Середа, 22.11.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2203
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Вихованість
Очікувані результати:
Після цього заняття учні зможуть:
• визначати, у яких випадках людину можна назвати вихованою;
• аналізувати життєві ситуації та робити із них висновки;
• дотримуватися певних правил доброчинної поведінки.
Обладнання: імпровізований мікрофон; аркуші паперу для індивідуальної та колективної роботи; мовленнєві опори, написані на окремих великих аркушах, щоб можна було прикріпити біля дошки, або ж на картках, окремо у кожного учня: „Я думаю...”, „На мій погляд...”, „Я вважаю...”, „На мою думку...”, „Я гадаю...”, „Я зрозумів, що...”, „Я прийшов до висновку про те, що...”, „Ми обговорили і записали так...”, „Ми вирішили записати так...”; плакати із написами „Так”, „Ні”, „Не знаю”, які прикріплені у різних кутках класу.
Хід заняття
І. Мотивація.
1. Вступне слово вчителя:
– Сьогодні, йдучи на практику, я почув, як свого сина мама випроводжала до школи такими словами „Будь вихованим!” Як Ви гадаєте що мати мала на увазі?
2. Прийом „Незакінчені речення”:
– За 20 сек. продовжте, будь ласка, речення, що написане на дошці: „Вихованою можна назвати людину, яка...”
Варіанти учнівських відповідей: „... завжди вітається”, „... не обдурює інших”, „... ділиться усім”, „... не б’ється” і т. п.
ІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів виховної години (написано на дошці):
– Отож, сьогодні ми поговоримо про: „Вихованість”.
Вчитель оголошує свої очікувані результати, написані на дошці: «Я переконана у тому, що … (я вірю у те, що …; я сподіваюся на те, що …) після цього заняття ви зможете:
• визначати, у яких випадках людину можна назвати вихованою;
• аналізувати життєві ситуації та робити із них висновки;
• дотримуватися певних правил доброчинної поведінки».
– Подумайте півхвилини і продовжте речення, записане на дошці: „Від сьогоднішнього заняття я очікую...”
Варіанти учнівських відповідей: „...з’ясувати, у яких випадках людину можна назвати вихованою; ... чи можна вважати людину вихованою чи (не вихованою) лише за один окремий вчинок”.
Примітка: свої очікувані результати учні можуть написати на дошці, на спеціально підготовленому плакаті, на чернетках чи аркушах паперу, що у кожного на парті; сказати усно.
ІІІ. Надання необхідної інформації.
Словникова робота. Тлумачення слова „вихований”, користуючись словниками.
Примітка: якщо у наявності доступна кількість тлумачних словників, то учні самостійно з’ясовують значення слова, якщо ні, то вчитель записує тлумачення слова на дошці.
ІV. Читання та первинний аналіз змісту виховної розповіді.
– Прослухайте історію про хлопчика Юрчика та скажіть: чи можна назвати його у цій ситуації вихованим?
Апельсин
Вулицею йшла бабуся.і несла в сумці апельсини. І раптом... спіткнулася і апельсини розсипалися...
Добре, що саме восьмирічний хлопчик Юрчик нагодився: підтримав бабусю, допоміг зібрати з апельсини. Звісно ж, гостинець за це одержав – жовтогарячий духмяний фрукт. Аж слинка в Юрчика потекла. Тільки зайшов за ріг, а тут товариш його Кеша біжить.
– Ого, – отакенський великий апельсин! Може, почастуєш?
– Почастую, – охоче відповів Юрчик, – але не тебе, а свою сестричку.
– Молодець, Юро! – похвалив його Кеша і побіг собі далі.
З’їв Юрчик апельсин...
Додому прийшов – похвалився, як бабусю підтримав, як апельсин за те одержав.
– А де ж той апельсин? – запитала шестирічна сестричка Юлечка.
– Апельсин? З другом Кешею поділився. Йому половина і мені половина. Як у пісні співається. – відповів Юрчик.
– Молодець, Юро! – похвалила його сестричка і від радості навіть у долоньки заплескала.
„Ще б пак не молодець, – подумав про себе Юрчик, – як ловко викрутився!”
Та весело йому не стало. Швидше нуднувато: і апельсин був завеликий, і ще щось „гризло”...
За Валерієм Левановським
– Чи зрозуміла вам пригода, про яку я розповіла? Що трапилося із бабусею? Як допоміг їй Юрчик? Про що Кеша попросив Юрчика? Що відповів Юрчик другові? Про що хлопчик розповів сестричці Юлечці? Що найбільше зацікавило Юлечку? Що Юрчик відповів сестричці? Що відчув Юра після розмови із сестричкою?
Примітка: знаючи загальний рівень знань, умінь та навичок учнів свого класу, вчитель може не ставити за змістом розповіді запитань репродуктивного характеру.
V. Інтерактивні вправи за змістом виховного оповідання.
І частина. Карусель (варіант кооперативного навчання).
Примітка: виконується лише у тих класах, де можна меблі поставити колом, або ж учні можуть вільно рухатися по периметру традиційно поставлених парт.
1. Підготовка класної кімнати до роботи: розставляння стільців для учнів у два кола. Учні, які сидять у внутрішньому колі, розташуються спиною до центру, а в зовнішньому – обличчям, тобто кожен сидітиме напроти іншого. Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє – рухливе.
– За 2 хв. продумайте та індивідуально, не заглядаючи на аркуші паперу до сусіда, письмово дайте відповідь:
• ті, що сидять у внутрішньому колі, на запитання, написане на дошці: „Хлопчик Юрчик не вихований, адже ...”;
• ті, що сидять у внутрішньому колі – „Хлопчик Юрчик вихований, бо ...”.
– Дописуєте лише один приклад до кожного речення. Якщо дозволить час, то аргументуйте свої записи.
2. Обмін думками учнів у перших парах. Запис на аркушах усього, що сказала „протилежна сторона”.
3. За сигналом учителя всі учні пересуваються на один стілець вправо і опиняються перед новим партнером. Мета – пройти все коло, виконуючи те саме завдання, але уже із додатковими коментарями (аргументами).
4. Рефлексія:
– Що вам найбільше сподобалося у цій вправі? Чому?
– Вам довелося відстоювати ту думку, яку я запропонувала. Хто не погоджувався із даними твердженнями? Чому?

ІІ частина. Метод „Займи позицію”
1. Завдання:
– Дайте відповідь на запитання, яке написане на дошці: „Ви особисто вважаєте хлопчика Юрчика вихованим?” Якщо так, станьте у класі біля плаката із написом „Так”, далі, відповідно, біля плакатів „Ні”, „Не знаю”.
2. Підготовка учнів (самостійно або у групі) до обґрунтування своєї позиції, чому саме її вони обрали та пояснення (індивідуально чи представниками кожної групи), використовуючи мовленнєві опори для побудови аргументів.
3. Вислуховування позицій та аргументів інших.
Варіанти учнівських відповідей: „Хлопчик Юрчик вихований, адже бабусі допоміг, із сестричкою хотів поділитися, просто не втримався, маючи у руках апельсина. Це така спокуса для дитини! Потім його „гризла” совість”; „Хлопчик Юрчик не вихований, бо не поділився ні з другом, ні із сестричкою, набрехав”; „Не знаю чи вихований хлопчик Юрчик тому, що він одночасно робив і виховані, і невиховані вчинки”.
Якщо після обговорення цього питання хтось із учнів змінить свою позицію, треба йому запропонувати стати біля відповідного плаката та пояснити, чому змінилася думка.
VІ. Рефлексія.
Технологія „Мікрофон” та прийом „Незакінчені речення”.
– Продовжте речення, записані на дошці: „Сьогодні на занятті я зрозумів...”, „Людину можна назвати вихованою, якщо вона...”

Список використаних джерел
1. Інтерактивні технології навчання/ О.І.Пометун, Л.В.Пироженко, Г.І.Коберник та ін. – К.: Наук. світ, 2004. – 85 с.
2. Навчання в дії: Як організувати підготовку вчителів до застосування інтерактивних технологій навчання: Метод. посіб./ А.Панченко, О.Пометун, Т.Ремех. – К.: А.П.Н., 2003. – 72 с.
3. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посіб./ О.І.Пометун, Л.В.Пироженко. За ред. О.І.Пометун. – К.: Вид-во А.С.К., 2004. – 192 с.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: overchuk_oleg (25.03.2010) | Автор: Оверчук Олег Миколайович
Переглядів: 4198 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 1
1  
У тебе з Печенюк Оленою однакова виховна?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz