Здоров`я і шкідливі звички - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Середа, 22.02.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2176
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Здоров`я і шкідливі звички
Тема. Здоров'я і шкідливі звички.
Мета:
довести до свідомості учнів, що шкідливі звички є основною причиною порушення здоров'я;
фор¬мувати в учнів негативне ставлення до шкідливих звичок (паління, вживання алкогольних напоїв, наркотиків);
виховувати дбайливе ставлення до власного здоров'я.
Обладнання: чисті аркуші паперу, фломастери.

Хід заняття
1. Запитання до учнів.
Що таке шкідливі звички?
Які шкідливі звички ви знаєте?
2. Тестування «Що я знаю про шкідливі звички?»
Позначити правильні варіанти відповідей.
1. Шкідливі звички — це:
а) мити руки з милом перед їдою;
б) палити, вживати алкоголь та наркотики;
в) вранці та ввечері чистити зуби;
г) човгати ногами; смоктати пальці, гризти нігті.
2. Що відбувається з дитиною, яка вживає алкоголь?
а) Вона швидше росте;
б) у неї покращується пам'ять;
в) вона погано вчиться;
г) вона завдає неабиякої шкоди власному здоров'ю.
3. Які наслідки може викликати паління?
а) Захворювання на рак легенів;
б) піднесення настрою;
в) зниження гостроти зору, слуху;
г) прискорення процесів дорослішання.
4. До чого призводить вживання наркотиків?
а) З'являється унікальна можливість відвідати вірту¬альні світи;
б) виникає фізіологічна і психологічна залежність від отрути;
в) деградує мозок людини;
г) людина стає більш розкутою і товариською.
Правильні варіанти відповідей:
1. б, г.
2. в, г
3. а, в.
4. б, в.
За кожну правильну відповідь учень зараховує собі 1 бал.
8 балів — учень має чіткі уявлення про наслідки шкід¬ливих звичок.
7—5 балів — загалом учень знає про шкідливий вплив алкоголю, тютюну та наркотиків на організм людини, але не має уявлення про конкретні наслідки вживання цих не¬безпечних речовин.
4—0 балів — учень потребує особливої уваги з боку пе¬дагогів та батьків і додаткової роз'яснювальної роботи щодо наслідків шкідливих звичок.

3. Мій виступ.
Паління, вживання наркотиків і алкоголю назвали шкідливими звичками тому, що вони дуже небезпечні для здоров'я. Проте, є чимало інших шкідливих звичок, які також ідуть не на користь людині: наприклад, однією з найпоширеніших є звичка горбитись. Вона призводить до викривлення хребта, що погіршує роботу органів кровообі¬гу, дихання, травлення. Узагалі здавна вважали, що корін¬ня всіх хвороб криється у неправильній поставі.
Та все ж найбільше зашкоджують здоров'ю людей палін¬ня, вживання алкогольних напоїв та наркотиків. Принцип звикання організму до тютюну, спиртного й наркотиків той самий. Речовини, що входять до їхнього складу, включа¬ються у ланцюжок обміну речовин людського організму. Людина опиняється у так званій нікотиновій (алкогольній, наркотичній) залежності і вже не може обходитися без ре-гулярного вживання цих отрут. Тому так складно позбути¬ся подібних звичок, що найчастіше переходять у хворобу (алкоголізм і наркоманію).
Не секрет, що чимало підлітків хоча б раз пробували курити. Здавалося б, що тут такого: багато дорослих ку¬рять... Але варто батькам знайти у кишені сина чи доньки пачку цигарок, і серйозної розмови не уникнути, адже тато й мама розуміють, що паління — дуже шкідлива звичка, а підлітки не сприймають її всерйоз, і даремно.
Чадний газ, що утворюється під час горіння, у крові вступає в хімічну взаємодію з гемоглобіном, що, як ви знаєте, переносить кисень. Вміст кисню в крові курця різко падає, а значить, погіршується кровопостачання головного мозку. Саме тому в курців-початківців паморочиться голо¬ва. Після «набуття досвіду» неприємні відчуття слабшають і згодом зникають, але негативний вплив тютюнового диму залишається. Нікотин руйнує діяльність нервової системи, серця, легень, печінки, органів травлення, знижує гостро¬ту зору та слуху. Тютюн — убивця вітамінів в організмі.
Одна викурена цигарка нейтралізує в ньому двадцять п'ять міліграмів вітамінів (стільки їх міститься в одному апель¬сині). За даними англійської королівської спілки лікарів, кожна викурена цигарка коштує курцям від 5 до 15 хвилин життя. У середньому ж курці живуть менше, ніж люди, які не курять, на 6—8 років.

4. Бесіда з учнями.
Як ви вважаєте, зазвичай з якої причини підлітки по¬чинають палити?
Чи може паління призвести до наркоманії? Поясніть свою думку.
Чому палити у підлітковому віці найбільш небезпечно?
Чому дівчатам особливо небезпечно палити?
Яке майбутнє чекає на суспільство, якщо молоде по¬коління призвичаїться до цигарок?

5. Моє слово.
Зовсім непитущі люди трапляються набагато рідше, ніж некурящі. Можливо, тому що паління не приносить явного задоволення, а от алкоголь допомагає розслабитись, відчути себе вільніше. Але коли людина починає пити, вона потро¬ху п'яніє, утрачає над собою контроль і може «перебрати норму». Що таке «норма»? Простіше кажучи, це та кіль¬кість алкоголю, від якої тобі ще добре. Але варто продов¬жити пити і можна тяжко отруїтися.
Відомо, що в алкогольну залежність потрапити легко, але навряд чи ви задумувались, наскільки невинно це по¬чинається. Подумаєш, келих пива! Але згодом дозування будуть збільшуватися, потім пиво видасться недостатньо міцним... Найнебезпечнішими за все є слабоалкогольні на¬пої з додаванням соку: на смак вони майже як лимонад, але набагато міцніші від пива. До речі, алкоголізм у підлітків розвивається в чотири рази швидше, ніж у дорослих.

6. Бесіда.
Чи можна вважати такі напої, як «Джин-тонік», «Лонгер», «Ром-кола», легкими тонізуючими напоями?
Як ви гадаєте, чи можна вважати рекламу слабоалкогольних напоїв та пива небезпечною для життя су¬спільства?
З якого віку людина може розпочати вживання алко¬голю?

7. Мій виступ.
Уявіть собі: ви розмовляєте з другом або робите домаш¬нє завдання. І раптом вам захотілося пити, та так сильно, що в очах темніє, усе тіло ломить і в голові паморочиться. Ви відчуваєте: якщо не вип'єте склянки води — просто помрете...
Щось схоже, тільки в сотні разів сильніше, відчуває наркоман, позбавлений звичайної дози. Сучасна людина в середньому живе близько сімдесяти років, а наркоман, що почав «колотися», вживати «колеса» або курити «тра¬вичку» ще у підлітковому віці, навряд чи доживе до три¬дцяти років.
Навіть невеликі, але регулярні дози наркотиків змушу¬ють мозок сидіти на голодному пайку, позбавляючи його кисню. Людині стає важко зосереджуватися, погіршується пам'ять. Але найжахливіший стан, до якого може приз¬вести людину наркоманія, — приступи жорстокої ломоти у м'язах, судоми, страшні галюцинації.
У наш час наркоманія — страшна загроза для молодого покоління. Що ж робити, щоб уберегтися від цієї біди? Як не потрапити в кут, із якого мало хто може знайти вихід?
По-перше, не пробуйте наркотиків із цікавості або «за компанію». Більша частина їх викликає звикання вже з першої дози.
По-друге, ніколи не піддавайтесь на підбивання на кшталт: «Несила спробувати? Хіба ти боягуз?».
І завжди пам'ятайте про те, що будь-які наркотики коштують дорого і, роздаючи перші безкоштовні або дуже дешеві порції, їхні розповсюджувачі «чіпляють на гачок» нові жертви.

8. Творче завдання «Моя відповідь така».
Я роздаю учням аркуші паперу і пропоную напи¬сати, як би вони відповіли у подібних ситуаціях:
1. Друг (подруга) похвалився, що спробував викурити цигарку і йому сподобалось. Він пропонує спробувати і вам.
2. Ви потрапили у компанію, де всі курять. «Спробуй, це круто! Ми вже дорослі!» — кажуть вам.
3. До вас у гості прийшли друзі й принесли «Лонгер». «Ось купили дорогою. Буде веселіше розважатись»,— так по¬яснили вони свій вчинок.

9.Заключне моє слово.
Багато підлітків починають курити, вживати алко¬гольні напої саме тому, що із цигаркою або чаркою в руці видаються собі більш дорослими, стильними. Але чи за-мислювались ви, чому так багато дорослих людей роками борються із залежністю від алкоголю, тютюну і (тим паче) наркотиків? Тому, що ці згубні звички із задоволення пере¬творюються на страшні хвороби. То що ви оберете: здорове яскраве життя чи щоденну тяжку боротьбу за виживання? Яким ви бачите своє майбутнє? Добре подумайте над цим, беручи до рук цигарку чи пляшку пива.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: tutusia (02.03.2010) | Автор: Смаровоз Катерина Романівна 22група
Переглядів: 1622 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz