Лабораторне заняття №4 Тема: Зміст освіти в національній школі. Мета: вивчення студентами навчальних планів, програм, підручників і посібників; аналіз програм і підручників із деяких предметів. Обговорення теоретичних питань:
1. Що слід розуміти під змістом освіти? Які його основні функції? 2. Чим викликаний перегляд змісту освіти в національній школі? 3. Розкрити суть понять: навчальний план, навчальна програма, підручник, посібник. 4. Що забезпечує навчальному плану стабільність і внутрішній динамізм? 5. Які дидактичні вимоги ставляться до підручників? Чим відрізняється підручник від посібника? 6. Що таке державні стандарти змісту освіти?
Практичні завдання:
1. Ознайомитися з базовим навчальним планом, показати, як в ньому витримана вимога оптимального поєднання різних циклів навчальних предметів. Охарактеризувати державний і шкільний компоненти. 2. Дати аналіз навчальним планам останніх десятиріч (60-х, 80-х, 90-х років). 3. Ознайомитися з програмою одного із шкільних предметів (за спеціальністю) і прослідкувати, як в ній реалізуються принципи навчання і міжпредметні зв'язки. 3. На основі загально дидактичних вимог дати аналіз одного з підручників за спеціальністю.
Література:
1. Гуревич К.М., Горбачева Е.И. Умственное развитие школьников: критерии й нормативи. - М.: Знание, 1992. 2. Даниленко М.В., Даниленко Л.І. Педагогічні задачі. -К. Освіта, 1991. 3. Державна національна програма «Освіта». - К.: Основа, 1993. 4. Дьяченко В.К. Организационная структура учебного процесса и его развитие. -М.: Педагогика, 1989. 5. Закон України «Про загальну середню освіту» //Освіта України. - 1999.-23 червня. 6. Педагогічний пошук// У кл. І.М.Бажанова. -К.: Рад. школа, 1988. 7. Положення про загальноосвітні навчальні заклади. //Освіта України. -2000. -1 вересня. 8. Фіцула М.М. Педагогіка .- К., 2006.
|