Життя людини - найвища цінність. - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Життя людини - найвища цінність.
Тема: Життя людини - найвища цінність.
Мета: формування активного усвідомлення учасниками широкого кола своїх можливостей, своєї активної позиції в їх реалізації; виховання усвідомлення взаємозв'язку в житті наших можливостей і наших здібностей; навчання визначати власні духовні цінності та їх вплив на життя.
Обладнання: невелика свічка, яка б символізувала життя, сині та рожеві папірці за кількістю учасників, клей; два аркуші ватману; фломастери; кольрові олівці; кольоровий папір; ножиці; клей; надувні кульки.
Вступне слово: Сьогодні ми поговоримо про наше з вами життя, наші здібності та можливості й вибір, який нам доводиться робити в житті.
Життя... Воно прекрасне. І творить його людина. Але життя прожити - не поле перейти. Щасливий той, хто лічить зорі в небі. Щасливий тому, що має свою зорю, яка світить йому все життя.
Мені хочеться згадати відомі слова В. Маяковського «...Прислухайтесь, якщо зірки запалюють, значить це комусь потрібно». Так, справді потрібно. Піднесіть, будь-ласка, руку, хто ніколи не бачив зоряного неба? Таких серед нас немає. І, мабуть, не знайдеться жодної людини, яка б не любила дивитися в зоряне небо. Існує повір'я, що коли народжується людина, у небі спалахує зірка. Також, вдивляючись у високе зоряне небо, ви, можливо, намагаєтесь відшукати там себе, інколи навіть не усвідомлюючи, що зі своїм народженням кожен отримує безцінний дар - життя.

Хід заняття
1. Вправа «Привітання»(5хв.)
Мета: знайомство учасників групи один з одним.
Учасники сідають в коло. На бейджиках пишуть своє ім'я. По колу називають ім'я. та позитивну рису характеру на ту ж літеру, що й ім'я.

2.Вправа «Символ життя» (ЗО хв.)
( Запалюють свічку, яку передають з руку руки з коментарем.)
- Уявіть, що ця запалена свічка - наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто поруч з вами. Проаналізуйте свої відчуття.
Запитання для обговорення:
- Що Ви відчули, коли тримали свічку у своїх руках?
- Чи хотілося Вам її віддати?
- Чи виникав страх, що свічка згасне?
Висновок: « Коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне. Так само вирішувати тільки вам, яким буде ваше життя».
Сьогодні ми вже використали один символ життя- це свічка, яка горить. Я пропоную вам зробити або зобразити свій символ.
Об'єднайтеся у дві команди: ті, що витягли рожеві папірці, підходять до правого столу, а, ті, що витягли сині папірці - до столу, що стоїть ліворуч. Вам дається 10хв. Для того, щоб ви командами продумали й створили свої символи життя. Виконавши завдання, один представник з кожної команди має презентувати роботу команди.
(На дошці прикріплюється плакат «Життя»)
- Скажіть, які асоціації виникають у вас зі словом « життя»? Ви будете висловлювати свої думки, а я запишу це на променях нашого сонця. (Пропозиції можуть бути такі: добро, любов ,діти)
Висновок: звідси випливає, що життя дуже багатогранне, це- яскравий світ, але для кожного він особистий та особливий.

3. Вправа « Зоряне небо» (20 хв.)
Мета: зміцнення свого стійкого «Я», подальше саморозкриття, самопізнання; розвиток здатності розуміти свій стан і стан інших людей. (Дітям роздають «формати для креслення» або малювання. У центрі аркуша треба намалювати сонце, а у центрі сонячного кола написати велику літеру «Я».Потім від цього «Я»- центру свого Всесвіту - треба накреслити лінії до зірок і планет)
1. Моє улюблене заняття...
2. Мій улюблений колір...
3. Моя улюблена тварина...
4. Мій найкращий друг...
5. Мій улюблений звук...
6. Мій улюблений запах...
7. Моя улюблена гра...
8. Мій улюблений одяг...
9. Моя улюблена музика...
10. Моя улюблена пора року...
11. Що я найбільше люблю робити...
12. Місце, де я найбільше люблю бувати...
13. Мій улюблений співак...
14. Мої улюблені герої...
15. Я маю здібності до...
16. Людина, якою я захоплююся...
17. Найкраще я вмію...
18. Я знаю, що зможу...
19. Я впевнений у собі, тому що...
Висновок: У всіх багато можливостей, багато того, що робить кожного з нас унікальним, і того, що нас об'єднує. Ми потрібні один одному, і кожна людина може досягти успіху і зробити так, щоб іншим людям було веселіше жити.

4. Вправа» Як розпорядитися своїм життям» (35хв.)
( На дошці висить плакат з малюнком дерева)
Як ви гадаєте, які найважливіші речі існують у нашому житті, на які варто витрачати свій час, сили, інші ресурси. ( Учасники висловлюють свої думки, ведучий записує це на кроні дерева. Це можуть бути такі слова: сім 'я, навчання, друзі)
Така пишна крона можлива лише тоді, коли є не менш сильна коренева система - наші здібності й можливості. Знову ж таки, на ваш погляд, що потрібно для того, щоб реалізувати наші інтереси, бажання. (Учасники промовляють, а ведучий записує на корінні. Наприклад: знання, кохання, гроші)
Висновок: тепер ви самі можете побачити, що одного без іншого не може бути, що роль нас самих у житті нашого дерева дуже велика, і що наші можливості багато в чому залежать від наших виборів і нашої поведінки

А зараз давайте зіграємо в гру «Як розпорядитися своїм життям» Вона допоможе кожному з учасників знайти відповідь на це запитання. (Роздається 10 папірців кожному учаснику).
Напишіть на кожному папірці своє ім'я Протягом наступних кількох хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати вас і гратимуть роль символічних грошей, тобто засобу, за який можна купити певний товар. Через хвилину перед кожним постане вибір: витратити чи заощадити свої папірці, тобто себе самого, частину себе. На продаж будуть виставлені різноманітні «товари» по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари одночасно, тільки щось одне або нічого.
Зрозуміло, що коли закінчаться ваші папірці, вже нічого не можна буде купити.
Всі покупки можна зробити лише тоді, коли «товари» пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пори, якщо на продаж уже виставлено наступну пару. (Пропонується «товар», який написаний на окремих аркушах. Ціна кожного товару вказується в кількості папірців, які треба віддати за нього покупцю.)
1) - чудова квартира (1 папірець);
- новий автомобіль (1 папірець);
2) - повністю оплачена поїздка на канікули( терміном на один місяць) у будь-яку країну світу разом з другом (2папірці);
- повна гарантія того, що людина, з якою тобі хотілося б одружитися просто сьогодні, обов'язково одружиться з тобою в недалекому майбутньому (2папірці);
3) - стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном
на два роки (1 папірець);
- мати одного справжнього друга (2папірці);
- закінчити престижний університет(2 папірці);
- заснувати прибуткову компанію (2 папірці);
4) - мати здорову сім'ю(Зпапірці);
- здобути всесвітню славу (Зпапірці);
(Після завершення вибору з цієї пари оголосити: тим, хто обрав сім'ю , повертають 2 папірці назад, як винагороду.)
- можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 папірець);
- відчуття задоволення протягом усього життя (2папірці);
5) - п'ять років безмежної, фізичної насолоди (2папірці);
- любов та повага людей, що є для тебе найдорожчими (2папірці);
( Ті, хто обрав п 'ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець(за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку).
6) - чиста совість (2папірці);
- здатність досягти успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш (2папірці);
7) - створити диво для того, кого любиш (2папірці);
- можливість прожити заново або повторити одну дію з власного життя(2папірці);
8) - сім додаткових років життя(3папірці);
- безболісна смерть, коли настане час(Зпапірці);
Наші торги завершені, роздивіться ще раз свої покупки і скажіть:
- Яка покупка подобається вам понад усе?
- Чи шкодуєте ви, що не зробили якусь покупку?
- Чи хотілося б вам поміняти деякі правила гри?
Висновок: правила гри можна змінити, але життя- це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте у минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості будуть у вас через тиждень або рік. Вам завжди бракуватиме часу, варіантів вибору, грошей, можливостей, тощо. Ви повинні будете платити за кожен свій вибір у житті - і часто ця плата буде перевищувати ваші сподівання.

5.Вправа «Лист із майбутнього»(10хв.)
Уявіть собі, що ваше несвідоме переміщається на кілька років у майбутнє(наприклад на 5, на 10) і з цього моменту майбутнього коментує ваше сьогодення життя, ваші проблеми, ваші недоліки. Воно відкриває вам, як ваше життя буде складатися далі. Ви зможете побачити, як ви вирішили свої проблеми, коли це відбулося або ж який шлях ви обрали для того, щоб обійти проблему, яку не можна вирішити.
З майбутнього напишіть собі лист, що змальовує вам панораму вашого подальшого життя, де сьогоднішні проблеми давно пережиті, і у вас є твердий грунт завтрашнього дня. Поставте дату, незабудьте написати звернення і підписатися.
У вас є на це 10 хвилин.
6. Вправа «Куля мрій»(5хв.)
Але все таки всі ми любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювалися. (Ведучий підкидає різнокольорові повітряні кульки і пояснює.) Піймайте кожен свою кульку мрії та намалюйте або напишіть свою мрію на ній, користуючись маркерами або фломастерами. (Учясяшш виконують) Давайте об'єднаємо всі кульки ваших мрій в один великий оберемок, нехай ваші побажання здійсняться. Сприймайте все своє життя як велику цінність, даровану вам Богом!
7. Підведення підсумків.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: vikusik (01.04.2010) | Автор: Притула Ольга, 45 гр ФМФ
Переглядів: 7590 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.3/3 |
Всього коментарів: 1
1  
Які ж підсумки?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz