Веселі старти - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Веселі старти
Мета:
залучення учнів до активної пізнавальної діяльності, розширення їх математичного кругозору;
розвивати пізнавальний інтерес до предмета, до історії розвитку математики, до питань, що вивчаються в ній, до історії життя й наукової діяльності вчених-математиків;
виховувати навички ділового спілкування.
Обладнання: математичні газети; таблиці для роботи журі; картки із завданнями; бочечка із завданями; скринька; подарунки для глядачів; грамоти, медалі та подарунки для команд.
Хід роботи
І. Вступна частина.
(Звучить музика. В зал виходять троє учнів. Читають вірші про математику.)
Перший учень
Математика
Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині, як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо рідного народу.
Другий учень
Сьогодні ви прийшли в цей зал
Подумати, помріять, відпочити.
Побачити гру і бал
І розумом своїм все охопити.
Згадаєм нині формулу Герона,
Яку ти вже не раз писав,
Згадаєм також і Ньютона,
Біном якого пізнавав.
Хай в пам’яті воскресне Архімед,
Що за творіння славлений велике,
Відомий всім згадається Вієт,
Що формулу рівнянь зумів відкрити.
Відомий обдарований Декарт –
Творець координатної системи.
І Лобачевский всіх учених брат,
Та скульптор геометрії – Копернік.
І нині славний Чебишов-титан,
Софія Ковалевські – наша прима.
Могутній їм даровано талант,
Їх розум – непохитна брила.
Третій учень
Думок великих та ідей творці,
Що рід людський виношував століття,
Крізь бурі перейшовши дні важкі
Переживуть тепер тисячоліття.
Запам’ятай, що Гаусс всім сказав:
“Є математика царицею наук”.
І недаремно він заповідав
Творити в вогнищі робіт і мук.
Безмежна роль її у відкритті законів,
У створенні машин – повітряних, земних.
І було б важко нині без Ньютонів,
Що дала нам історія до наших днів.
Нехай не станеш Піфагором ти,
Яким у мріях вирости бажаєш.
Та будеш ти людиною завжди
І Україну вславиш добрими ділами.
Ведучий 1. Добрий день, любі друзі!
Ведучий 2. Добрий день, шановні вболівальники.
Ведучий 1. Ми дуже раді привітати вас на нашому конкурсі веселих і кмітливих. Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних, веселих і винахідливих математиків з команд 7-го і 8-го класу. Запрошуємо їх на сцену. (Команди виходять на сцену.)
Ведучий 2. Щоб це змагання було чесним,
Ми виберем журі почесне.
Поглянемо разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
(Представлення членів журі.)
Ведучий 1. Шановні уболівальники!
Хто уважний, чемний буде –
Бал команді той здобуде.
А як буде пустувати –
Бал команді буде знятий.
Ведучий 2. Святковий цей зал хай вас всіх поєднає,
В змаганнях він нині ареною стане.
Хай будуть веселі обличчя у всіх.
Девіз КВК – це дотепність і сміх.
ІІ. Основна частина.
І. Конкурс – «привітання команд».
Учитель. Перший конкурс – це «Привітання команд», де кожна команда повинна представити свою емблему і девіз. Максимальна оцінка за цей конкурс – 10 балів. А, щоб визначити, хто буде першим представляти свою команду, проведемо жеребкування. Капітани прошу підійти до столу журі і витягнути жетони з номерами. Отже, надаємо слово команді (7-го або 8-го) класу.
Привітання команд
(Звучить мелодія)
Команда «Омега»
Учень 1. Вас вітає команда «Омега».
Учень 2. Змагання сьогодні
Серйозні у нас,
О друзі поважні,
Вітаємо вас!
Учень 3. Уболівальникам вірним
Великий привіт!
Сміливо за нами
В незнаного світ!
Учень 4. Ми хочемо дуже
Сподобатись вам!
І віримо, ви
Допоможете нам!
Учень 5. Повага вам, судді!
Привіт вам, журі!
Та тільки суворо
Ви нас не журіть.
Учень 6. І смійтеся з того,
Що викличе сміх,
Сміятися голосно
Й суддям не гріх!
Команда «Альфа»
Учень 1. Прийміть вітання від команди «Альфа».
Учень 2. Добрий день, шановні друзі,
Гості, журі, всі присутні в цьому залі.
Учень 3. Любе журі, відтоді, як ви опустили
Перпендикуляр на площину наших сердець,
Ми не можемо знайти радіус, щоб описати свої почуття.
Учень 4. Жодна таблиця логарифмів не може перелічити
Поривів наших зацікавлених душ,
Оскільки вони – як вольтові дуги.
Учень 5. Просимо й благаємо вас, не будьте такими
Гордими й самовпевненими та підкоріться
Закону всесвітнього тяжіння.
Тобто прихиліться до наших думок
Під кутом альфа.
Учень 6. Уболівальники, друзі, подруги, ми чекаємо
Від вас аплодисментів і незрівнянної підтримки,
Щоб по тілу противників пробіг індуктивний струм
І їхні серця «порізало» на тисячі геометричних фігур.
Наша надія – це ви.
ІІ. Конкурс «Розминка».
Учитель. Наступним конкурсом завжди є «розминка». І в ньому беруть участь всі члени команди. Командам пропонується по 10 запитань. Правильна відповідь оцінюється в один бал. Отже, за конкурс можна отримати 10 балів, якщо дасте на всі запитання правильні відповіді.
Запитання команді «Омега»
Автор підручника з алгебри для 7-9 класів.
(Бевз Г. П.)
Довжина всіх сторін трикутника.
(Периметр)
Твердження, яке потребує доведення.
(Теорема)
Інструмент для проведення прямої лінії.
(Лінійка)
Що є графіком лінійної функції?
(Пряма)
Відрізок, що сполучає вершину трикутника з точкою протилежної сторони і перпендикулярний до неї називається…
(Висотою)
Як називається число, при якому значення многочлена дорівнює нулю?
(Корінь)
Прямокутник, у якого всі сторони рівні.
(Квадрат)
Закінчити фразу: «У прямокутнику трикутнику…»
(… квадрат гіпотезу дорівнює сумі квадратів катетів.)
Кут, одна сторона якого є доповняльною півпрямою до сторони іншого кута, а інша – спільною.
(Суміжний.)

Запитання команді «Альфа»
1. Автор підручника з геометрії для 7-9 класів.
(Погорєлов О.)
2. Точка, спільна для двох сторін трикутника.
(Вершина)
3. Коли ділене і частка дорівнюють одне одному?
(Коли дільник дорівнює 1 або ділене, дільник і частка дорівнюють 1.)
4. Інструмент для побудови кола.
(Циркуль.)
5. Чому дорівнює середня лінія трикутника?
(Половині відповідної сторони)
6. Що таке медіана трикутника?
(Відрізок, що сполучає будь-яку його вершину з серединою протилежної сторони)
7. Коли дріб дорівнює нулю?
(Коли чисельник дорівнює нулю, а знаменник - ні)
8. Трикутник, у якого дві сторони рівні.
(Рівнобедрений)
9. У якому трикутнику висоти перетинаються в одній з його вершин?
(У прямокутному)
10. Відрізок, що сполучає вершину трикутника з точкою протилежної сторони й ділить його кут навпіл.
(Бісектриса)
Учитель. А зараз дорогі журі надається слово вам.
ІІІ. Конкурс «Художників».
Учитель. Кожна команда за допомогою цифр повинні намалювати по дві картини. Але вони будуть оцінюватися не за спритністю хто перший намалює, а закмітливістю і ви ще маєте обчислити суму цифр зображених на ваших картинах. Кожна картина оцінюється в 8 балів. Як приклад покажу вам картину, яка вона повинна бути. У вашому розпорядженні – 10 хвилин.
А поки наші художники творять шедеври, ми подивимося сценку «Що важче?» у виконанні учнів 5-го і 7-го класу.
Сценка «Що важче?»
Частина І
(Входять два учні)
Як ти вважаєш, що важче – алгебра чи геометрія?
Я думаю (дістає підручник, зважує), що геометрія.
А на мій погляд, алгебра важча.
Та ні геометрія!
А давай перевіримо. (Бє підручником із геометрії по голові).
Ти, що робиш?
Як, що? Експеримент проводжу. Це була геометрія. А тепер спробуємо алгебру. (Бє підручником із алгебри по голові.) Ну то що важче?
Алгебра…
От бачиш!
Частина ІІ
(Бабуся звертається до онучка – другого учня, який грав у першій частині.)
Ох онучку,чого ти такий сумний? Може захворів?
Та ні… Просто від алгебри голова розколюється…
Ох,ти сердешний… Та невже в школі нічого легшого від алгебри немає?
Є.
І що ж це?
Геометрія.
Учитель. Дякуємо за сценку, вона нагадує нам шкільне життя. Давайте ще раз похлопаємо нашим учасникам.
От і вже наші команди справились із завданням, зараз я вам шановні глядачі покажу шедеври талановитих художників. Ви бачите, які таланти пропадають. Я їх відаю нашим журі, які оцінять вартість кожної картини у балах.
ІV. Конкурс «Далі, далі, далі…».
Учитель. Наступним конкурсом є конкурс, який називається «Далі, далі, далі…». Кожній команді пропонується по 15 запитань, час відповіді на всі запитання команди – 3 хв. Відповідають члени команди по черзі, яку визначає капітан команди. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом. Отже, максимальна кількість балів, яку можна отримати – 15 балів. Але, якщо учень не може відповісти, то він говорить: «Далі…», при цьому команда втрачає 1 бал. Відповісти на це запитання може наступний учень, але за правильну відповідь йому зараховується 0,5 бали. Після цього він відповідає на своє запитання.
Ну, що готові! Отже, розпочинаємо.
Запитання команді «Омега»
Трикутник, у якого два кути гострі, а один тупий, називається…
(Тупокутним)
Найпростіша геометрична фігура.
(Точка.)
Через кожну точку площини можна провести нескінчену кількість прямих. Так або ні.
(Так.)
Дві прямі перетинаються в одній точці. Так або ні.
(Так.)
Який найбільший кут можна утворити вказівним і середнім пальцем руки?
(Прямий.)
Батьківщина Рене Декарта.
(Франція.)
Чиї це слова: «Математику вже навіть задля того треба вивчати, що вона розум до ладу приводить»?
(М. В. Ломоносова.)
Як називають різні півпрямі зі спільним початком однієї й тієї самої прямої?
(Доповняльними.)
Яке взаємне розміщення двох прямих на площині, якщо вони не мають жодної спільної точки?
(Прямі паралельні.)
Хто першим запропонував нумерацію крісел у театрі по рядках і місцях?
(Декарт.)
Через кожну точку прямої можна провести перпендикулярну до неї пряму, причому тільки одну. Так або ні.
(Так.)
Слово грецького походження, буквально означає поперечник.
(Діаметр.)
Кут, суміжний з гострим, також гострий.
(Ні.)
Скільки прямих можна провести через одну точку площини?
(Безліч.)
Якими словами Евклід закінчував кожне доведення?
(Що й треба було довести.)
Запитання команді «Альфа»
Трикутник, у якого всі кути лише гострі, називається…
(Гострокутний.)
Відрізок, що перпендикулярний до сторони трикутника і виходить з його вершини.
(Висота.)
Сполучивши попарно три дані точки на площині, завжди дістанемо три прямі. Так або ні.
(Ні.)
Через дві різні точки завжди можна провести пів пряму, причому тільки одну.
(Ні.)
Як на практиці перевірити, чи трикутники рівні?
(Накласти один на одного.)
Назвати ім’я давньогрецького математика, філософа, спортсмена.
(Піфагор)
Кого називали «Принцесою математики»?
(С. В. Ковалевську.)
Скільки існує двоцифрових чисел?
(90.)
Чи може піраміда мати 79 ребер? Чому?
(Ні, кількість ребер у піраміди – парна.)
Слово латинського походження, у перекладі означає шнур.
(Лінія.)
Якщо сума двох кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 120°, то вони вертикальні. Так або ні.
(Ні.)
Кут суміжний з прямим, також прямий. Так або ні.
(Так.)
Які основні геометричні фігури на площині вам відомі?
(Точка і пряма.)
Фігура, яка складається з точок прямої, що лежать по один бік від деякої точки цієї прямої.
(Промінь.)
Яблуко, корона, решето. Про яких учених нагадують ці предмети?
(Яблуко – про Ньютона, корона – про Архімеда, решето – про Ератосфена.)
Учитель. Ну, що ж наше шановне журі скажіть наші результати за два конкурси.
V. Конкурс «Заморочки із бочки».
Учитель. А дальше в нас конкурс, який має дуже цікаву назву, як «Заморочки із бочки». Кожна команда повинна розв’язати по дві задачі за 7 хвилин. За правильне розв’язання одної задачі нараховується два бали і ще плюс один бал залежно від рівня складності задачі. Отже, максимум балів, яку ви можете набрати це – 5 балів. Але в цій бочечці є така хитра заморочка, яка містить дуже-дуже загадкову легенду. І ця легенда може попастися лише одній команді. Якщо, ви її розгадаєте, то отримаєте – 10 балів, а якщо ні то – 0 балів. Отже, попрошу капітанів команд підійти до мене, щоб по черзі виймати із бочечки ваші заморочки із номерами задач або загадкову легенду.
Ну,що готові. Тоді я вам бажаю ні пуха, ні пера.
Задачі із бочечки
№1. Що більше 30% від 70 чи 25% від 80?
(30% від 70.)
№2. Швидкість човна за течією дорівнює 12 км/год., а проти течії – 8 км/год. Яка швидкість течії?
((12-8):2 = 2 (км/год).)
№3. Онукові 4 роки, а дідусеві 60 років. Через скільки років дідусь буде в 5 раз старший за онука?
(Через 10.)
№4. Знайдіть два числа, півсума яких удвічі більша за їх піврізницю, що дорівнює 35.
(35 і 105.)
№5. Чоловік випиває барило води один за 14 днів, а з дружиною – за 10 днів. За скільки днів дружина вип’є барило води сама?
(За 35 днів.)
№6. На двох токах 1000 т зерна. Скільки зерна на кожному току, якщо на першому його на 200 т менше, ніж на другому?
(400 і 600 т.)
Легенда
Існує давня легенда.
Цар, бажаючи визначити, хто з двох мудреців мудріший, сказав: “Перед вами 3 ковпаки: один чорний і два білих.
Вам надягнуть по ковпаку. Мені цікаво, хто вас першим дізнається, якого кольору ковпак. Що на ньому”. Довго дивилися мудреці один на одного. Нарешті один із них вигукнув: “На мені білий ковпак!” Як дійшов такого висновку мудрець?
Розв’язання:
(Мудрець думав так: “Якби на мені був чорний ковпак, то другий мудрець побачивши його, негайно додумався б, що на ньому білий ковпак (бо ж 2 інших білі) і відразу сказав би це.
Але він мовчить, тому на мені білий ковпак”.)
Учитель. Ну, що ж поки наші математики трудяться над загадковими заморочками, шановні наші вболівальники наступний конкурс для вас, який називається «Пізнавальний». Хто скаже правильну відповідь, той отримає приз.
Будьте уважні. Починаємо.
Цей напій згадується вперше близько Х ст. у записах арабського філософа і лікаря Авіценни, який називає його словом bunc. Кілька століть цей напій вживався виключно в медицині. Тільки в ХVІ ст. він поширився в Аравії і Персії. Що це за напій?
(Кава)
Цей предмет був винайдений давніми китайськими мореплавцями близько ІІ ст. до н. е. Спочатку це була намагнічена голка, вісь обертання якої знаходилася на дерев’яному шматочку, що плавав у воді, вістря показувало на південь. В інших конструкціях намагнічена стрілка підвішувалася на ниточці зі щойно розмотаного шовкового кокону. Під час хрестових походів цей прилад став відомим усім європейським мореплавцям, а в ХІV ст. італієць Флавій Джойя надав йому сучасного вигляду. Що це за прилад?
(Компас)
Математикам відома задача, названа на честь полководця Наполеона. У школі він відзначився любов’ю до праці й гонористою поведінкою. Учитель німецької мови вважав, що «учень Наполеон Бонапарт справжній болван», а математику полководець вивчав із великим старанням, бо вважав її необхідною для майбутньої діяльності. Якби його мрія здійснилася, він зміг би навчитися ставити марсель та клівер, що мають відповідно форму трапеції та трикутника. Ким хотів стати Наполеон?
(Мореплавцем)
В оповіданні Антона Чехова «Лошадиная фамилия» записано: «Он лечил рот водкой, коньяком, прикладывал табачную копоть, опий, керосин, мазел щеку йодом, в ушах у него была вата, моченная в спирту, но все это не помогало». Так, що лікував герой цього оповідання?
(Зуб)
Хто скаже, що за прилад?
Без нього аж ніяк немає побудови.
Він у руках у вчителя, а також кресляра,
Заміри роблять ним і на землі, і в морі.
Ним користуються, бо незамінний він.
Без нього неможливо нам купить
Тканини, стрічку, полотно, шпалери,
І графік не збудуєш, штанів не розкроїш,
У свій пенал його вкласти ти сміло,
Не забувай, бо це важлива річ.
(Лінійка)
Є в рослини, є у слові,
І в рівнянні також є.
І стержневий, й мочкуватий,
І кубічний, і квадратний.
Що це таке?
