Вівторок, 23.04.2024
Педагогіка
Меню сайта
Категорії каталогу
Навчальна програма [1]
Презентації лекцій [21]
Питання для контролю і самоконтролю [24]
Тексти лекцій [1]
Організація самостійної та індивідуальної роботи [1]
Семінарські заняття [6]
Лабораторні заняття [6]
Підсумковий контроль [2]
Курсові роботи [3]
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Головна » Файли » Педагогіка » Лабораторні заняття

Лабораторне заняття №6
[ ] 31.01.2008, 19:10
Лабораторне заняття №6

Тема: Урок в сучасній школі.
Мета: ознайомлення з типологією і структурою уроків, спостереження і аналіз відвіданого в школі уроку (заняття проводиться в школі).

Обговорення теоретичних питань:

1. Дати поняття про класно-урочну систему.
2. Які існують типи уроків, яка їх структура?
3. Які вимоги ставлять до сучасного уроку, які існують нетрадиційні типи уроків?
4. Розвиток і виховання школярів під час уроку.
5. Форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів під час уроку.

Практичне завдання:

1. Відвідати один урок з предмету, визначити місце даного уроку в системі занять до теми (розділу).
2. Уважно прослідкувати за ходом уроку і зробити записи для оцінки його згідно рекомендованої схеми аналізу уроку:
I. Клас, предмет, номер уроку, дата.
II. Загальні відомості про урок
Підготовка класу (кабінету) до заняття: чистота, освітлення приміщення, готовність учнів до уроку, наявність на партах зошитів, підручників, ручок, олівців, необхідних учнівських навчальних приладь. Чи підготовлено наочність, технічну апаратуру, їх доцільність і необхідність на уроці для досягнення поставлених цілей; чи підготовлено дошку, крейду, губку для витирання дошки. Як почався урок: привітання вчителя, організація класу і перевірка присутніх Чи визначає вчитель мету уроку? Чи інформує про цілі і завдання уроку, як він це робить? Чи здійснювалась мотивація навчальної діяльності учнів?
III. Тип і структура уроку.
Доцільність вибору типу уроку з погляду вивчення теми в цілому і освітньої мети, зокрема. Зв'язок уроку з попередніми. Чи відповідає структура уроку даному типу уроку, які відхилення і чим вони викликані? Послідовність окремих етапів уроку. Як підбиваються підсумки?
IV. Зміст уроку.
Відповідність змісту уроку програмі і сучасному рівню розвитку науки. Використання змісту навчального матеріалу в виховних цілях. Зв'язок з оточуючою дійсністю, життєвим досвідом учнів, встановлення міжпредметних зв'язків, розвиток мислення, моральнних і естетичних поглядів і переконань.
Використання дидактичних матеріалів і обладнання кабінету з метою відтворення і корекції раніше набутих опорних знань для забезпечення цілеспрямованого сприймання учнями нової інформації, осмислення ними зв'язків і залежностей в предметах і явищах реального світу. Способи керування процесом узагальнення і систематизації знань.
V. Методи і прийоми навчання на уроці.
Відповідність методів і прийомів навчання змісту матеріалу, меті і завданням уроку та віковим особливостям учнів. Як дотримуються основні вимоги уроку? Взаємозв'язок репродуктивної і творчої діяльності учнів; як здійснювалось підвищення творчої активності та пізнавальної самостійності учнів на уроці? Чи застосовувалися методи проблемного навчання?
Як розвивається на уроці спостережливість та логічне мислення? Чи використовуються прийоми порівняння, протиставлення, узагальнення і систематизації, визначення причинно-наслідкових та інших зв'язків? Види та місце самостійної роботи учнів з підручником і дидактичними матеріалами. Прийоми забезпечення зворотнього зв'язку. Формування в учнів умінь самоконтролю, вміння ставити запитання вчителю і учням, рецензувати відповіді товаришів. Послідовність використання різних видів вправ. Способи індивідуалізації та диференціації навчальної праці. Оцінка знань учнів. Обсяг домашнього завдання, способи його повідомлення та підготовка до успішного виконання домашнього завдання.
VI. Поведінка учнів.
Залучення учнів до активної розумової праці, спрямованість і зосередженість їхньої уваги, зацікавленість, старанність, дисциплінованість, мотивація учіння.
Поведінка учнів на уроці: порушення дисципліни, ставлення учнів до вчителя та порушників.
VII. Поведінка вчителя.
Уміння володіти класом, організувати його до роботи, підвищувати активність, інтерес, увагу, тримати дисципліну, ставлення до окремих учнів з урахуванням індивідуальних особливостей кожного. Стиль і тон в роботі (жвавість, бадьорість, рішучість чи, навпаки, повільність, в'ялість, байдужість). Педагогічний такт, спостережливість, вдумливість, винахідливість, акуратність, емоційне піднесення. Зовнішній вигляд, культура мови, поза, міміка, жестикуляція. Чи користується авторитетом в
учнів?
VIII. Результати уроку. Висновки та пропозиції.
Досягнення мети. Виконання плану. Обсяг і якість знань учнів (усвідомлення, глибина, міцність, дійовість). Виховне, освітнє і розвивальне значення уроку. Що цінного з даного уроку можна рекомендувати для впровадження в практику? Рекомендації для закріплення і вдосконалення позитивних якостей уроку і усунення недоліків та помилок.
 
Література:

1. Даниленко М.В., Даниленко Л.І. Педагогічні задачі. -К. Освіта, 1991.
2. Дидактика современной школи. / Под ред. В.А.Онищука. - К.: Рад. школа, 1987.
3. Онищук В.А. Типы, структура й методика урока в школе. М.: Педагогика, 1976.
4. Онищук В.А. Урок в современной школе. - М.: Педагогіка, 1986.
5. Підласий І.П. Як підготувати ефективний урок. -К.: Рад. школа, 1989.
6. Фіцула М.М. Педагогіка .- К., 2006.
6. Форми навчання в школі //3 ред. Ю.І.Мальованого. -К.: Освіта, 1992.
7.Чередов И.М. Форми учебной работы в средней школе. -М.: Педагогика, 1988.
Категорія: Лабораторні заняття | Додав: admin
Переглядів: 2387 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz