Четвер, 27.04.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2189
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Від стереотипу до взаєморозуміння
Мета: з'ясувати, який вплив мають стереотипи на нашу поведінку; на-вчити учнів критично аналізувати свої і чужі погляди та приймати правильні рішення.
Оформлення:
1. Плакат «Хто я: пташка чи листок?».
2. Портрет чоловіка.
3. Ватман.

Епіграф:«Те, що є навколо нас, ніщо у порівнянні з тим, що всередині нас...» (Ральф Уалдо Емерсон.)
Очікувані результати. Учні зможуть:
1. визначити власне ставлення до проблеми наявності стереотипів;
2. усвідомити, як сприйняття і враження впливають на поведінку людей. Ключове поняття: стереотип — стійкий і спрощений образ чи уявлен¬ня про явище, подію, людину або групу людей.

I. Вступне слово

Учитель. Успіх у житті значною мірою визначається тим, як ми вміємо тримати себе з людьми, як ми себе з ними поводимо.
Наша поведінка багато в чому залежить від того, як ми сприймаємо один одного. Сьогодні ми поговоримо про нас, про інших людей, про те, як ми ставимося до себе, до інших, які висновки робимо про людей.

II.Вправа «Портрет»
Декількох учнів просять вийти з класу і заходити по одному. Кожному учню показують портрет або фото одного і того ж чоловіка, але кожного разу вчитель формулює завдання дещо по-іншому.
Завдання:описати портрет чоловіка; назвати риси характеру, притаманні цій людині (для 1-го учня: портрет лікаря; для 2-го учня: портрет ученого-фізика; для 3-го учня: портрет злочинця, якого розшукує «Інтерпол»).
•Чому описи однієї і тієї ж людини відрізняються?
•Які слова вплинули на опис зовнішності людини?
(Учні висловлюють думки.)
Учитель. Під час опису людини ви користувалися стереотипами. Слово «стереотип» у перекладі з грецької означає «твердий відбиток». Стереотип — стійкий і спрощений образ чи уявлення про явище, подію, людину чи групу людей.
Ми зустрічаємося зі стереотипами щодня.

III. Вправа «Наші стереотипи» (робота в групах)
• Яким є стереотипне уявлення про:
— вчителя;
— поганого учня;
— сучасну дівчину;
— «нового українця»;
— відмінницю?
Опишіть стисло їхні характерні риси, зробіть ілюстрації для кожного типу.
•Чому у вас виникли такі стереотипи?
•Чи можна вважати, що всі представники цієї групи однакові?
(Учні висловлюють думки.)
Учитель. Звичайно, у кожної людини є риси схожості, але кожна людина є особливою й унікальною. Тому епіграфом нашого спілкування з вами є слова: «Те, що є навколо нас, ніщо в порівнянні з тим, що всередині нас». Стереотипи бувають позитивні і негативні. Найчастіше стереотипи перебільшують негативні риси. Є стереотипи, які стосуються не тільки окремої особистості, а й цілої нації (наприклад, про те, що українці люблять сало, цигани завжди обманюють, а німці надмірно пунктуальні).
• До чого може привести використання стереотипів?
(Учні заповнюють плакат:
— до спрощення, перекручення реальності;
— до перебільшення негативних рис;
— до виникнення конфліктів, як між людьми, так і на рівні суспільства.)

• Чи варто користуватися стереотипами?
• Що потрібно робити, щоб уникнути цих негативних явищ?
IV. Вправа «Хто я: пташка чи листок?»
Учитель. Уявіть собі таку картину: пташка сидить на гілці дерева. Раптом налетів вітер, гойднув гілку. І пташка, і листок кружляють у повітрі. Але що все-таки є суттєво різним у їхньому польоті?
(Учні висловлюють думки.)
Учитель. Ось так ви можете прожити свої молоді роки активно, як пташка, бути творцем своєї долі, долі своєї сім'ї, своєї держави, або ж пасивно, як листок, летіти за вітром.
• Який висновок ви можете зробити після всього почутого?
(Учні висловлюють думки.)
V. Підсумок
Учитель. Я бажаю вам стати «пташками», а не «листками» — справ¬жніми творцями своєї долі, людьми, які вміють критично оцінювати свої і чужі погляди і водночас бути терпимими, толерантними до переконань інших.[/size]

На фото: Учні описують порьрет чоловіка

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: musiya (05.03.2010) | Автор: Мусатогва Оксана Віталіївна
Переглядів: 2777 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.0/5 |
Всього коментарів: 1
1  
А висновок який?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz