Виховна година на тему: "Розумне і змістовне проведення дозвілля" - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Вівторок, 06.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Виховна година на тему: "Розумне і змістовне проведення дозвілля"
Виховна година
Тема: «Розумне і змістовне проведення дозвілля»
Мета: розповісти учням про змістовне і цікаве проведення часу, спрямувати їхню діяльність на корисну і цікаву реалізацію людських захоплень.

Обладнання: анкета для учнів «Сім днів повної свободи».

Хід заняття:
Слово вчителя:
Дозвілля — це час, вільний від роботи, занять, будь-якого діла. Так пояснює це поняття «Короткий тлумачний словник української мови». Отже, роботу, заняття, справи — геть з вільного часу, з дозвілля. Чим же тоді заповнити останнє? Грою? Нічогонеробленням? Чи не занадто звужене змістом це тлумачення? Нині вчені нараховують близько 500 різних форм і видів дозвілля. Тут і участь у художній самодіяльності, в роботі клубів і гуртків за інтересами, заняття спортом, праця в саду і на городі, конструювання, рукоділля, відвідування театрів, кіноконцертних залів, бібліотек, парків, музеїв, подорожі, походи, рибальство і багато-багато інших форм і видів.
Дозвілля — це дійсно вільний час, змістом якого є реалізація людських захоплень, тобто певна діяльність людини. Бездіяльне дозвілля — не дозвілля, а відпочинок, під яким розуміють стан спокою або вид діяльності, що забезпечує зняття втоми і відтворення працездатності організму. Яка мета дозвілля? До найпростішої можна віднести відпочинок. Він буває активним і пасивним. Пасивний
передбачає такі форми занять, ігор, діяльності, при яких відтворюється здатність людини до праці без перевершення її попереднього рівня. Прогулянки, пасивні ігри за столом, легке читання, в’язання, вишивання — усе це мало що додає до розвитку її продуктивних сил. Останні лише поновлюються. Воно мало сприяє також і формуванню нових фізичних та психічних якостей особи. Тому пасивний відпочинок може сприйматися як перерва у роботі, спад напруги, розслаблення м’язів та психіки. Він є відпочинком від чогось. Правильно використаний, тобто у поєднанні з активною формою, він приносить людині фізичне і моральне задоволення.
Активний відпочинок відтворює сили людини в новій якості, з перевершенням їх попереднього рівня, бо приводить у дію фізичні та психічні резерви. Свідомо вибираючи заняття, ігри, тренування людина добивається прискореного розвитку умінь і здібностей, зміцнює здоров’я, збагачується духовно. До активного відпочинку відносяться усі фізично і духовно активні види занять: фізкультура, спортивний туризм, у тому числі і такі ігри, як шахи, шашки, відвідування кіно, театрів, музеїв тощо. Активний відпочинок інтенсифікує проведення вільного часу, вимагаючи від людини значних витрат енергії, що посилює її трудову діяльність, а тим самим і її вплив на соціальні процеси.
До розваг відносимо усе те, що здатне захопити чим-не-будь, відвернути від чогось обтяжливого, а то і гнітючого, дати можливість забутись, розвеселитись. Ігри, атракціони, естрадні шоу, видовища, танці — це ті форми, у яких дана функція найбільш виражена.
Духовне спілкування — це особливий вид взаємодії людей. Чим воно характеризується? Невимушеністю, розважністю і прямою залежністю від схильностей та настрою діючих осіб. На дозвіллі функціонально-рольові «відстані» між людьми зникають, вони набувають симпатії, спільності
захоплень, інтересів, комунікабельності. А тепер давайте на основі почутого спробуємо визначитись, чи зрозуміли ви, що таке дозвілля, різницю між активним і пасивним відпочинком, і чи зміните ви свої види і форми відпочинку, проведення дозвілля після сьогоднішньої нашої з вами розмови.

Бесіда:

(бесіда проводиться у формі вправи «Мікрофон»)
Запитання для бесіди:
1) Чим ви любите займатись у вільний час?
2) Як проводить дозвілля ваша сім’я?
3) Якому виду відпочинку ви віддаєте перевагу?
4) До якого часу Вам дозволяють рідні гуляти у вечірній час?

Заключне слово вчителя:
А на завершення сьогоднішньої години спілкування я прошу кожного з вас дати відповіді на запитання анкети «Сім днів повної свободи». Уявіть собі, що цілий тиждень ти, і тільки ти, будеш вирішувати, що тобі робити, коли лягати спати, як одягатись, де проводити дозвілля... Що тобі раніше було заборонено, тепер усе дозволено. Все обов’язкове вчора, сьогодні, завтра стало необов’язковим. Словом, живи в своє задоволення. Причому тобі заздалегідь обіцяно, що як би ти себе не вів, що б не робив у ці дні, ніхто тебе не осудить, не покарає і не пригадає пізніше. Отже, почали жити в семи днях повної свободи.

*************** Анкета ***************
«Сім днів повної свободи»

1) Про що ти просив би в ці дні у своїх батьків, братів, сестер?
_________________________________________________
_________________________________________________

2) Яке місце в твоєму житті у ці сім днів займуть школа, дім, вулиця?
__________________________________________________________________________________________________

3) Чим ти, одержавши свободу, займешся в першу чергу? (назвати свою улюблену справу, захоплення)
__________________________________________________________________________________________________

4) Кого з цікавих тобі людей ти взяв би до себе в товариство на ці сім днів?
__________________________________________________________________________________________________

5) Де в ці дні ти будеш проводити вільний час?
__________________________________________________________________________________________________

6) Напевне, у тебе є якась мрія. Якщо можна, поділися нею. І що ти зробиш у ці сім днів, щоб вона здійснилася?
__________________________________________________________________________________________________

7) Наступив сьомий день «тижня свободи». І раптом тобі оголошують, що його продовжили аж на цілий місяць.
І ти…(вислови що ти відчув і що зробиш у першу хвилину)
__________________________________________________________________________________________________
[c][/c]

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Didur_Roman (23.02.2011)
Переглядів: 12124 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 3.8/4 |
Всього коментарів: 3
3  
Та тому, що учням дається анкета, а коли ж будуть результати?
Для чого ця анкета? Яка мораль з цієї анкети?

1  
Дивна виховна година... fd

2  
А чому дивна? Можливо є якісь недоліки? То підкажіть які, і я їх виправлю! ab

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz