ПИТАННЯ ДО ЕКЗАМЕНУ З ПЕДАГОГІКИ
1. Проблема мети виховання в педагогіці. Мета національного виховання. 2. Основи економічного та екологічного виховання (суть, завдання, форми і методи). 3. Соціальний розвиток особистості школяра: суть, завдання і засоби. 4. Мета, принципи та система освіти в Україні. 5. Урок – як основна форма організації навчання. Типи і структура уроків. 6. Поняття про дидактику, її основні категорії, теоретико-методологічну основу. Внесок Я.А.Коменського у розвиток дидактики. 7. Основні вимоги до сучасного уроку. Шляхи удосконалення уроку в школі. Нестандартні уроки. 8. Форми організації навчання в школі, їх характеристика. 9. Психолого-педагогічна характеристика підлітків. Правове виховання. 10. Учитель в сучасній школі. Вимоги до учителя національної школи. 11. Формування світоглядних позицій учнів у процесі навчально-виховної діяльності. Виховання національної свідомості учнів. 12. Положення про середній навчально-виховний заклад та статут школи як основні документи діяльності школи. 13. Основні форми методичної роботи в школі. Атестація вчителів. 14. Духовний розвиток особистості: суть, завдання і засоби. 15. Цілісний педагогічний процес, його демократизація, гуманізація і гуманітаризація. 16. Суть процесу виховання, його структура, діалектика і рушійні сили. Проектування виховного процесу в школі. 17. Фізичний розвиток особистості: завдання, засоби, форми і методи. 18. Методика педагогічного експерименту. Методи та етапи науково-педагогічних досліджень. 19. Закономірності та загальні принципи виховання. Принципи національного виховання. 20. Виховання особистості в колективі. Взаємовідносини особистості і колективу. А.С.Макаренко, В.О.Сухомлинський про взаємовідносини особистості і колективу. 21. Методи навчання. Їх класифікація. Характеристика окремих методів. 22. Диференціація та індивідуалізація навчання, суть, засоби диференційованого навчання. 23. Нові педагогічні технології в освіті. Зміст понять, характеристика зарубіжних і вітчизняних інноваційних технологій навчання і виховання. 24. Розумовий розвиток учня (завдання та зміст). Формування культури розумової діяльності. 25. Діяльність громадських дитячих та юнацьких організацій в Україні 26. Свідома дисципліна, її показники. Шляхи та засоби дотримання свідомої дисципліни. 27. Оптимізація та інтенсифікація навчально-виховного процесу. 28. Управління і керівництво освітою і школою. Внутрішкільний контроль, його види, форми і методи. 29. Основи естетичного виховання в школі. Завдання, зміст, форми і методи. 30. Методи виховання і їх класифікація. 31. Завдання, зміст і форми роботи класного організатора, соціального педагога. 32. Самоврядування. Сутність і структура. Види самоврядування в загальноосвітній школі. 33. Суть процесу навчання, його структура, двосторонній характер, методологічна основа. Структура процесу засвоєння знань 34. Управління і керівництво освітою і школою: суть, функції, принципи. 35. Національні особливості родинного виховання. Спільна виховна діяльність школи, сім‘ї і громадськості. 36. Вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду. 37. Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа). Мета, завдання, зміст та організація навчально-виховного процесу 38. Трудове виховання та система професійної орієнтації учнів в школі 39. Закономірності та принципи навчання в школі. 40. Форми організації навчальної діяльності школярів на уроці, їх характеристика, активні та інтерактивні методи навчання на уроці. 41. Психолого-педагогічна характеристика учнів старшого шкільного віку. 42. Народна педагогіка, етнопедагогіка. Педагогіка як академічна наука, її предмет і категорії, структура педагогічної науки. 43. Контроль, перевірка і облік навчальних досягнень учнів. Двадцятибальна система оцінювання знань, умінь і навичок учнів 44. Завдання зміст, шляхи і засоби морального виховання підростаючого покоління. 45. Завдання, зміст та форми позакласної і позашкільної навчально-виховної роботи. 46. Функції навчання, мотиви та стимули навчання. 47. Інноваційні технології в умовах класно-урочної системи навчання. 48. Особистість учня. Розвиток, виховання і формування особистості. Фактори, що впливають на формування і розвиток індивіда. 49. Зміст освіти. Характеристика державних документів, що реалізовують зміст освіти в національній школі. Державні стандарти освіти. 50. Історичний розвиток систем навчання. Сучасні системи навчання.
|