Добро починається з тебе - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Добро починається з тебе

  Добро починається з тебе 

 План

1. Вступ 
2. Бесіда вчителя з учнями
3. Гра №1 «Галявина доброти»
4. Гра №2 «Кубування»
5. Конкурс №3 «Подарунок»
6. Конкурс №4 «Мішечки»
7. Конкурс №5 (додатковий матеріал)
8. Висновок

Мета: допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», «милосердя» як принципів людського буття; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: квіти різних кольорів, аплікації букетів із назвами чеснот, іграшковий рюкзак та сміттєвий мішечок, картки.

На дошці записаний епіграф без останнього слова, яке учні повинні назвати в кінці заходу.
У цьому світі є тільки одна річ,
Перед якою належить схилятися, це –
Геній, і одна річ, перед якою слід
Упасти на коліна, це - …
В. Гюго

1. Вступ

Доброго дня, шановні семикласники! Сьогодні ми поговоримо про добро та милосердя. І я хочу розповісти вам одну цікаву історію.
(Вчитель розповідає казку)
Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Невесело було їй жити на світі без подруги. Ось і звернулась вона до сивого, старого чарівника, який прожив уже більше ста років:
- Допоможіть мені, дідусю, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все життя.
Подумав чарівник і сказав:
- Приходь до мене завтра вранці, коли заспівають перші пташки і роса ще не зійде.
Вранці, коли яскраво сонечко освітило землю, прийшла Любов на призначене місце і побачила: стоять п’ять прекрасних дівчат.
- Ось, вибирай, - сказав чарівник. – Одну звати Радість, іншу – Вдача, третю – Краса, четверту – Печаль, п’яту – Доброта.
- Всі вони прекрасні, - сказала Любов. – Не знаю, кого і вибирати…
- Твоя правда, - відповів чарівник, - вони усі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а можливо, і дружитимеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подругою на все життя.
Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожній. Вона задумалась, а потім підійшла до дівчини Доброти і простягла руку …

2. Бесіда вчителя з учнями. (Вчитель запитує в учнів)

А кого б вибрали ви? Чому, на вашу думку, Любов зупинила свій вибір саме на Доброті? Що ж означає слово «добро», «доброта», «милосердя»?
(Доповнення вчителя)
Добро – це усе позитивне в житті людини, що відповідає їх інтересам, бажанням.
Доброта – це чутливе ставлення до людей.
Милосердя – це добре, чутливе ставлення до когось.

3. Гра №1 «Галявина доброти»

Вчитель. Давайте разом створимо «Галявину Доброти». На ваших партах лежать квіти, от впишіть кожен в свою квіточку найважливішу рису, якою обов’язково повинна бути наділена людина, і по черзі прикріпимо їх на нашу галявину (називаю по черзі учнів, а вони виходять і чіпляють свої квіти на дошку).
Ви обрали різні риси характеру: сміливість, чесність… але поміркуйте, якщо смілива людина матиме зле серце, стане вона захищати слабшого? Ні.
Милосердя та доброта з давніх часів були традицією нашого народу. Цілком природнім і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність, порятувати хворого, захистити скривдженого. Потреба людей в доброті повсякчасна. Милосердя та доброта – це крила, на яких тримається людство. Добро є добро.

4. Гра №2 «Кубування»
(вчитель заздалегідь виготовляє куб. На кожній із граней написано одне з питань. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на певній грані).
Запитання:
1. Кого ти вважаєш в класі самим добрим?
2. Ти робив колись добро? Розкажи історію.
3. Яка людина, на твою думку називається доброю?
4. Заспівай пісню або розкажи вірш про добро.
5. Чи варто творити добро?
6. Розкажи історію, коли тобі хтось зробив добро?

5. Конкурс №3 («Подарунок»)
Давайте від сьогоднішнього дня ви будете всі добрими друзями. Тому, пограємо в ще одну цікаву гру.
Вибирається перший бажаючий. Учасникам групи пропонується по кругу подарувати йому що-небудь (лише не матеріальне). Це може бути зірка на небі, схід сонця, талант… Тобто те, що не можна покласти в карман, але можна забрати з собою в собі.

6. Конкурс № 4 «Мішечки»

Вчитель. Як ви бачите, в нас є цікавий рюкзачок, який пустує ось тут серед класу. Давайте вирішимо цю проблему, запишемо на листочках людські чесноти, близькі до добра, складемо в рюкзак, щоб взяти з собою в життя.
Також, в нас є «сміттєвий мішечок», в який потрібно помістити записані негативні риси характеру. Отож, напишіть на листочках негативні риси характеру людини. Після того, як листочки з написами будуть поміщені в «сміттєвий мішечок», ми його зав’яжемо міцно-міцно. Щоб вони ніколи не торкнулися вашого серця.

Давайте уважно подивимось на нашу «Галявину Доброти» і подумаємо, чого ж там не вистачає? (відповіді учнів).
Так, не вистачає тепленького сонечка. Один із мудреців сказав: «Доброта схожа на сонечко, яке зігріває, огортає теплом душі живих істот, робить життя ясним, світлим, радісним». Оскільки ви сьогодні всі такі добрі, то давайте впишемо ваші імена в промінчики сонечка. (діти називають свої імена(лагідно, наприклад, Ірочка, Сашуня…), вчителька цим часом записує сказане на дошці.)

7. Конкурс №4 (коло довіри) [додатковий матеріал]
Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити.
Давайте ми перевіримо наскільки ви довіряєте один одному і з впевненістю можете покластися на свого однокласника.
Всі учні стають у коло. Бажаючий стає в центр і на будь-кого «падає», а ті, відповідно, підтримують. В ході конкурсу я контролюю ситуацію та страхую учня.

8. Висновок.
Добро має здатність бути щедрим та не потребує нагороди. Справжнє добро можливе тільки за умови великого душевного багатства. Хто щедро робить добро, у відповідь отримує ще більше.
Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вміє зігріти своєю любов’ю , турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб жилося усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно щохвилини, щоденно творити добро! Якщо хоч щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе»!
Якщо ви були уважними, читавши слова Гюго, які є на дошці, ви мали б помітити, що думка незавершена, не вистачає одного слова. Як ви думаєте якого? (Діти відповідають) Так, «Добро» (вчителька вписує слово).
Завжди пам’ятайте, що і зараз, і у майбутньому я хочу бачити вас людьми з красивою доброю душею, в якій немає місця підлості і заздрощам, лицемірству і злості. Живіть так, щоб людям було добре поряд з вами, щоб ваша душа співала лише добром!!!

Використана література:

1. Журнал «Позакласний час» 01’2010 р.
2. Журнал «Позакласний час» 03’2005 р.
3. «Психологічні вправи для учнів підліткового віку». Шолох О.О.
4. Журнал «Шкільний вісник» 2010 р.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: YankaYsatyk (13.03.2011) | Автор: Яна Усатюк
Переглядів: 7394 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 11
Гостей: 11
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz