Виховна година"Я оцінювальне" - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Неділя, 11.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Виховна година"Я оцінювальне"
Тема:"Я оцінювальне"
Мета: вчитись пізнавати свій внутрішній світ і світ ближнього, формувати адекватну самооцінку, виховувати самоповагу і повагу до інших.
Вступає слово вчителя.
"Я" — багато це чи мало? В дійсності кожне "Я" навіть, саме безпосереднє,—це не цілісність, а багатогранний світ, це маленьке зоряне небо, хаос відчуттів думок, можливостей і вчинків.
Одні з нас розмірковують і аналізують свої вчинки, довіряючи ці, чисто щирі й відверті сповіді своїм щоденникам або листам, написаним в газети і журнали. З деякими з них ми з вами ознайомимось і висловимо свої думки.
Ситуація І.
"...Мене хвалять за те, що здібна у навчанні, малюю, володію бездоганною дикцією, пишу вірші — ось і все коло моїх інтересів. А в суто об'єктивному плані мої однолітки живуть якимось іншим життям. Я також хотіла б проникнути в нього, але в такому оточенні вони мене не сприймають, і це мене дуже травмує, але досягти того, чим багаті вони неможливо: вони вродливіші, більш розв'язні, практичніші. Я дійсно не виділяюсь особливою зовнішньою вродою. І це моє горе: надто висока, тонка, плаття висить, як на жердині. Мабуть, правду мені мати казала, показуючи мені батькові величезні черевики, примовляючи, що це отака і в мене буде ступня; і звертаючи увагу на найвищого чоловіка в селі, нагадувала про те, шо отакою високою судилося бути і мені. Вона, мабуть жартувала, а я до цих пір міряю оті черевики і непомітно підкрадаюсь до того чоловіка, перевіряючи свій зріст. Хіба це не трагедія? А ще більше відчуваю свою неповноцінність на уроці фізкультури, де мені доводиться стояти першій у шерензі. Ніби світ переді мною валиться, команда наліво — я направо, команда направо — у мене асе навпаки. Боюсь на себе в дзеркало дивитись".
(Катя, восьмикласниця)
Аналіз ситуації: Чи складна дана ситуація? У чому її складність? Як ви вважаєте, чому ситуація характеризується, як драматична?
Ваші поради дівчині.

Ситуація 2.
Шановна редакція! Вирішила написати і поділитись своїми думками тому, що поговорити про свої проблеми ні з ким. Я гарна, розумна, здібна. Багато читаю, добре вчуся, завжди можу дати мудру пораду своїм однокласникам, але чомусь вони до мене за порадами не звертаються і не дружать зі мною. Чесно кажучи, і дружити немає з ким. Більшість дівчат удає з себе бозна-що. Я знаю набагато більше за них, а вони ще й дружити зі мною не хочуть. Нормальних серед хлопців зовсім немає. Більшість з них або тихі, майже не помітні, або бешкетують і "клеять з себе дурників". Погодьтеся, зажко вчитися у такому класі, а знайти друзів, я вважаю, практично неможливо.
Ірина.
Обговорення ситуації.
Вчитель.Ми з вами проаналізували дві конфліктні ситуації і з'ясували, що причинами їх складності є неправильна оцінка людиною себе: у першому випадку дівчина себе недооцінює, а у другому — переоцінює.
Сьогодні на годині спілкування ми і поговоримо про самооцінку.
— Як би ви визначили, що таке самооцінка?
Інформаційний центр (який складається з кількох учнів класу) Самооцінка—це знання людиною самої себе і ставлення до себе. Це вміння людини оцінити свої сили і можливості.
Вчитель.Чи важливе таке поняття як самооцінка? Що від самооцінки залежить?
Від самооцінки залежить характер її спілкування, взаємовідносини з іншими людьми, успішність її діяльності, дальший розвиток людини до рівня досконалості. "Людина, яка себе не любить, страшна... Чи варто вдосконалювати те, що не любиш". В. Леві.
Вчитель. Якою може бути самооцінка?
(Самооцінка може бути правильною, об'єктивною, коли думка людини про себе співпадає з тим, що вона в дійсності собою представляє. У тих же випадках, коли людина оцінює себе необ'єктивно, коли її думки про себе різко розходяться з тим, якою її вважають інші, самооцінка буває занижена або завищена).
Інформаційний центр.Людина з низькою самооцінкою відчуває себе невдахою. Вона не хоче братися ні за що нове, оскільки боїться, що в неї нічого не вийде. Вона терпіти не може ризику тому, що не вірить, що її зусилля до чого-небудь приведуть. Вона не намагається що-небудь змінити у своєму житті тому, що вважає, що майбутнім управляти неможливо. Характерні якості таких людей: упевнені в глибині душі, що небагато варті, бояться зробити помилки, постійно мріють про фізичну досконалість. Не вміють сприймати компліменти, в спілкуванні з іншими перш за все турбуються про враження, яке справляють на них, бувають балакучі і високомірні або принижені і несміливі; намагаються або управляти іншими, або дозволяють "вити із себе мотузки", схильні до самозгубної поведінки (наприклад, вживання наркотиків).
