Субота, 20.04.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Життя дається на добрі справи
Мета: розвивати уявлення дітей про такі поняття моралі, як правда, чуйність, , ввічливість. Зба¬гатити словниковий запас образними висло-вами, прислів'ями, приказками. Вчити бути ввічливи¬ми, дотримуватися правил хорошого тону.
Обладнання. святково прикрашений зал, застелений скатертиною стіл, малюнки, ігри.
Вчитель. Шановні діти, тема сьо¬годнішньої нашої розмови: «Життя дається на добрі справи». Отже, відкриваємо наш захід чудовими словами привітання.
1-й учень.
Треба всім нам привітатись:
Добрий день!
Дружно весело сказати:
Добрий день!
Вліво - вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось.
Добрий, добрий, добрий день!
2-й учень.
Всіх гостей ми привітаєм:
Добрий день.
І здоров'я побажаєм.
Добрий день.
3-й учень.
Я вітаюсь з усіма
Вчусь я в школі недарма.
Завжди я кричу «привіт!»
Курці, що біля воріт.
4-й учень.
Коли зустрілись їжаки,
То привітались залюбки:
- Здоров був, друже!
- Ну, здоров!
- Я зрадів, що ти прийшов.
- 5-й учень.
Я слова чарівні знаю,
Вивчила охоче!
Я в розмові їх вживаю
Зранку і до ночі.
- Доброго здоров'я, Галю!
6-й учень.
Добрий день, Оленко!
Ти до мене, я до тебе
Звернемось гарненько!
7-й учень.
З добрим ранком всіх вітаю,
Як іду із хати,
І кажу всім «На добраніч»,
Як лягаю спати.
І «спасибі», й «дуже прошу»,
«Вдячна вам», «будь ласка» -
Словом, радість всім приношу,
Світ стає, як казка.
8-й учень.
«Всім привіт», «Іди здорова»,
«Дякую красненько!» -
Ось яка чарівна мова радує серденько.

Вчитель.
А зараз запрошую вас завітати в гості до одного класу. Послухайте уважно ¬ вірші про цей клас і спробуйте потім дати відповіді на питання.
1-й учень.
Нема ні миру, ні любові –
Розтанули і щезли вмить.
Розбив Микола носа Вані,
І той заплаканий стоїть.
2-й учень.
Замазали весь зошит Юлі,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі...
Хтось Віті ручку поламав.
3-й учень.
Скубнули Віку за косичку,
Вона ображена мовчить,
З книжками скинули поличку...
Ну як в такому класі жить?
4-й учень.
Де хлопці і дівчата б'ються
І прозиваються весь час,
Де над бідою всі сміються...
Скажіть мені, хіба це клас?
Вчитель.
Що це за клас? Чи можна з цього класу іншим учням брати при¬клад? А чи можна із задоволенням ходи¬ти на уроки в такий клас?
Вчитель.
Правильно, я з вами згодна. Потрібно бути вихованими і завжди потрібно говорити правду та вірити в добро. Із самого нашого дитинства батьки, ба¬бусі та дідусі, учителі й вихователі вчать нас говорити правду.
Вчитель.
Як ви розумієте значення сло¬ва «правда»? (Висловлення власних ду¬мок учнів ).
Тлумачний словник дає таке визначен¬ня:
«Правда - це те, що відповідає дійсності, істина; певна сукупність дос-товірних відомостей про що-небудь».
Вчитель.
Молодці, знаєте! Але поруч із добром, крім правди, по життю йдуть його друзі, щоб познайомитися з ни¬ми нам потрібно виконати завдання.
(На дошці або набірному полотні виставлені картки з буквами. Треба переставити картки так, щоб вийшли слова, і пояснити їх значення).
Матеріал для гри:
н, ч, й, і, у, с, ь, т (чуйність)
м, у, а, н, і, м, г, з (гуманізм)
и, т, ь, щ, р, с, і (щирість)
д, о, і, з, и, ч, с, т, ь, л, и, б, р, в, о ( доброзичливість )
Пояснення складених слів та прикріплення їх на дошку:
Чуйність - турботливе, уважне ставлен¬ня до людей.
Гуманізм - чуйне, добре ставлення до людей.
Щирість - відкритість душі, чесне став¬лення до людей.
Доброзичливість - побажання людям добра, радості, готовність прийти на допомогу.
Учень.
Я вірю в силу доброти,
Добро завжди сильніше злого.
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящу.
Що хоче, щоб і я, і ти,
І все було у світі кращим!

Вчитель.
А зараз хвилинка українського фольклору.
Збери прислів'я
Завдання учнів - поєднати частини, щоб утворилися прислів'я про доброту.
Кожна пара отримує по три прислів'я.
Краще добро робити, ... (ніж гарно говорити).
Злий не вірить, ... (що є добрі люди).
Не одяг красить людину, ... (а добрі діла).
Добре діло твори ... (сміливо).
Добрі діла тихо ходять, а злі ... (як дзво¬ни дзвонять).
Від добра добра ... (не шукають).
Хто людям добра бажає, той ... (і собі має).
Добрі вісті ... (не лежать на місці).
Без доброго діла немає ... (доброго імені).
Роби добро скільки можеш - від цього ... (не занеможеш).
Добрий чоловік … (надійніше кам'яного мосту).
Все добре переймай…( а зла уникай).
До доброї криниці…(стежка утоптана).
3 добрим дружись…( а лихих стережись).
Про добро пишуть на піску…( а про зло на камені).
Вчитель.
Тільки добрий народ може створити так багато прислів'їв про доб¬ро. Це наші діди-прадіди своєю мудрістю вчать нас правильно творити добро.
Анкетування учнів.
- А зараз пропоную вам відповісти на невеличку анкету. Відповідати на неї тре¬ба «так» або «ні».
1. Чи можна примусити людину бути доброю?
2. Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?
3. Чи можна стати добрим лише на дея¬кий час?
4. Чи потрібно виявляти доброту у став¬ленні до будь-кого?
5. Чи можна сказати, що доброта - найбільша окраса душі?
6. Чи легко бути добрим?
7. Чи можна доброту порівняти із сонцем?
8. Чи є у вас бажання чинити добрі справи?
- Порахуйте, яких відповідей у вас виявилося більше: «так» чи «ні». Якщо більше відповідей «так», то ви прагнете чи¬нити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Я впевнена, що ви у своєму житті вже встигли зробити чимало добрих справ, про які ви зараз згадаєте.
Створення дерева доброти.
Складання плану добри
- У нас на дошці виросло чарівне дерево. Чого не вистачає на ньому? (Листочків )
- Дійсно, листочків. На столі у вас зе¬лені листочки. Щоб наше дерево ожило, напишіть на листочку, яку добру справу ви зробили і листочок прикріпить до дере¬ва. Ось і подивимось, оживе наше дерево, чи ні. Зробити це потрібно швидко та аку¬ратно. (Робота дітей).
- Подобається вам наше дерево? Давай¬те прочитаємо, які добрі справи ви зроби¬ли. (Вчитель зачитує кілька записів).
- Молодці! Це дерево добрих справ насправді ожило, я сподіваюсь, що це лише початок ваших добрих справ.
Тест
(При відповіді «так» зараховується 1 бал).
1. Чи звертаєш увагу, який настрій у од¬нокласників, коли заходиш до класу?
2. Чи приємно тобі називати одноклас¬ників по імені?
3. Під час сварки ти намагаєшся образи¬ти однокласника?
4. Якщо кого-небудь із дітей звинуватив без причини вчитель, ти будеш його захищати?
5. Якщо однокласник попросив у чомусь допомогти йому, ти погодишся?
Ключ до тесту:
4-5 балів - ти хороший товариш.
З бали - ще трішки придивись до себе, в тебе все вийде.
1-2 бали - все залежить тільки від тебе, хочеш бути краще - зміни себе сам.
Як каже нам Біблія: «Тож усе чого тіль¬ки бажаєте, щоб чинили вам люди, самі чиніть їм і ви...».
Висновок:
Вчитель.
Добігає кінця наша виховна година. Давайте спробуємо висловити свої думки, починаючи такими словами: «На виховній годині я дізнався(лася)...».
Вчитель.
Поспішайте, друзі, робити доб¬ро! Нехай ніколи не затьмарить вашу ду¬шу зла справа. Хай тепло ваших сердець зігріває всіх: і рідних, і друзів, і навіть незнайомих людей. І тоді настане час, ко¬ли ви зможете сказати: «Я роблю важливу справу - приношу людям радість!».
1-й учень.
Врятує світ краса -
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,
Бо стільки всюди зла -
Людина вже не та.
2-й учень.
Тож, люди на Землі,
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: alenashudra (22.02.2011) | Автор: Шудра Альона
Переглядів: 9452 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 4.3/3 |
Всього коментарів: 2
1 admin  
0
Треба вказувати джерело, бо це не твоя розробка!

2 alenashudra  
0
Журнал "Позакласний час"
Автори:Херсонська обл. Широківська ЗОШ
Ж.І. Платонов і Т.П. Тренін

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz