Подивись на себе очима товаришів (7 клас) - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Неділя, 04.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2159
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Подивись на себе очима товаришів (7 клас)
Тема: ПОДИВИСЬ НА СЕБЕ ОЧИМА ТОВАРИШІВ
Мета: Спонукати учнів до самоаналізу й самооцінки, вчити узгоджувати свої дії з думкою колективу; розвивати прагнення заслужити добру славу, авторитет і повагу.
І. Вступна розповідь вчителя.
Наша виховна година сьогодні дещо незвичайна. Мета її — допомогти кож¬ному з вас побачити себе збоку, очима своїх однокласників. Це потрібно у процесі самовиховання, яке, в свою чергу, вимагає самооцінки й самоаналізу. А оціню¬вання власних вчинків, досягнень чи недоліків не завжди об'єктивне. Є люди надто скромні, нерішучі, невпевнені у своїй правоті, які недооцінюють власних можливостей. І, навпаки, є такі, що занадто впевнені у своїй безгрішності, правоті, розумі, привабливості. Вони схильні до переоцінки себе, не сприймають крити¬ки, неохоче визнають власні помилки, а значить — не роблять потрібних вис¬новків, не вчаться на власних помилках. Воно й краще якось видно збоку. Недарма мовиться у народному прислів'ї: "Чуже бачить під лісом, а свого не бачить під носом". І, звичайно, корисно буде кожному порівняти, звірити самооцінку з оцінкою його товаришів, колективу, подивитися на себе збоку. Це непросто зроби¬ти, бо вголос не все скажуть про вас навіть найкращі друзі. Одні — із вродженої делікатності, щоб не було вам неприємно, інші — зі страху зіпсувати взаємини... А все-таки цікаво знати, що думають про тебе ті, з ким щоденно спілкуєшся, товаришуєш, сперечаєшся чи ділишся. Цікаво знати про себе думку всіх. Бо сло¬ва одного можуть бути необ'єктивними, помилковими або й упередженими, але всіх — ні.
Проведемо експеримент у письмовій формі. Кожен зробить це самостійно, не підглядаючи до інших, не заважаючи їм зосередитись, добре все обдумати. Вам буде роздано наперед заготовлені аркуші, на яких по вертикалі записано ваші прізвища та ініціали, а по горизонталі — назви різних звичок, нахилів, рис харак¬теру, властивих людям. Ви у кожній графі навпроти прізвища поставте плюс (+), якщо вважаєте, що така риса даному учневі властива, або (-) – якщо ви цього в ньому не вбачаєте. Коли ж, на вашу думку, названа риса в учневі не утверджена, але інколи проявляються її ознаки, поставте крапку (.), а якщо не можете дати оцінки, сумніваєтесь, — поставте знак запитання (?). Єдине, до чого я вас закликаю, щоб наш експеримент удався, будьте об'єктивними, справедливими, того б не стосувалась ваша оцінка — найкращого друга, себе чи того, хто вам не симпатизує. Пам'ятайте, що про вас також пишуть, а вам же хочеться знати правду, що про вас думають. Жоден з аркушів не буде підписаним, і ніхто: ні я, ні ваші однокласники за плюсами чи мінусами не зможуть розпізнати, чия це робота. Після цього ви здасте аркуш, щоб можна було підрахувати, скільки учнів про кожного з вас думають так чи інакше, і ці результати ви отримаєте для самооцін¬ки. Знову ж таки, ваших особистих результатів не знатиме ніхто з товаришів, тільки ви наодинці розгорнете аркуш, даний вам, ознайомитесь із тим, як оцінив вас клас, задумаєтесь над цим, як саме і чому саме так думають про вас одноклас¬ники. (Зразки картки для опитування подано в додатку 1).
II. Бесіда з учнями.
Учитель підраховує з усіх аркушів плюси, мінуси та інші знаки, що стосується кожного учня зокрема. Для себе зведену таблицю. Кожному учневі роздає виписку для самоаналізу. (Зразок виписки в додатку 2)
Перед тим, як повернути вам аркуші, на яких підсумовано оцінки вас одноклас¬никами, я хочу дати вам кілька порад.
1. Людині потрібно час від часу оглядатися на той слід, який залишає вона, рухаючись по життю. Який він, той слід — глибокий чи ледь помітний, корисний чи шкідливий для інших, задовольняє чи непокоїть вас самих, чи узгоджується з вашим уявленням про людину-особистість? Тому нагоду ви матимете, розгор¬нувши аркуш з результатами опитування ваших товаришів. Якщо хтось і був не¬об'єктивним у своїй оцінці з певних міркувань, то це не може стосуватися всіх. Ви зрозумієте, якими бачать вас ваші товариші. Проаналізуйте, чи такими ви вважаєте себе самі. Чи чули ви про це від своїх товаришів, сказане у вічі і вголос?
2. Якщо не все в оцінці вас позитивне — не сприймайте цього з образою, адже вона — поганий помічник для самооцінки та самовиховання. Образа завадить вам об'єктивно оцінити себе, подивитись на себе збоку, без рожевих окулярів і самолюбства. Зрештою, не забувайте, що й ви не все у всіх оцінили позитивно. Будьте вдячними товаришам за вказані недоліки, задумайтесь звідки вони у вас та як їх позбутися.
3. Якщо у вашому аркуші всі оцінки позитивні — хай це не буде підставою для самозаспокоєння, чи, тим більше, для самовпевненості. Процес самовиховання, самоудосконалення безперервний. Будьте вдячні товаришам за довір'я до вас, за повагу до вашої особистості і подумайте, як поводитися для їх виправдання, щоб вашим друзям ніколи не доводилося у вас розчаруватись. Повірте, що бути на висоті й упасти в низ – ганебніше і болючіше, ніж просто бути в низу.
4. Замисліться, чи подобається вам бути такими, якими бачать вас товариші. Чи відповідає це вашому уявленню про особистість, вашому ідеалу людини? Якщо ні — які риси вашої вдачі цьому заважають? Що варто змінити у вашій поведінці, у вашому ставленні до себе і до людей, на що звернути увагу, над чим потрудитися? Так, я не помиляюсь, саме потрудитися. Адже самовиховання—це труд вашої душі, напружена робота серця, нервів. Перемога над собою, над своїми негативними звичками — це велика перемога. І тільки сильні люди здобувають її. Тож я бажаю вам бути мудрими, поміркованими та сильними.
5. Аналіз учнями результатів опитування, зіставлення самооцінки з оцінкою, даною колективом (самостійно, вдома.)
ІІІ. Підсумок.
Ви мали можливість подивитися на себе збоку, очима однокласників, з якими навчаєтесь, зростаєте, формуєтесь фізично і морально. Кожна людина прагне до свободи, адже її право — бути вільною у думках і вчинках. Але є суспільні зако¬ни, які передбачають не лише права, а й обов'язки, — закони писані і неписані. У них сконцентровано мудрість і досвід людства, набуті віками. їхнє призначен¬ня — оберігати людину від падіння, піднімати й утримувати її на тій висоті, де людина—образ Божий. Нехтувати цими законами — значить протиставляти себе людському суспільству, його законам і Заповідям Божим. Чого може очікувати така людина? Того, чого заслуговує — осуду, зневаги, презирства або й покаран¬ня. Чи може вона при цьому бути щасливою? Подумайте над цим.
"Усі ми прагнемо любові", — співається в пісні. І це правда. А любов і шану людську треба заслужити. Отож частіше намагаймось побачити себе збоку. Час¬тіше запитуймо себе: "А що про мене скажуть люди?".

Додаток 1
Риси,
звички,
нахил
Доброта, милосердя Хитрість, корисливість Стриманість,
врівноваженість Чесність, правдивість Жорстокість, садизм Брехливість, підступність Відвертість, щирість Замкнутість, скритість Щедрість, безкорисливість, Товариськість Егоїзм Розум, допитливість Обмеженість, байдужість Працьовитість, наполегливість Лінивство, недбалість Безвідповідальність Почуття обов’язку Вихованість, культура Ініціативність Слухняність, дисципліна Бережливість, ощадливість Скупість, жадність Охайність, акуратність Скромність
Прізвища учнів
1
2
3
4
5

Додаток 2
Риси,
звички,
нахили
Прізвища учнів
Доброта, милосердя Хитрість, корисливість Стриманість,
врівноваженість Чесність, правдивість Жорстокість, садизм Брехливість, підступність Відвертість, щирість Замкнутість, скритість Щедрість, безкорисливість, Товариськість Егоїзм Розум, допитливість Обмеженість, байдужість Працьовитість, наполегливість Лінивство, недбалість Безвідповідальність Почуття обов’язку Вихованість, культура Ініціативність Слухняність, дисципліна Бережливість, ощадливість Скупість, жадність Охайність, акуратність Скромність
1
2
3

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Aneta (07.04.2010) | Автор: Анна Семененко
Переглядів: 9743 | Рейтинг: 4.0/10 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz