Понеділок, 11.12.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2204
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Здорові зуби - здоров'ю любі!
Тема: Здорові зуби – здоров’ю любі
Мета: Надати учням відомості, необхідні для зміцнення здоров’я зубів, розповісти про деякі причини карієсу; навчити дотримуватись правил гігієни; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.
Обладнання: аудіо запис веселої музики, плакат «Обери замість цукерок фрукти – найкорисніші продукти!, невелика виставка зубних щіток, паст, зубочисток, жувальних гумок та виставка учнівських малюнків на тему «Щоб не зустрітись із карієсом», кросворд, намальований на аркуші ватману, пам’ятки «Їж те, що корисно для зубів»

До проведення заходу учитель залучає учнів – читців (вісім осіб) та запрошує шкільну медсестру. Вчитель заздалегідь пропонує учням підготувати виставку малюнків на тему «Щоб не зустрітися із карієсом». Батьківський комітет класу має поспілкуватися про подарунки учням – гігієнічні комплекти, до яких входитимуть дитяча зубна паста, щітка та жуйка.

Хід заняття
На класній дошці розташовано плакат, угорі написано назву виховного заходу. Біля однієї з бокових стін влаштовані виставки – гігієнічних засобів та учнівських малюнків.
Виступ учнів – читців.
1-й учень.
Рано – вранці на світанку
Умиваються качата,
Кошенята й мишенята,
І хлоп’ята, і дівчата.
З гігієною ми друзі –
Це відомо всій окрузі!
Серед нас немає тут
Нечепур та замазур
Слово вчителя.
Сьогоднішня наша розмова присвячена гігієні. Але спочатку давайте розв’яжемо кросворд. Він має один секрет: якщо правильно відгадувати усі слова, розміщені по горизонталі, то по вертикалі можна прочитати ключове слово – тему нашої зустрічі.
Кросворд «Ворог посмішки»
1
2

3
4
5
6

Загадки до кросворда:

1. Зуби чистити щодня
Не лінуюсь завжди я.
Допоможе мені чітко
У цій справі зубна…..
(щітка)

2. Я і кругле, і гладке,
Не м’якеньке, а скляне.
Хто гляне на мене,
Той побачить себе.
(дзеркало)

3. Вилікує кір, бронхіт, ангіну
І пропише вітаміни
(лікар)

4. Багато зубів маю,
Та нікого не кусаю.
(розчіска)

5. Знає мавпа і гієна – всім
Потрібна….
(гігієна)

6. Солодка, смачна,
Та неїстівна.
Хоч на зуби кладуть,
Та ніколи не жують
(паста)

Ключове слово кросворда «Карієс»

Запитання до учнів.
Що означає слово «карієс»?
Коли виникає це захворювання?
Як ви гадаєте, чи впливає хвороба зубів на здоров’я усього організму і чому?
Як можна запобігти виникненню карієсу?
Слово вчителя.
Правильно, щоб зуби були здорові, їх потрібно чистити. Це люди зрозуміли давно. І чого вони не пробували задля цього. Давні греки, наприклад, чистили зуби попелом, товченим склом чи навіть пемзою. Зубною щіткою їх слугували ганчірочки з вовни, просякнуті медом, а зубочистками – кігті тварин. Звичайно, такий догляд за зубами був не зовсім приємною процедурою, проте, якщо вірити античним лікарям, посмішки давніх греків мали дуже гарний вигляд.
А от мешканці Індії винайшли більш приємний засіб – вони жували деревинну кору. Її м’які волокна очищали зуби, а сік дезінфікував порожнину рота та зміцнював ясна.
У країнах Азії, щоб зберегти зуби, їх покривали чорним лаком.. А мешканці Ближнього Сходу протирали зуби шкуринкою граната, у Сибіру жували спеціально оброблену смолу.
За часів Середньовіччя були винайдені зубні еліксири, якими не чистили, а полоскали рот. До речі, вони дійшли і до наших днів. У другій половині ХVІІ сторіччя винайшли новий засіб – сіль! Використовувати її порадив голландський учений Антоні Ван Левенгук, який відкрив невідомий доти науці «світ мікробів2. Його вразила численність мікробів, що міститься у ротовій порожнині людини, і він відразу вжив заходів щодо боротьби з ними. Потерши зуби сіллю, Левенгук зазначив, що кількість мікробів у роті значно скоротилася. З тих пір люди чистили зуби сіллю.
У ХІХ сторіччі зуби стали чистити товченою крейдою, розтертою на порошок із додаванням м’ятного екстракту. А от зубна паста з’явилася лише у двадцяті роки минулого сторіччя.

Виступ учнів – читців.
2 – й учень
Треба чистить кожен зуб –
Із середини і зовні три,
Верхній зуб
Три і зовні, і з середини…
3 – й учень.
Ми чистим зуби
І весело живемо.
А тим, хто їх не чистить,
Пораду ми дамо.
2 – й учень
Гей, ліниво не зітхай,
Краще про здоров’я дбай!
3 – й учень
Знизу вгору, згори донизу
Чисти зуби без капризів!

Слово вчителя.
А тепер я пропоную усім підійти до виставки, де розміщені засоби догляду за зубами та порожниною рота. (Усі учні підходять до виставки. Під час її огляду учитель або запрошена медсестра розповідає учням про користі якості паст, жуйок, дає рекомендації щодо правильного користування ними.)

Виступ учнів – читців.
4 – й учень.
У вовченяти зуб заболів,
Сірий до лікаря йти не схотів.
«До лікаря в крісло не сяду нізащо,
Хай поболить зубик мій краще!»
5 – учень.
Зуб розболівся – хоч плач вовченяті,
Від болю зубного він радий тікати.
Та як утечеш від себе самого.
Щоб зуб не болів, треба рвати його…
4 – й учень.
До лікаря, друже, вчасно іди –
Не так, як вовчисько, -
Й уникнеш біди!
5 – й учень.
Якщо зуб лікуєш, умій потерпіти,
І зуби ніколи не будуть боліти!

Гра «Дозволяється – забороняється».
Усі учні вишиковуються в одну лінію. Учитель із м’ячем у руках стає навпроти. Він кидає одному з гравців м’яч і називає ситуацію. Гравець, що упіймав м’яч, має відповісти «дозволяється» або «забороняється». Якщо відповідь правильна – гравець робить крок до Ромашкіна, якщо ні – крок назад. Виграє той, хто підійде до вчителя найпершим.
Орієнтовні ситуації для гри:
- довго гризти соняшникове або гарбузове насіння (забороняється)
- гризти льодяники (забороняється)
- полоскати рот після їжі (дозволяється0
- гризти моркву та яблука (дозволяється)
- гризти рафінад (забороняється)
- чистити зуби (дозволяється)
- жувати гумку, що не містить цукор (дозволяється)
- брати зубами металеві предмети (забороняється)
- вичищати із зубів залишки їжі зубочисткою (дозволяється)
- пити окріп та їсти гаряче (забороняється)
- колупати в зубах булавкою, голкою, ампулкою ручки (забороняється)
- часто їсти сиркову масу (дозволяється)
- користуватись чужою зубною щіткою (забороняється)

Виступ учнів – читців.
6 – й учень.
Знаєм правила прості:
Треба жити і чистоті!
Умиватися вранці з милом,
Щоб усі за нас раділи.
7 – й учень.
Шию, руки й ноги мити,
Завжди в чистому ходити,
Зуби зранку начищати
Й перед тим, як спать лягати.
8 – й учень.
Нігті добре доглядати,
Не виходити патлатим.
Перед їжею мий руки
З милом миєм, без принуки.
Заключне слово вчителя.
От і добігає кінця наша зустріч. Гадаю, що всім вам було цікаво. А щоб краще запам’ятати, що найбільш корисне для ваших зубів, поглянемо та прочитаємо цей плакат. (Учитель або медсестра показує учням плакат «Обери замість цукерок фрукти – найкорисніші продукти» і дає пояснення, чому вживання фруктів позитивно впливає на здоров’я людини.
Сподіваюсь, що ми іще зустрінемось із вами. А на згадку про нашу сьогоднішню зустріч я хочу зробити вам невелику подаруночки. (Учитель та медсестра роздають усім учням гігієнічні комплекти та пам’ятки «Їж те, що корисно для зубів»).
Пам’ятка для учнів «Їж те, що корисно для зубів».
Сир – знищувач бактерій. Якщо ти з’їв що – не будь солодке, то у наступні 5 хвилин заїж це шматочком нежирного сиру (25 – 30 г.). Сир сприяє виділянню слини, що знижує вплив на зуби кислоти, яка викликає карієс. Крім того, сир містить речовини, що захищають зубну емаль від руйнування.
Тверді фрукти та овочі (яблука, морква, груша та ін..) зміцнюють ясна та уповільнюють процес руйнування зубів.
Йогурт містить багато кальцію – речовини, що сприяють формуванню та просту зубів і надає їх білосніжного кольору.
Жуйка – найкращий десерт для зубів, але якщо вона не містить цукру. Жування жуйки протягом 20 хвилин після їжі зменшує ризик руйнування зубів.
Будь обережним із їжею, що липне до зубів!

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: irina-gurzan (02.03.2010) | Автор: Кравець Ірина Федорівна, 22 група
Переглядів: 7943 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 5.0/4 |
Всього коментарів: 2
2  
вукук

1  
Для якого класу ця виховна година? Очевидно, вступне і заключне слово робить учитель?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz