Тема: Системи вищої освіти у країнах Європи та принципи і шляхи їх інтеграції. Мета: ознайомитися з основними підходами до формування системи освіти у країнах Європи, розглянути принципи їх побудови, методи та засоби навчання зарубіжних студентів.
План
1. Формування системи вищої освіти Європейських країн. 2. Сучасні принципи побудови та завдання вищої освіти у розвинених країнах (доступ громадян до освіти, заклади освіти, ступеневість освіти, кваліфікації). 3. Організація навчання, академічний рік і екзамени. 4. Методи і засоби навчання. Навчання студентів-іноземців.
Література:
1. Болонський процес у фактах і документах/ Упорядники Степко М.Ф., Болюбаш Я.Я., Шинкарук В.Д., Грубінко В.В., Бабин І.І.. Київ – Тернопіль: Вид-во ТДПУ ім.В.Гнатюка, 2003. – 52 с. (http://www.tspu.edu.ua/). 2. Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу (документи і матеріали 2003 – 2004 рр.)/ За ред. В.Г. Кременя, авт. кол.: Степко М.Ф., Болюбаш Я. Я., Шинкарук В. Д., Грубінко В. В., Бабин І. І.. – Київ -Тернопіль: Вид-во ТДПУ, 2004. – 147 с. ( www.tspu.edu.ua). 3. Ван дер Венде М.К. Болонская декларация: расширение доступности и повышение конкурентоспособности высшего образования в Европе // Высшее образование в Европе. –2000. – Том XXV.-№ 3. 4. Долженко О.В. Сорбонская и Болонская декларации: Информация к размышлению… // Вестник высшей школы: Alma mater. -2000. -№ 6. 5. Журавський В.С., Згуровський М.З. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти. – К.: ІВЦ «Видавництво «Політехніка», 2003. – 200 с. 6. Кремень В.Г. Болонский процесс: сближение, а не унификация//Зеркало недели. - № 48(473). -13-19 декабря 2003. 7. Лукичев Г.А. Интеграция и эффективность – цели реформ в высшем образовании стран Европы // Научный вестник Московского государственного технического университета гражданской авиации. -2000. -№ 26. -С.13-18. 8. Матеріали науково-практичного семінару „Кредитно-модульна система підготовки фахівців у контексті Болонської декларації”. Львів, 21-23 листопада 2003. - Львів: «Львівська політехніка». – 111 с. 21. www.accreditation-council.de/ 22. www.bologna-berlin2003.de/pdf/bologna_declaration.pdf/ 23. www.bologna-bergen_2005.no/ 24. www eua.de/ 25. www coe.int/ 26. www enga.net/ 27. www.europa.eu.int/comm/education/recognition/ 28. www.europa.eu.int/comm/socrates/ects.html#cl/ 29. www.jointquality.org/ 30. www.isic.de/ 31. www.wensminster.sc.uk/ 32. www.ia-up.org/papers.html/ 33. www.mon.gov.ua/ 34. www.tspu.edu.ua/ресурси/кредитно-модульнасистема
Вища освіта у Європі складається з двоциклового навчання:1-й цикл - ступінь бакалавра (3-4р. навчання), 2-й цикл - ступінь магістра. На мою думку це є ефективний метод здобуття вищої освіти. В Україні також запроваджується європейська система освіти і це свідчить, що ми зробили крок у перед на зустріч покращенню навчання у вищій школі.