Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.
Вибір майбутньої професії
Тема. Вибір майбутньої професії. Мета: формування в учнів відповідального ставлення до вибору професії; актуалізація проблеми ус¬пішного вибору професії; діагностика особистих здібностей та схильностей кож¬ного учня. Обладнання: Результати опитування.
Хід заняття
1. Вступне слово вчителя. Доброго дня! На минулій класні годині, яка була присвячена вибору вашої май¬бутньої професії, ми провели опитування. Уже готові результати і ми можемо визначити ступінь ваших бажань займа¬тися тією чи іншою справою, а також рівень ваших здібностей до цих занять. Проаналізуймо результати цього тестування. (Учитель роздає учням оп¬рацьовані результати тестуван¬ня за методикою Є. Клімова із запропонованою ним класифікацією професій, на які діти повинні в першу чергу звернути увагу (Додаток 1)). Я пропоную вам розглянути ваші особисті показники і зро¬бити певні висновки. Питання, на які ви відповідали, легко можна класифікувати за п’ятьма напрямами: 1. «людина — природа», 2. «людина — техніка», 3. «людина — знакова система», 4. «людина — мистецтво», 5. «людина — людина». За кож¬ним напрямком ви набрали певну суму «плюсів». Найбільша отримана сума вка¬зує на той тип професій, який найбільше підходить саме вам. Малі та від'ємні суми вказують на типи професій, яких треба уникати. 2. Класифікація професій за предметом праці. 1. «Людина — техніка» (Л—Т). Праця людей цієї групи про¬фесій пов'язана з: • перетворенням деталей, виробів, механізмів (виготовлення деталей, машин, ме¬ханізмів ручним способом, на верстатах і автоматичних лініях, слюсарно-складальні роботи, монтажні й електромонтажні, будівельно-обробні, виготов¬лення харчових продуктів); • обслуговуванням технічних об'єктів (встановлення й обслуговування устаткування, управління верстатами, машинами, механіз¬мами, транспортними засобами і будівельними машинами); • відновленням (відновлення й ремонт технічного устаткуван¬ня, виробів); • вивченням (контроль і аналіз якості виробів і механізмів, випробування якості ви¬робів), 2. «Людина — людина» (Л—Л). Праця людей цієї групи про¬фесій пов'язана з: • вихованням, навчанням, тренуванням інших людей (ви¬хователь дошкільних установ, дитячих будинків, викладач у школах та Інших навчальних за¬кладах, майстер виробничого навчання, спортивний тренер тощо); • медичним обслуговуван¬ням людей і доглядом за ними (лікар, зубний технік, медична сестра); • правовою допомогою (суд¬дя, адвокат, юрист, працівник міліції тощо); • організацією людей, керівництвом і управлінням ними (адміністратор, менеджер тощо); • вивченням, описом, дослідженням інших людей (со¬ціолог, психолог, журналіст, слідчий тощо). 3. «Людина — знакова сис¬тема» (Л—3). Праця людей цієї групи про¬фесій пов'язана з: • перетворенням, розрахун¬ком, сортуванням (бухгалтер, економіст, листоноша тощо); • шифровкою, дешифровкою, розпізнаванням символів (стенографіст, радист, лінгвіст, філолог, історик, математик, бібліотекар тощо); • управлінням руху (диспетчер, інспектор ДАІ тощо); • складанням і зберіганням документації (нотаріус, архі¬варіус, діловод тощо); • відновленням, усуненням спотворень (коректор, редак¬тор тощо). 4. «Людина — природа» (Л—П). Праця людей цієї групи професій пов'язана з: • перетворенням, перероб¬кою (садівник, технолог харчо¬вої промисловості тощо); • обслуговуванням, охоро¬ною флори і фауни (працівник лісового господарства, квіт¬никар, птахівник, тваринник тощо); • заготовкою продуктів, екс¬плуатацією природних ресурсів (мисливець, рибалка, лісоруб, агроном, зоотехнік тощо); • відновленням, лікуванням (ветеринар, еколог, лісовод тощо); • вивченням, описом, дослід¬женням (генетик, геолог, бо¬танік, зоолог, метролог тощо). 5. «Людина — художній об¬раз» (Л—Х). Праця людей цієї групи про¬фесій пов'язана з: • перетворенням, створен¬ням (архітектор, дизайнер, скульптор, модельєр, художник, режисер, композитор тощо); • виконанням, виготовленням виробів за зразком в од¬ному примірнику (диригент, му¬зикант, вокаліст, актор, ювелір, реставратор, оформлювач тощо); • з відтворенням, копіюван¬ням, розмноженням худож¬ніх творів (майстер розпису, шліфувальник каміння, маляр тощо).