Четвер, 28.03.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Конституційні обов'язки громадян України
Класна годна на тему: «Конституційні обов'язки громадян України»
Мета. Дати уявлення про головні обов'язки людини та їх взаємозв’язок з правами, навчити приймати аргументовані рішення щодо балансу прав та обов’язків, продовжити набувати навичок виробляти колективні рішення в малих групах, формувати особисте ставлення до обов’язків людини і громадянина.
Ключова ідея: Якщо немає обов’язків – відсутні права.
Вчитель нагадує, що на попередніх уроках учні ознайомилися з основними соціально-економічними правами шляхом вивчення основних положень Конституції України та деяких нормативно-правових актів. Зараз учні мають усвідомити взаємозв’язок між правами та обов’язками людини і відповідальність людини за свої права. Для цього ім. пропонується ознайомитися зі ст.23 Конституції України, яка проголошує: «Кожна людина має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей, та має обов'язки перед суспільством, в якому забезпечуються вільний та всебічний розвиток особистості».
Дискусії щодо прав людини актуальні і до сьогодні. Якщо в людини є право, хтось повинен мати обов’язок. Якщо немає обов’язку – немає й права. Загалом маємо пам’ятати, що ми – громадяни України, і в нас є обов'язки перед Вітчизною, своїм народом, перед іншими людьми, перед нашими рідними та близькими. Вчитель проводить обговорення питань:
1. Як ви розумієте ст..23 Конституції України?
2. Чи є, на ваш погляд, обов'язки перед іншими людьми і державою обмеженням ваших прав? Чому?
Обговорення призводить до загального розуміння нерозривної єдності прав і обов’язків у демократичному суспільстві.

Після цього учні, користуючись Конституцією, виписують головні обов'язки громадян України:
• Захищати Батьківщину; незалежність та територіальну цілісність України.
• Поважати її держані символи.
• Дотримуватись Конституції та законів України.
• Сплачувати податки та збори, встановлені законом.
Оскільки цей урок є завершальним у темі: «Конституційні соціальні, економічні та культурні права. Конституційні обов'язки людини і громадянина України», то учням пропонується на вибір декілька варіантів тематичного оцінювання.
І. Розв’язати підсумковий кросворд з цієї теми.
1. Один з видів середнього навчального закладу.(гімназія)
2. Дитина, яка отримує середню освіту.(учень)
3. Одна з форм навчання.(вечірня)
4. Тимчасове колективне припинення роботи працівниками.(страйк)
5. Згідно з ст..48 Конституції України, кожен має право на … життєвий рівень для себе і своєї сім’ї.(достатній)
6. Особа, яка не досягла 18-річного віку.(дитина)
7. Один із видів соціального забезпечення.(пенсія)
8. Проспорене навчання, опанування матеріалу за декілька класів.(екстернат)
9. Історично зумовлено суспільна форма володіння матеріальними та нематеріальними благами.(власність)
10. Платежі, що є обов’язковими для внесення в державний бюджет.(податки)
11. Згідно ст..48 Конституції України кожен має право на ….(житло)
12. Людина, яка самостійно, на власний ризик займається діяльністю з метою одержання прибутку.(підприємець)
Максимальна оцінка з розв’язання цього кросворда складає 9 балів.
ІІ. Якщо хтось бажає отримати вищий бал, йому пропонується творче завдання – написати невеликий твір на тему : «Яка ситуація складається в Україні з дотриманням соціально-економічних прав? Які є суб’єктивні та об’єктивні причини невідповідності між задекларованим та дійсним станом речей?»
Заключне слово вчителя.
Підводячи підсумки вивчення цієї теми, вчитель акцентує увагу учнів на тому, що соціально-економічні права є дуже важливими для існування людини. Необхідно боротися конституційними методами за їх неухильне дотримання державою. Оскільки з дотриманням прав щільно пов’язане виконання конституційних обов’язків, нам з вами потрібно їх сумлінно виконувати, що конче необхідно для нормального функціонування держави. Треба обов’язково займати активну громадянську позицію, бути небайдужим до власної долі та майбутнього.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: maksim_barvinok (27.03.2008) | Автор: Сорока Олександр
Переглядів: 10667 | Рейтинг: 3.7/6 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz