Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.
Ввічливість
Тема: Ввічливість.
Мета: поглибити знання учнів про поняття ввічливість; розвивати вміння зв’язно висловлювати свої думки; виховувати повагу до батьків та старших людей.
Обладнання: імпромізований мікрофон; аркуші паперу для індивідуальної та колективної роботи; бейджики із написами «депутат», «філософ», «журналіст», «критик», «адвокат»; плакати із написами «Так», «Ні», «Не знаю».
Хід заняття
Мотивація.
1.Вступне слово вчителя: -Сьогодні, йдучи вулицею, почула, як свого сина мама випроводжала до школи такими словами „Будь ввічливим!"
2.Прийом „Незакінчені речення": -За 20 сек. продовжте, будь ласка, речення, що написане на дошці: „Ввічливою можна назвати людину, яка..." Варіанти учнівських відповідей: „... завжди вітається”, "вживає багато слів, наприклад: дякую, будь ласка, красно дякую, дуже приємно, вибачте, вітаю.” тощо.
II.Оголошення теми - Отож, сьогодні тема нашого заняття: „Ввічливість", ви зможете анлізувати життєві ситуації та робити із них висновки.
ІІІ.Надання необхідної інформації Етикет – з франц. мови "ярлик”, "етикетка” – сукупність правил поведінки у повсякденному житті. Є етикет знайомства , привітання, прощання, існуютьправила прийому гостей, поведінки за столом. Етикет базується на "золотому правилі моральності ” – поводиться з іншими так, як ти бажаєш, щоб вони поводилися з тобою. Важливий принцип етикету – пріоритет старшого пріоритет жінки. Ввічливі люди, знайоміз нормами етикету, пропускають уперед жінку і стареньку людину і потсупаються ім місцем у транспорті. Ввічливість і тактовність – це не слабкохарактерність і не потакання вадам інших людей. Потрібно навчитися захищати себетактовно і ввічливо, тобто твердо й категорично висловлювати свою позицію.
IV. Читання та первинний аналіз змісту виховної розповіді. 1. Читання розповіді. Завдання: - Прослухайте історію про хлопчика Юрчика та скажіть: чи можна назвати його у цій ситуації ввічливим?
Апельсин
В автобусі їхав восьмирічний Юрчик, на зупинці в автобус зайшов старенький дідусь. Юрчик одразу встав і запропонував сісти дідусеві: "Дідусю, сідайте, будь ласка!”. Звісно ж гостинець за це отримав – жовтогарячий духмяний фрукт. Аж слинка в Юрчика потекла. Тільки зайшов за ріг, а тут товариш його Вовчик біжить. - Ого, - отакенський великий апельсин! Може, почастуєш? - Почастую, - охоче відповів Юрчик, - але не тебе, а свою сестричку. - Молодець, Юро! - похвалив його Вовчик і побіг собі далі. З'їв Юрчик апельсин. Додому прийшов - похвалився, як дідусеві місцем поступився, як апельсин за те одержав. - А де ж той апельсин? - запитала шестирічна сестричка Юлечка. - Апельсин? З другом Вовою поділився. Йому половина і мені половина. Як у пісні співається, - відповів Юрчик. - Молодець, Юро! - похвалила його сестричка і від радості навіть у долоньки заплескала. „Ще б пак не молодець, - подумав про себе Юрчик, - як ловко викрутився!"Та весело йому не стало. Швидше нуднувато: і апельсин був завеликий, і ще щось „гризло"...
V. Інтерактивні вправи за змістом виховного оповідання. 1. Завдання учням: - За 2 хв. продумайте та індивідуально, не заглядаючи на аркуші паперу до сусіда, письмово дайте відповідь на запитання, написане на дошці: „Хлопчик Юрчик не ввічливий, адже ..." та „Хлопчик Юрчик ввічливий, бо ...". Дописуєте лише один приклад до кожного речення. 2. Об'єднання учнів у пари. Завдання: - За 2 хв. обговоріть один з одним свої варіанти відповіді. Ви обов'язково маєте дійти згоди у процесі обговорення і залишити по одному (спільному на двох) продовженню кожного речення 3. Об'єднання учнів у четвірки. Завдання: - Обговоріть (за 2 хв.) свої продовження речень. Ви знову обов'язково маєте дійти згоди у процесі обговорення і залишити по одному (спільному на чотирьох) варіанту відповіді. 3. "Громадські слухання” Опорні картки для розвитку зв’язного мовлення Депутат Депутат ... від фракції (партії)... Шановні (вельмишановні, поважні) панове (присутні)... Сьогодні ми будемо розглядати дуже важливе питання... Отож, щоб вирішити це питання (проблему) на державному рівні, нам вкрай (терміново) потрібно (необхідно)... За браком часу закінчую свій виступ... (У мене все). Дякую за увагу Філософ, науковець, експерт Доброго дня, шановні (вельмишановні, високоповажні)... присутні (гості, колеги).. Сьогодні ми з Вами будемо обговорювати питання (проблему). Ми знаємо, що... Головна проблема полягає у тому, що.. Отже (отож)... Ви слухали... Журналіст Шановні глядачі! Сьогодні ми ведемо розмову з ... Скажіть (розкажіть; поділіться з нами; висловіть свою думку з приводу), будь ласка,... Щиро дякуємо за розмову! До нових зустрічей. Інтерв'ю підготував журналіст... для телекомпанії... Критик Я- критик. Я критикую... тому, що... Вважаю, що так чинити не можна, адже.. Він повівся неправильно, бо... Я осуджую його за... Так робити соромно через те, що... Адвокат Я - адвокат. . Я захищаю, тому, що... Вважаю, що він просто помилився, адже... Він повівся неправильно через те, що... Зрозумійте його, бо... Його можна пробачити, бо... II частина. Метод „Займи позицію". 1. Завдання: - Дайте відповідь на запитання, яке написане на дошці: „Ви особисто вважаєте хлопчика Юрчика вихованим?" Якщо так, станьте у класі біля плаката із написом „Так", далі, відповідно, біля плакатів „Ні", „Не знаю". VI. Підсумки уроку - Щоб ви порадили зробити Юрчику на майбутнє? Технологія „Мікрофон" та прийом „Незакінчені речення" - Продовжте речення, записані на дошці „Людину можна назвати ввічливою, якщо вона...