Вівторок, 21.11.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2202
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Дружба - дорогоцінний скарб
План
1. Вступ - 1 хв.
2. Бесіда - 2-3 хв.
3. Розповідь - 2 хв.
4. Конкурс №1 («коло», думка однокласників) - 15 хв.
5. Конкурс №2 (психогеометричний тест Делінгера) - 15 хв.
6. Конкурс №3 («коло довіри») -15 хв. (додатковий матеріал)
7. Висновок – 2 хв.

Виховна година № 1
Тема: Дружба – дорогоцінний скарб!
Мета: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування – цих важливих показників вихованості учнів; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх.
Обладнання: матеріали, необхідні для проведення конкурсів
1. Вступ
Доброго дня, шановні дев’ятикласники! Сьогодні у нас година спілкування про дружбу та товаришування.
2. Бесіда
Передусім, я хотіла б запитати: «Що таке, на вашу думку, дружба?», «Яким має бути справжній друг?», «Хто такий товариш?» (бажаючі висловлюють свою думку, я уважно слухаю та аналізую, після чого доповнюю:)

3. Розповідь
А я хотіла б доповнити і продовжити ваші міркування. Товаришування, дружба – це взаємини між людьми, які народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити – лише з одним чи кількома. Друзів пов’язує велика повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія.
Взаємодопомога, чуйність, ввічливість – неодмінні ознаки дружнього класу. Неприпустимі у класі образливі прізвиська, непристойні жарти щодо дружби хлопців та дівчат, грубість у взаєминах, неповага до дівчат. Дружбу, товаришування можна зруйнувати грубими, недоречними жартами. Тому будьте уважними та замислюйтеся над своїми вчинками.

4. Конкурс №1 («коло», думка однокласників)
Давайте перевіримо рівень ваших взаємовідносин, товаришування.
Метою даного досліду є вироблення навички і уміння спілкуватися в колективі. Формувати адекватну самооцінку на основі оцінки іншими.
Учні сідають по кругу, серед кола сидить один бажаючий. По черзі діти висловлюють свою думку про того, хто в центрі. Починають оцінювати словами : «Я вас сприймаю…».
Даний дослід сприяє формуванню більш адекватної самооцінки, кращому розумінню людини на основі сприйнятих даних, підвищенню життєдіяльності людини.

5. Конкурс №2 (психогеометричний тест Делінгера)
Я вважаю, що вам сподобалося і кожен з вас зробить висновки. А зараз давайте проведемо психогеометричний тест Делінгера. Потрібно вибрати з поданих фігур одну, про яку ви впевнено скажете: «Це я!». Тобто, вона асоціюється з вами.

Психогеометрична характеристика зігзага
Ця фігура символізує креативність, творчість. Якщо ви твердо вибрали зігзаг як символ свого «Я», то ви, скоріш всього, істинний «правопівкульний» мислитель, іншомислячий, оскільки лінійні форми переважають вас численністю.
Коли у зігзага з’явиться нова, цікава думка, то він готовий розповісти її усьому світу. Вони невтомні проповідники своїх ідей і готові мотивувати всіх навколо себе. Але їм не вистачає політичності, вони невидержані і дуже експресивні, що заважає їм впроваджувати свої ідеї в життя. До того ж, вони не сильні в розроблені конкретних деталей і не дуже наполегливі на доведені своїх справ до кінця.

Психогеометрична характеристика кола
Коло – це міфологічний символ гармонії. Той, хто впевнено вибирає його, зацікавлений передусім у хороших міжособистісних відносинах. Вища цінність для кола – люди, їх благополуччя. Коло – сама доброзичлива людина з усіх. Вона найчастіше слугує «клеєм» , який скріплює і робочий колектив і сім’ю.
Коло – це найкращі слухачі, вони мають високу емпатію – здібність співпереживати, емоційно відзиватися на переживання іншої людини. Коло легко «читають» людей, і з легкістю відрізняють брехню від правди. Але вони, як правило, слабкі в плані бізнесу. Тяжко вступають в міжособистісні конфлікти, нетерпимі. Природжені психологи.

Психогеометрична характеристика прямокутника
Прямокутник характеризує стан переходу і змін, це тимчасова форма особистості. Це люди, які незадоволені тим способом життя, яке ведуть зараз і тому зайняті пошуками кращого положення. Найбільш характерні риси прямокутника – це непослідовність і непередбачуваність вчинків в час перехідного періоду. Вони можуть змінюватися з дня в день, і, навіть, протягом дня! Мають низьку самооцінку, стараються стати кращими в чомусь. Спілкування з іншими людьми – просто необхідність! Позитив: допитливість, живий інтерес до всього відбуваючого.

Психогеометрична характеристика трикутника
Трикутник – символ лідерства. Головна характеристика трикутника – це сконцентрованість на головній цілі. Вони енергійні, нестримані, сильні особистості, які ставлять перед собою зрозумілі цілі, і, як правило, доходять до них. Це дуже впевнена людина, яка хоче бути правою в усьому. Трикутники дуже не люблять стати неправими. Успішно вчаться. В роботі керуються девізом: «А що я буду з цього мати…?»

Психогеометрична характеристика квадрата
Квадрат – ви невтомимий працівник. Любите порядок, охайні, наполегливі до закінчення роботи, маєте витримку. Вони колекціонери всіх даних. Дуже допитливі і хочуть бути в курсі всіх справ. Всі дані систематизовані, розкладені по поличках.

6. Конкурс №3 (коло довіри) [додатковий матеріал]
Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити.
Давайте ми перевіримо наскільки ви довіряєте один одному і з впевненістю можете покластися на свого однокласника.
Всі учні стають у коло. Бажаючий стає в центр і на будь-кого «падає», а ті, відповідно, підтримують. В ході конкурсу я контролюю ситуацію та страхую учня.

7. Висновок
Я гадаю, що ви зробите висновки із сьогоднішнього заняття, що дружбу потрібно цінувати, не залишати друга в біді, бути вірним дружбі, тобто ділити з другом не тільки радість, а й горе. Я бажаю бути вам дружнім колективом.

План
1. Вступ - 1 хв.
2. Бесіда - 2-3 хв.
3. Конкурс №1 (представлення однокласників) - 9 хв.
4. Конкурс №2 («Перейти через місточок» чи «вільний стілець») - 15 хв. (додатковий матеріал)
5. Конкурс №3 («знайдіть один одного») -6 хв.
6. Конкурс №4 («Австралійський дощ») – 5 хв.
7. Конкурс №5 («Сліпий поводир») – 15 хв.
8. Конкурс №6 («Подарунок») - 5 хв.
9. Висновок – 2 хв.

Виховна година № 2
Тема: «Я і колектив»
Мета: виявлення та аналіз проблеми взаємовідносин в класному колективі та поза ним; діагностика особливостей розвитку підлітків; визначення соціального статусу кожної дитини, лідерів; виявлення параметрів, що потребують корекції.
1. Вступ
Доброго дня, шановні дев’ятикласники! Сьогодні ми проведемо виховну годину на тему: «Я і колектив»
2. Бесіда
Скажіть, будь ласка, на вашу думку що таке колектив і яким він має бути?
«Колектив – це соціальний живий організм, який й тому організм, що він має органи, що там є повноваження, відповідальність, взаємозалежність, а якщо нічого цього немає, то немає й колективу.» (Макаренко). Взаємодопомога, чуйність, ввічливість – неодмінні ознаки дружнього класу. Неприпустимі у класі образливі прізвиська, непристойні жарти щодо дружби хлопців та дівчат, грубість у взаєминах, неповага до дівчат.

3. Конкурс №1 (представлення однокласників)
Учні стають в коло. В одного з учасників у руці м’ячик. Його завдання – передати м’ячик будь-кому з однокласників та сказати, на його думку, з ким чи чим ця людина асоціюється (напр.. кішкою, квіткою…), і так м’ячик має потрапити до кожного в руки і повернутися до першого учасника. Потім обговорення (кому сподобалося; чи дійсно ця людина з сказаним асоціюється; чи важке було завдання…)

4. Конкурс №2 («Перейти через місточок» чи «вільний стілець») (додатковий матеріал)
Якщо в класі присутні парна кількість учнів, то:
- Гра «Перейди через місточок»
Але перед цим потрібно створити пари:
«Знайди пару».( Вправа розвиває навички невербального спілкування.) . учасникам роздаються записки з назвами звірів, всі звірі написані у двох варіантах, тобто назва однієї і тої тварини потрапить до двох дітей. Завдання: зобразити мімікою, жестами свого звіра і спостерігати за іншими. Ціль – віднайти свою пару.
«Ви читали в дитинстві казку про двох козенят, які не хотіли поступитися своїм правом першим перейти місток, та обоє впали в річку. Ось сьогодні вам треба буде перейти місточок і розминутися на ньому без жертв. Не повторюйте помилок тих козенят!»
На підлозі крейдою малюється лінія – це і буде місточок. Учасники проходять по ньому в парах, які визначилися під час попередньої вправи.
Обговорення: Які шляхи вирішення знайшов кожен з учасників? Чи легко було поступитися?
Якщо в класі присутні непарна кількість учнів, то:
- Гра «Вільний стільчик»
Учасники поділяються на «перший-другий». Усі другі номери сидять на стільцях, перші стоять за спинами стільців; учасник, який залишився без пари стоїть за спинкою вільного стільця. Його завдання – запросити на свій стілець когось із тих, хто вже сидить. При цьому він може користуватися лише невербальною мовою. Завдання тих, хто стоїть за спинками стільців – втримати свого «підопічного». (Для цього потрібно схопити його за плечі саме в той момент, коли той хоче пересісти). Через деякий час учасники міняються місцями.
Обговорення: чи важко було переманити до себе учня? Чому не всі учасники намагались пересісти?

5. Конкурс №3 («знайдіть один одного»)
Ціль – створити атмосферу довіри та невимушеності.
Учасники вільно розходяться по кімнаті. Я даю завдання: «Знайдіть один одного ті, в кого однаковий колір очей», «… ті, в кого день народження влітку», «… ті, в кого ім’я складається з однакової кількості букв», «… ті, хто в одному селі живе»…
Обговорення.

6. Конкурс №4 («Австралійський дощ»)
Учасники стають в коло. «Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Перший повторює рухи, до нього приєднується наступний і так далі, з наростанням. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно.
- В Австралії здійнявся вітер. (ведучий тре долоні).
- Починає накрапати дощ. (клацання пальцями).
- Дощ посилюється. (Почергове плескання долонями по грудях).
- Починається справжня злива. (плескання долонями по стегнах).
- Пішов град. – Справжня буря! (тупіт ногами).
- Але що це? – Буря вщухає! (плескання долонями по стегнах).
- Дощ стає меншим. (плескання долонями по грудях).
- Рідкі каплі падають на землю. (клацання пальцями).
- Тихий шелест вітру… (потирання долонями).
- А ось і сонце!!! (усі руки догори).
Обговорення: Чи було цікаво? Чи важко було одночасно повторювати різні рухи разом? Чи проникнули в цю атмосферу?

7. Конкурс №5 («Сліпий поводир»)
Вправа на вироблення довіри до своїх однокласників.
Учасники розбиваються по парах: один грає роль сліпого, інший – поводир. «Сліпому» завязують очі, а «поводир» веде його по місцевості, обминаючи перешкоди, але мовчки, держачи за руку, можна використовувати невербальні тактильні сигнали. «Сліпому» треба довіритись і не заважати себе вести. Потім помінятися ролями.
Обговорення: Чи тяжко було довіряти? Що легше вести, чи бути тим, кого ведуть?

8. Конкурс №6 («Подарунок»)
Вибирається перший бажаючий. Учасникам групи пропонується по кругу подарувати йому що-небудь (лише не матеріальне). Це може бути зірка на небі, схід сонця, талант… Тобто те, що не можна покласти в карман, але можна забрати з собою в собі.
Обговорення: Чи сподобався подарунок?

9. Висновок
Притча про мудреця
Жив в одному королівстві король Кіт – мудрець. Всі з’їжджалися до нього з усього світу щоб отримати пораду. Він був знатний всюди. І от одного разу він дізнається, що в сусідньому королівстві з’явився нечуваний мудрець Лев, до якого почало їздити багато людей порадитись. «Ну, - думає король Кіт, - я його обсоромлю на всю Землю». І запросив до себе в гості мудреця Лева. І сам запланував, що як приїде Лев, я йому покажу метелика і запитаю живий він чи мертвий, якщо той відповість живий – я його задушу, а якщо мертвий – відпущу і він полетить. Тобто, в будь-якому випадку Лев відповість неправильно.
І от приїхав мудрець Лев до короля Кота, і король запитує у Лева перед усім народом: «Скажи мені, Леве, який у мене в руках метелик? Живий чи мертвий?». На що мудрець відповів : «Все в твоїх руках!».
Тож , шановні дев’ятикласники, будьте дружнім колективом, допомагайте один одному, підтримуйте один одного, діліть разом і горе і радість, тоді ви будете справжньою класною родиною, адже все у ваших руках! Творіть добро!

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: irina-gurzan (02.03.2010) | Автор: Усатюк Яна Володимирівна, 22 група
Переглядів: 19366 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 4.8/4 |
Всього коментарів: 2
2  
Розподіл часу на певні види діяльності.

1  
"План
1. Вступ - 1 хв.
2. Бесіда - 2-3 хв.
3. Розповідь - 2 хв.
4. Конкурс №1 («коло», думка однокласників) - 15 хв.
5. Конкурс №2 (психогеометричний тест Делінгера) - 15 хв.
6. Конкурс №3 («коло довіри») -15 хв. (додатковий матеріал)
7. Висновок – 2 хв."
Що це?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz