Загальні методичні рекомендації щодо організації самостійної та індивідуальної роботи студентів
Навчальний час, відведений для самостійної та індивідуальної роботи студента, визначається навчальним планом і становить від 1/3 до 2/3 загального обсягу навчального часу, відведеного для вивчення конкретної дисципліни. Співвідношення обсягів аудиторних занять, самостійної й індивідуальної роботи студентів визначається з урахуванням специфіки та змісту конкретної навчальної дисципліни, її місця, значення і дидактичної мети в реалізації освітньо-професійної програми.
САМОСТІЙНА РОБОТА
Зміст самостійної роботи над конкретною навчальною дисципліною визначається робочою навчальною програмою дисципліни та методичними рекомендаціями викладача. Самостійна робота над навчальною дисципліною може включати: - опрацювання теоретичних основ прослуханого лекційного матеріалу; - вивчення окремих тем або питань, що передбачені для самостійного опрацювання; - поглиблене вивчення літератури на задану тему та пошук додаткової інформації; - підготовка до виступу на семінарських заняттях та підготовка до практичних (лабораторних)занять; - систематизацію вивченого матеріалу перед іспитом; - опрацювання та підготовку огляду опублікованих у фахових та інших виданнях статей; - переклад іноземних джерел встановленої тематики; - підготовка та оформлення схем, таблиць, графіків, діаграм тощо; - інструктивно-методичні матеріали до роботи у фоно- та відео-лабораторіях, комп'ютерних класах. Методичне забезпечення самостійної роботи студентів повинне передбачати засоби самоконтролю (тести, пакети контрольних завдань, питання та завдання для самоконтролю).
ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА
До індивідуальної роботи відносяться творчі й індивідуальні навчально-дослідні завдання: - виконання розрахунково-аналітичних робіт, курсових та дипломних проектів; - дослідження практичних ситуацій; - підготовка реферативних матеріалів на актуальні теми з елементами наукового дослідження та його презентація; - власних досліджень, підготовку до олімпіад, конференцій; - написання есе; - складання і розв’язування задач; - розробка моделей, явищ і процесів; - анотація опрацьованої додаткової літератури; - розробка і розв’язування тестових завдань; - розробка поурочних планів і конспектів уроків; - порівняльна характеристика вивчених явищ, процесів тощо; - написання творів, газетних статей, складання віршів, розробка сценаріїв, літературні переклади; - виконання в індивідуальному порядку вправ різного рівня складності; - анотація прочитаної літератури з елементами науково-дослідної роботи; - пошук в комп’ютерних мережах додаткового навчального матеріалу до запропонованих викладачем тем; - анотації до відеофільмів, переглянутих у відео-лабораторіях; аналіз шкільних підручників; - збір інформації та ознайомлення із зарубіжним досвідом, що стосується певної навчальної проблеми;
Самостійна та індивідуальна робота студентів забезпечується всіма навчально-методичними засобами, необхідними для вивчення конкретної навчальної дисципліни чи окремої теми: підручниками, навчальними та навчально-методичними посібниками, методичними рекомендаціями (вказівками), практикумами, конспектами лекцій, навчально-лабораторним обладнанням, електронно-обчислювальною технікою, науковою літературою та періодичними виданнями.
|