіть що довжина ламаної ACEN менша за довжину ламаної ABCDEFN. • Чи існує чотирикутник із сторонами: а)3см, 5см, 6см, 9см; б) 2см, 4см, 5см, 11см. 9. Підсумок уроку. Фронтальна бесіда по теорії (2 хв). - Що таке ламана? - Яка ламана називається простою? - Як знайти довжину ламаної? - Яка ламана називається замкнутою? - Чи існує замкнена ламана, що складається з двох ланок? 11. Домашнє завдання (1 хв). №2, №6, №7 §113 Проведення інструктажу з розв’язання задачі №7. 12 Резервний час 1 хв
|