Четвер, 28.03.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Самоосвіта та самоорганізація
Тема:Самоосвіта та самореалізація особистості.
Мета: сформулювати в учнів почуття самосвідомості та самоорганізації; допомогти учням усвідомити цінність своєї уваги та пам’яті.
Самоосвітня діяльність учнів
- самооцінка- уміння взяти до уваги свої якості;
- самовизначення- вміння обрати своє місце в житті, в суспільстві та усвідомити свої інтереси;
1. Діагностика біопсихічних якостей
Давайте поговоримо про нас...Так-так, про кожного із нас. Звичайно нам приємно, коли говорять про наші достоїнства, а от коли вказують на недоліки – не дуже. Тому сьогодні кожен самостійно здійснить одну із захоплюючих і надзвичайно корисних подорожей «углиб себе».
Для чого це потрібно? (запитання до учнів). Знати, який ти є на справді, треба перш за все для того, щоб зуміти виховати себе такою людиною, якою хотілося б стати. Саме пізнання самого себе визначає лінію життя, майбутнє людини.
А як ви думаєте, для чого потрібно знати який тип темпераменту ви маєте?
Темперамент – одна з основних якостей людини, її характеру.
Проведемо невеличкий експеремент. У кожного з вас на столі лежать чотири паспорти темпераменту: холерика, сангвініка, флегматика, меланхоліка. Позначте в них знаком «+» ті якості, які, на вашу думку, властиві вам.

Паспорт холерика
Ви:
1) непосидючі, метушливі;
2) невитримані, запальні;
3) нетирплячі;
4) різкі та прямолінійні у відносинах з людьми;
5) рішучі і ініціативні;
6) вперті;
7) спритні (винахідливі) у спорті;
8) працюєте ривками;
9) любите ризикувати;
10) незлопаметні й необразливі;
11) говорите швидко, але плутано;
12) сильні до запальності;
13) агресивні забіяки (шибиники);
14) нетирплячі до недоліків;
15) маєте виразну міміку;
16) здатні швидко діяти і вирішувати;
17) прагнете до нового;
18) ваші рухи швидкі, поривчасті;
19) неполегливі у досягненні поставленої мети;
20) схильні до різкої зміни настрою.

Паспорт сангвініка
Ви:
1) веселі і життєрадісні;
2) енергійні і ділові;
3) часто не доводите розпочату справу до кінця;
4) схильні переоцінювати себе;
5) здатні швидко сприймати нове;
6) нестійкі у своїх інтересах і нахилах;
7) легко переживаєте невдачі та неприємності;
8) легко пристосовуються до різних обставинах;
9) із захопленням береться за будь-яку страву;
10) швидко заспокоюється, якщо справа перестає вас цікавити;
11) швидко включається у нову роботу і швидко переключаютьсь із однієї роботи на іншу;
12) важаєте обтяжлевою одноманітну, повсякдену, клопітку роботу;
13) комунікабельні та чуйні, не відчаваєте себе скуто із іншими людьми;
14) витривалі і працездатні;
15) маєте гаолосну, чітку, швидку мову, яку спроводжуюте жвавими жестами, виразною мовою;
16) зберігаєте самовладання в несподіваних складних ситуаціях;
17) маєте завжди батьорий настрій;
18) швидко засинаєте і прокидаєтесь;
19) часто незібрані, проявляєте поспішність у прийнятті рішень;
20) схильні відволікатися.

Паспорт флегматика
Ви:
1) спокійні і хлоднокровні;
2) послідовні і розсудливі в справі;
3) обережні і розсудливі у справах;
4) вмієте чикати;
5) мовчазні і не любите марно базікати;
6) маєте розмірену мову із зупинками, без різко виявлених емоцій,
жестикуляції та міміки;
7) стримані та терплячі;
8) доводите розпочату справу до кінця;
9) не витрачаєте даремно сил;
10) суворо дотримуєтесь розпорядку життя;
11) легко стримуєте пориви;
12) малосприятливі до похвали і осуду;
13) зносите ущипливі слова на свою адресу;
14) стабільні у своїх інтересах та відносинах;
15) повільно включаєтесь у роботу і переключаєтесь з однієї справи на
іншу;
16) рівні у відносинах з усіма;
17) любите акуратність і порядок у всьому;
18) важко пристосовуєтьсь до різних обставин;
19) маєте витримку.

Паспорт меланхоліка
Ви:
1)сором’язливі;
2) розгібленість у нових обставинах;
3) вам важко встанаовлювати контакт з незнайомими людбми;
4) не вірите у свої сили;
5) легко переносите самотність;
6) відчуваєте пригніченість і розгубленість при невдачах;
7) схильні замикатися у собі;
8) швидко втомлюєтесь;
9) маєте слабку, тиху мову, що іноді понижуються до шепоту;
10) мимоволі пристосовуються до характеру співбесідника;
11) виразливі до слізливості;
12) ви дуже реагуєте на схвалення і осуд;
13) ставите високі вимоги до себе;
14) схильні до підозрілості, недовіри;
15) болісно чутливі і легко вразливі;
16) дуже образливі;
17) скриті і некуменікабельні, не ділитьсь ні з ким своїми думками;
18) малоактивні і боязкі;
19) безмовно покірливі;
20) намагаєтеся викликати співчуття у оточуючих.
Підрахуйте кількість позитивних відповідей у кожному паспорті. Якщо вона складає 16-20, це означає, що у вас яскраво виражені риси саме цього типу та темпераменту. Якщо їх нараховується 11-15, то якості даного типу та темпераменту характерні вам значною мірою. Якщо ж позитивних відповідей 6-10, то властивості даного типу притаманні вам зовсім незначною мірою.
Організована людина завжди вміє організовувати свій час та економити його. Порівняно з неорганізованими вона робить у три рази більше, проживаючи ніби три життя.
Чи організовані ви?

Тест
1. Чи є у вас головна мета в житті, досягнути якої ви прагнете?
а) у мене є така мета;
б) хіба потрібно мати мету, якщо життя так швидко змінюється;
в) у мене є головна мета, і я підпорядковую своє життя її досягненню;
г) мета в мене є, але моє життя,діяльність не сприяють її досягненню.
2. Чи складаєте ви план роботи, справ на тиждень, використовуючи для цього щотижневик або свій особистий щоденник?
а) так;
б) ні;
в) не можу сказати ні «так», ні «ні», оскільки намічаю основні справи подумки, а план на поточний день- теж подумки або на аркуші паперу;
г) пробував (ла) скласти план, використовуючи для цього щотижневик, але потім зрозумів (ла), що це нічого не дає.
3. Чи вичитуєте ви себе за невиконання наміченого на день, на тиждень?
а) вичитую в тих випадках, коли у цьому винні моя лінь та неповороткість;
б) вичитую, незважаючи на причини;
в) зараз і так усі лають одне одного, навіщо ж ще вичитувати самого себе;
г) дотримуюсь такого принципу: що вдалося зробити сьогодні – добре, а що не вдалося – виконаю, можливо іншого разу.
4. Як ви ведете свою записну книжку з номерами телефонів знайомих, родичів, товаришів?
а) я- господар (ка) своєї записної книжки. Як хочу, так і веду записи. Якщо буде потрібний чийсь номер телефону, то знайду обов’язково;
б) часто міняю записні книжки з номерами телефонів, запису веду довільно;
в) запису «за настроєм». Вважаю за головне, щоб був записаний номер, призвище, ім’я, а на якій сторінці, прямо чи криво- це має особливого значення4
г) користуюся загальноприйнятою системою, відповідно до алфавіту записую призвіще, ім’я, номер телефону, якщо потрібно – то і додаткові відомості.
5. Вас оточують різні речі, якими ви часто користуєтесь. Які ваші принципи щодо місця їх розташування?
а) кожна річ лежить там, де їй заманеться;
б) кожній речі- своє місце;
в) періодично наводжу порядок. Потім кладу речі, куди заманеться. Через деякий час знову наводжу порядок;
г) вважаю, що це питання не має ніякого відношення до самоорганізованості.
6. Чи можете ви у кінці дня сказати: де, скільки і з яких причин вам довелося марно витрати часу?
а) можу сказати про втрачений час;
б) можу сказати про місце, де було витрачено час;
в) якби витрачений час був вартий, то рахував (ла) би його;
г) завжди чітко уявляю собі, де, скільки і чому було втрачено часу, знаходжу способи скорочення втрат у цій справі.
7. Чи намагаєтись ви використовувати буквально кожну хвилину для виконання задуманого?
а) намагаюсь, але в мене не завжди все виходить;
б) не прагну до цього, оскільки вважаю, що не потрібно бути дріб’язковим щодо використання часу;
в) для чого намагатися, якщо час все одно не випередиш;
г) намагаюся, не дивлячись ні на що.
8. Як ви фіксуєте доручення, завдання, прохання?
а) записую у щотижневик, що виконати і до якого терміну;
б) до тижневика записую тільки важливі доручення, проханя. Дрібниці намагаюся запам’ятати;
в) намагаюся запам’ятати доручення, завдання, проханя, оскільки це тренує пам’ять. Проте пам’ять мене часто підводить;
г) нехай пам’ятає про завдання той, хто дає. Якщо доручення важливе, про нього не забудуть і нагадують мені.
9. Чи запізнюється ви на зустріч?
а) приходжу раніше, за 5-7 хвилин;
б) приходжу своєчасно;
в) як правило, запізнююсь із різних причин;
г) завжди запізнююсь, хоча і намагаюсь приходити своєчасно;
д) якби мені розповіли, як не запізнюватися, я б навчився (лась) цьому.
10. Якого значення ви надаєте своєчасності виконання завдань, доручень, прохан.
а) намагаюсь виконати завдання своєчасно, хоча це не завжди мені вдається;
б) завжди краще трохи зволікати з виконанням терміном;
в) виконаю завдання згідно з встановленим терміном;
г) ініціатива - карається. Своєчасність виконання - певний шанс одержати нове завдання.
11. Припустимо, ви пообіцяли щось,, але обставини змінилися так, що виконати обіцяне важко. Як ви будете поводити себе?
а) повідомляю людині про зміну обставин і про неможливість виконання завдання;
б) скажу людині, що щбставини змінилися і виконати обіцяне важко, але не треба втрачати надію;
в) буду намагатися виконати обіцянку, але якщо не зроблю – не біда, я ж рідко дотримувався слова.
Користуючись ключем, підрахуйте кількість балів за всі відповіді, які ви обрали.

Ключ до тесту
Номер запитання
А Б В Г Д
1 4 0 6 2
2 6 0 3 2
3 4 6 0 1
4 1 0 0 6
5 0 6 2 0
6 2 1 0 1
7 4 0 0 6
8 6 3 1 0
9 6 6 0 1 0
10 3 0 6 0
11 4 3 0 6

Оцінка результатів
60-66 балів. Ви організована людина. Єдине, що вам можна порадити – розвивайте й надалі самоорганізацію, нахай вам не здається ,що досягли межі. Організованість дає найбільший ефект тому, вважає її ресурси невичерпаними. 
49-59 балів.
Ви вважаєте організованість частиною свого «я». Це дає вам переваги перед тими, хто розраховує на організованість у крайніх випадках. Покращюйте самоорганізацію.
Менше 48 балів. Оганізованість то з’являється у вас, то зникає, не має чітккої системи самоорганізації. Намагайтеся проаналізувати свої дії, витрати часу і ви побачите резерви. Використовуйте свою волю й наполеглевість, переборюйте себе.
Увага має дуже велике значення в житті людини.наша увага формується і розвивається в процесі навчання, праці, спортивних ігор, у різноманітних видах діяльності.Проте якість уваги визначається не лише здатністю зосередитися на якомусь предметі. Не менш важливо вміти розподіляти її на кілька об’єктів одночасно і швидко переключатися з одного на другий.
Експеремент на об’єм і розподіл уваги.
Інструкція.
Протягом однієї секунди демонструється малюнок, на якому зображено декілька геометричних фігур із написаними на них чилами.
Уважно подивіться на малюнок, запам’ятайте числа, складіть і запишуть їх суму.
А тепер запишіть, на яких фігурах були записані ці числа. Якщо ви запам’ятали 5 об’єктів, то у вас середні об’єм уваги. Якщо більше хороший, ну а якщо менше то задумайтесь над цим.
Розглянемо деякі особливості пам’яті. Ви помітили, що деякі ваші друзі схоплюють матеріал на ураці, а через день чи тиждень нічого не можуть згадати? Отже, важливими якостями пам’яті є лише здатність запам’ятовувати матеріал, а певний час зберігати його в голові.
Для чого все це потрібно, можна зробити невеличкий висновок. Протягом усієї виховної роботи ми розглядали себе, як ми організовані, яка в нас пам’ять та увага. Ви всі після школи підети у велике життя будите навчатися, працювати і всі знання про себе які ви зберете пригодяться вам у вашому ж житті. Всі люди різні і після пізнання самого себе ви будите замислюватися над тим, що до кожного потрібний певний підхід і можливо це якось полегшить вам ваше життя.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: _Oleg_ (26.03.2008)
Переглядів: 7903 | Рейтинг: 4.5/6 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz