Havrulchenko | Дата: Вівторок, 18.12.2012, 17:13 | Повідомлення # 1 |
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
| [font=Times] Впровадження у навчальний процес сучасних інформаційних, зокрема, комп'ютерно-орієнтованих і телекомунікаційних технологій, відкриває нові способи та дає широкі можливості для подальшої диференціації загального та професійного навчання, всебічної реалізації творчих, пошукових, особистісно орієнтованих, комунікативних форм навчання, підвищення його ефективності, мобільності й відповідності запитам практики. Реалізація урядової програми комп’ютеризації шкіл дала свої результати і на сьогодні майже кожна школа має на своєму озброєнні один або кілька комп’ютерів. Певна кількість шкіл оснащенні навчальними комп’ютерними комплексами (НКК), які, крім комп’ютерів об’єднаних в локальну мережу, мають засоби копіювання та друкування, та цілий ряд програмних засобів для викладання окремих предметів, таких, зокрема, як фізика, хімія, історія, інформатика, економічна географія тощо. Використання НКК для підготовки та проведення уроків, у тому розумінні до якого ми звикли, має цілий ряд переваг. Перш за все це індивідуалізація навчання, коли учень і вчитель самостійно добирають рівень складності матеріалу, темп засвоєння знань та рівень їх перевірки. Високий рівень наочності, ілюстративне багатство, інтерактивний зв'язок з програмним продуктом значно підвищують рівень засвоюваності матеріалу учнями. НКК дозволяють в певній мірі автоматизувати систему контролю за рівнем навчальних досягнень учнів. В той же час недостатня підготовленість учителів та учнів до роботи з комп’ютерами, старі підходи до структури уроки і до форм та змісту навчальної діяльності, ненадійність та низька якість доступу до ресурсів Інтернету, відсутність локальних мереж по школах та, насамкінець, недостатня кількість самих комп’ютерів зводять нанівець всі переваги у використанні НКК при викладанні різних предметів. Вирішенню цієї проблеми можуть зарадити такі сучасні мультимедійні засоби, як мультимедійний проектор (ММП) та мультимедійна дошка (ММД). ММП передає зображення з екрана монітора на великий демонстраційний екран. Це дає можливість вчителю значно розширити доступ учнів до інформаційних ресурсів. Широке використання поряд з традиційними ілюстративним засобами такими як кіно, відео кліп, фотографії та малюнки, схеми, таблиці та ілюстрації такого могутнього засобу як мультимедійна презентація дозволяють вчителю значно підвищити якість уроку. Уроки, на яких за допомогою ММП демонструвалися такі презентації як «Історія ЕОМ», «Інформаційна система», «Структурний підхід при програмуванні» мали більшу, за рахунок використання інформаційних ресурсів Інтернету, ілюстративну насиченість. Створення за допомогою анімації динамічних схем зробило ці уроки більш цікавими, дало змогу вчителю акцентувати увагу учнів на основних поняттях теми. На уроках хімії ММП дозволив вирішити проблему недостатнього доступу до комп’ютерів всіх учнів класу при демонстрації хімічних дослідів у віртуальній хімічній лабораторії. А на уроках фізики при демонстрації таких фізичних явищ як інтерференція та дифракція світла, радіоактивний розпад, елементарні частки. Крім того ММП, як засіб ілюстрування та демонстрації, повинен і може широко використовуватись не тільки вчителями і не тільки на уроках. Захист робіт МАН, презентація роботи гуртка чи об’єднання учнів перед батьками, робота зі спонсорами, використання на різних виховних заходах – ось незначний перелік сфер застосування мультимедійних проекторів у школі. Але для підвищення ефективності їх використання необхідні підготовлені учителі та учні, цифрові фото та відеокамери і переносний комп’ютер (ноутбук), який дав би можливість використовувати ММП у будь-якій аудиторії. Мультимедійна дошка поєднує в собі всі переваги ММП та комп’ютера. По суті – це великий монітор із сенсорною системою керування, який дозволяє вчителю виконувати різноманітні операції із зображенням на екрані простим доторком руки. Але, знову ж, робота з такими технічними засобами вимагає від учителя глибокої і змістовної підготовки та вміння нестандартно підходити до конструювання та проведення уроку. Аналізуючи проблему використання мультимедійних засобів навчання у школі, дійшов парадоксального висновку: ні ці засоби, ні будь-які інші високі технології не будуть використовуватись ефективно до тих пір, доки вони не стануть органічною частиною навчально-виховного процесу. А це можливо лише тоді, коли ми схему, при якій вчитель виступає як засіб подання знань для учнів і може обходитись без мультимедійних систем (як він це робив раніше), на схему коли учень сам здобуває знання і процес здобування і презентації своїх досягнень неможливий без мультимедійних засобів, а учитель в цій схемі виступає як інструктор і керівник навчального процесу кожного учня. Тобто: нові технології вимагають якісних змін у процесі навчання. В даному випадку мова йде про впровадження нових технологій в навчально-виховний процес.
Список використаних джерел: 1. Білоконна Н.І. До проблеми використання інформаційних технологій у навчальному процесі / Н.І. Білоконна, С.П. Білоконний // ІІ Славянские педагогические чтения: Тез. докл. междунар. конф., 16 - 18 окт. 2003г. - Тирасполь, 2003. - С. 49-53. 2. Ващенко І. Використання мультимедійних технологій в навчально-виховному процесі Стаття журналу "Відкритий урок: розробки, технології, досвід" 3. Іщук Н.Ю. Застосування засобів мультимедіа у процесі підготовки економістів у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Вінницький держ. педагогічний ун-т ім. Михайла Коцюбинського. - [/size]Вінниця, 200[/font]4. - 20 с. [/font]
|
|
| |