Інформаційний центр.Людина з високою самооцінкою бачить себе господарем становища. Вона розуміє, що являє собою неповторну особистість. Вона ризикує, хоч і не завжди успішно, тому хоче жити насиченим життям і засвоїти досвід, який допоможе їй вирости. Така людина не вважає, що нею управляють зовнішні обставини, навпаки, вона вважає, що сама спрямовує плин свого життя. Вона відчуває себе впевненою і міцно знає, чого хоче. Для неї у житті існує менше розчарувань. Такі люди впевнені, що володіють достатньою цінністю, роблять помилки і вчаться на них, сприймають свій фізичний вигляд таким, яким він є, навіть якщо він недосконалий. Спокійно сприймають компліменти, безпосередні з іншими, перебувають в гармонії з собою, не відчувають переваг над іншими людьми, з повагою ставляться до себе і до інших, турбуються про своє фізичне та емоційне здоров'я, сприймають критику, як можливий шлях вдосконалення.
Вчитель. Яка самооцінка краща?
Вчитель. Кожен повинен удосконалювати себе і разом з цим підніметься рівень його самооцінки. Я хочу прочитати вам приклад з книги І. Томана_"Як удосконалювати себе" про те, як високий рівень самооцінки допоміг людині у житті. "... В одній сім'ї народився хлопець, що мав фізичні вади, а до того ще й мовні дефекти. Проте його розумові здібності були високі. Я познайомився з ним невдовзі після того, як він закінчив вищий навчальний заклад. І мав можливість спостерігати його поведінку на роботі. Хлопець не бентежився своїми фізичними вадами і тим, що час від часу йому було важко говорити. Я все думав, як з нього не виросла людина з комплексом неповноцінності. Один його знайомий пояснив мені, що в дитячі роки перед його матір'ю постала дилема: оточити сина співчуттям і дати відчути, що він гірший за інших дітей чи, навпаки, має якісь переваги над ними. Мати зупинилась на другому: всією своєю поведінкою доводила синові його непересічність. І, нарешті, досягла неймовірного: виховала в ньому почуття власної значущості. Я б ніколи не повірив у це, якби сам особисто не знав цього випадку".
Отже, саме завдяки високій самооцінці цей хлопець став повноцінним членом суспільства.
Сьогодні мені хочеться поговорити ще про одну грань самоставлення особистості, яка ґрунтується на самооцінці — це значущість людини або її гідність.
Людина насамперед має поважати себе, любити_себе. Самоповага — основа почуття власної гідності. І кожна особистість_може самоудосконалювати себе, зміцнюючи самоповагу,— Той, хто має власну гідність менше шукає недоліків у інших.
"Доброта і гідність у парі ходять" — говорить народна мудрість.
На основі власної самоповаги в особистості формується і національна самоповага, національна гордість.
Без почуття гідності людина нікчемна. Можна деякий час жити, не поважаючи оточуючих, але важко жити, не поважаючи самого себе.
Вправа. "Мій портрет в промінцях сонця".
Вчитель просить відповісти на запитання: "Чому я заслуговую на повагу?" — таким чином: намалюй сонце, в центрі сонячного кола напиши своє ім'я (або намалюй свій портрет). Потім вздовж променів напиши всі свої чесноти, все хороше, що ти про себе знаєш.Вправа."Телеграмою".
Кожному учневі роздаються бланки телеграм з проставленим ім'ям адресата. Потрібно написати все хороше, що можна про нього сказати. Телеграми вручаються адресатам.
Вміння знайти хороше в кожній людині, характеризує не тільки адресата, але й того, хто це робить.
Вчитель. Отже зробимо висновок. Коли людина знає свої справжні чесноти, їй легше домогтися успіху в будь-якій справі, визначити своє місце в колективі, стати кращим. Але
Пізнать себе — то школа нелегка.
Життя мінливе мов швидка ріка.
Відбиток твій, що сплив на мілині
При березі
Зникає в бистрині.
Пізнай себе у подвигу, в труді.
Будь прокурором на тому суді,
Де сам в собі ти судиш кожен атом
Будь прокурором,
Слідчим,
Та не катом.
(Платон Воронько). На цьому наша година спілкування завершується. До побачення.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: tka4uk_alena (21.02.2011)
Переглядів: 5418 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.0/3 |
Всього коментарів: 1
1  
Можна було б провести тест на визначення самооцінки

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz