Лабораторне заняття №5 Тема: Методи і засоби навчання та активізації пізнавальної діяльності учнів. Мета: формування умінь та навичок підготовки і проведення фрагменту уроку і його аналізу.
Обговорення теоретичних питань:
1. Що розуміють під методами і засобами навчання? 2. Чим пояснюється різноманітність підходів до класифікації методів навчання? Яка класифікація, на Ваш погляд, більш практична? 3. Розкрийте сутність і прийоми застосування основних груп методів навчання. 4. Покажіть, як впливають мета і зміст навчальної роботи на вибір методів навчання, підкріпіть свою відповідь прикладами. 5. Дайте порівняльну характеристику засобам навчання.
Практичне завдання:
1. Підготувати фрагмент уроку і представити його план-конспект, наприклад, викладу матеріалу із тем навчальної програми з будь-якого предмету (методом пояснення, розповіді чи бесіди, проблемно-пошуковим методом). 2. Провести урок або його фрагмент у групі. 3. Проаналізувати урок або його фрагмент. 4. В результаті спостереження кількох уроків одного із вчителів під час педпрактики в школі зробити висновок про використання ним методів активізації пізнавальної діяльності на різних етапах уроку.
Література:
1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. -К.: Либідь, 1998. 2. Бабанский Ю.К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса. - М.: Педагогика, 1983. 3. Даниленко М.В., Даниленко Л.І. Педагогічні задачі. -К. Освіта, 1991. 4. Дидактика средней школи / Под ред. Скаткина. - М.: Педагогика, 1982. 5. Касьяненко М.Ф. Педагогіка співробітництва. - К.: Освіта, 1993. М.: Педагогика, 1989. 6. Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе. М.: Педагогика, 1977. 7. Онищук В.А. Типы, структура й методика урока в школе. М.:Педагогика, 1976. 8. Онищук В.О. Структура методів навчання. -К.: Рад. школа, 1986. 9. Педагогика / Под ред. Бабанского Ю.К. - М.: Педагогика, 1989. 10. Фіцула М.М. Педагогіка .- К., 2006. 11. Яковлев Н.М., Сохор А.М. Методика и техника урока в школе. - М.: Педагогіка, 1983.
|