(Корінь)
Усупереч розповсюдженій думці, ця іграшка зовсім не російський винахід. Її було ввезено до Росії з Японії 1890 року. Це була дерев’яна фігура мудреця Фукурума, всередині якої вміщувалася вся його численна сім’я. Російські різьбярі швидко засвоїли виробництво японської іграшки, яка перетворилася в один із символів Росії. Як називається ця іграшка?
(Мотрівка)
Усі ми знаємо, що першою твариною, яка 3 листопада 1957 року на радянському супутнику облетіла навколоземною орбітою, був собака Лайка. Але перший політ у космос відбувся раніше – у кінці 1951 року в Уайт Сендс, штат Нью-Мексика. За допомогою ракети V – 2 стратосферу на висоту 85 миль було відправлено чотири істоти, які звалися Альберт 1, 2, 3, 4. Операцію під назвою «Альберт» було засекречено у зв’язку із запобіганням негативної реакції захисників тварин, однак усі тварини повернулися на Землю неушкодженими. Які істоти літали в космос?
(Мавпи)
Антон Павлович Чехов, відомий російський письменник - автор «Задач божевільного математика», серед яких така задача: «У селянина Петра було п’ятеро гусей, шість качок і десятеро курей. На свої іменини він зарізав одного гусака і двох курей. Питання: що в нього залишилося, якщо відомо, що під час обіду до нього заходила одна особа?»
(Залишилось тільки пір’я)
Учитель. От і вже наші конкурсанти справились із завданями. Я відаю ваші рішення до наших суворих журі.
VІ. Конкурс «Ой, не можу».
Учитель. Для цього конкурсу потрібно по одному учаснику від команди. Тоді учасники по черзі повинні назвати числа від 1 до 30 за 2 хв., але замість числа 3, а також чисел, що діляться на 3 і закінчуються на 3, потрібно говорити «Ой, не можу». Виграє той учасник, який назве більше чисел і принесе своїй команді – 5 балів.
Попрошу команд визначитися, хто буде брати участь. Я вже бачу, що команди визначилися. Так ставайте один напроти одного. Готові. Час пішов.
Відповіді:
1, 2, 3, 4 , 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,
Ой, не можу Ой, не можу Ой, не можу Ой, не можу
13, 14 , 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, Ой, не можу Ой, не можу Ой, не можу
23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30.
Ой, не можу Ой, не можу Ой, не можу
VІІ. Конкурс «Загадкова скринька».
Учитель. Наступним конкурсом буде конкурс, який називається «Загадкова скринька». Я попрошу команд запросити одного із своїх вболівальників підійти до мене для того, щоб витягувати ваші запитання.
Ви ж уважно слухаєте і намагаєтесь якнайшвидше дати відповідь на запитання. Чим раніше здогадаєтесь, що за предмет знаходиться в загадковій скриньці, тим більше балів одержите. Початкова ціна кожного питання – 6 балів.
Я зачитую 3 вказівки до запитання, щоб ви могли відповісти, а якщо ви не знаєте, що це за предмет, то берете додаткову вказівку. За кожну наступну вказівку до відповіді, тим менший бал. Якщо команда неправильно відповідає, вона далі не бере участі в обговоренні цього запитання. Можливість надається відповісти іншій команді. Удачі!
Запитання для «Загадкокої скриньки»
І. Що за лінія?
Від неї залежить зручність поїздки в маршрутці пасажирів.
Її дуже поважають льотчики.
У географії позначають числами.
Про одну з них, яку захищали радянські бійці під час Великої Вітчизняної війни, складено пісню.
А в геометрії – це одна з відомих ліній.
У трикутнику їх три.
(Висота)
ІІ. Що за фігура?
У Давній Греції її вважали символом досконалості.
Козаки сходилися на ній.
За її кількістю можна підрахувати вік дерева.
У цій фігурі немає жодної діагоналі, не можна провести ані бісектриси, ані висоти.
Вона з’являється під очима стомленої людини.
Форму цієї фігури мають вікна у літаку.
(Круг)
ІІІ. Що за чудова річ?
Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хтось візьме на себе сміливість назвати ім’я винахідника.
Один із різновидів називається клепсидрою.
Майже в кожного з вас є ця чудова річ.
У математиці без неї важко обійтися, особливо розв’язуючи задачі на рух.
До цієї речі можна дібрати означення: сонячний, водяний, механічний, електронний, протиударний.
Цій речі присвячено загадку: Маю диво на стіні: каже «Так», не каже «Ні».
(Годинник)
ІV. Що за фрукт?
Його батьківщиною вважають Кавказ. Там, а також у Середній Азії та у Китаї, й досі зустрічають його диких нащадків.
Усі його знають і, без сумніву, люблять.
Найтісніше пов’язані з ним напої – сік та сидр.
Через нього розпочалася антична війна.
Його, як і родичів, називають червонобоким, зеленим.
Це не якийсь там екзотичний фрукт. Він дозріває в саду кожного українця.
(Яблуко)
V. Що за многокутник?
Він дав назву відомому танцю – кадрилі.
У формі цього многокутника шикуються піхотинці, що по – військовому називається «каре».
Його завжди бачимо на шахівниці.
Його форму має майданчик, із якого злітає гелікоптер.
Він використовується як зручна одиниця площі.
Одночасно є чотирикутником, прямокутником, паралелограмом і ромбом.
(Квадрат)
VІ. Що за геометрична фігура?
Вивченню її властивостей присвятили свої дослідження Ейлер, Наполеон та інші відомі особистості.
Форму цієї фігури нагадує поверхня дельтаплана та шляпа Наполеона.
Наука про її вимірювання – тригонометрія.
Ця геометрична фігура є й сузір’ям.
Вона не має жодної діагоналі.
Можна дібрати означення: любовний, бермудський, прямокутний, рівнобедрений та рівносторонній.
(Трикутник)
VІІ. Що за іграшка?
Рік народження – 1974.
Винахідник – архітектор, викладач ВНЗ.
Якщо грати безсистемно, то для досягнення мети потрібно мільйон років.
Зовнішній вигляд – правильний многогранник. Ця іграшка – наочний посібник з алгебри.
Іграшка складається із 27 однакових кубиків шести кольорів.
Іграшка носить ім’я автора.
(Кубик Рубика)
VІІІ. Що за наука?
Це один зі способів пізнання реальної дійсності.
Ця наука була й залишиться постійною супутницею людини упродовж її розвитку.
Вивчає об’єкти реального світу.
Ця наука досліджує просторові форми.
Єгипет – батьківщина цієї науки.
У перекладі з грецької означає «землемірство».
(Геометрія)
Учитель. Для оголошення результатів просимо до слова за такі конкурси, як «Заморочки із бочки», «Ой, не можу» та «Загадкова скринька». І тепер загальну суму за всі конкурси, які набрали наші команди.
VІІІ. Конкурс «Ти мені – я тобі».
Учитель. Далі у нас конкурс «Ти мені – я тобі». Команди ставлять одна одній запитання, як усні так і письмові. На обдумування усних запитань надається по 15 с., письмових – 2 хв. Одне усне запитання оцінюється в один бал,а письмове – 2 бали. Яка команда більше задасть суперникові запитань, та одержить більше балів. На підготовку до конкурсу дві хвилини.
Вам я бажаю удачі.
Шановні уболівальники, поки команди працюють, ми з вами порозгадуємо математичні загадки.

Їх у підручнику багато, Чотири рівні сторони,
І кожну треба розв’язати. Є кути – прямі вони.
Тож не будьте ви ледачі Знають учні всі підряд,
Та розв’язуйте… Що фігура ця - …
(Задачі.) (Квадрат.)

Гострий кут він переріс, По ній довго можна йти,
До тупого не доріс. Кінця-краю не знайти.
Як відомо, кут такий І початку там нема,
Називається… Бо ця лінія…
(Прямий.) (Пряма.)
Є у кола вірний друг, Суха, ребрами світить,
Називається він… А лічбу веде.
(Круг.) (Рахівниця.)

Вона – особа граматична, Ліпший прилад не знайти.
Але і до обчислень звична. Всім кутам він командир -
Із дробом десятковим дружить Помічник наш…
І знаком розділовим служить (Транспортир.)
Вам усім вона відома,
А ім’я їй дали…
(Кома.)
У двох матерів по п’ять синів Сім братів роками рівні,
І всі вони на одне ім’я. А імена різні.
(Пальці рук.) (Сім днів тижня.)
Запитання команді «Омега»
Мотоцикл їхав до села. По дорозі він зустрів три легкових автомобілі й вантажівку. Скільки всього машин їхало до села?
(Жодної)
Назвіть стародавні одиниці вимірювання.
(Аршин, верства, вершок, дюйм, фут, миля)
Що то за голова, що тільки зуби та голова.
(Часник)
Два туристи за день пройшли 34 км. Скільки кілометрів пройшов кожен, якщо туристи йшли з однаковою швидкістю?
(По 34 км.)
Запитання команді «Альфа»
Що сходить без насіння.
(Сонце)
Що легше: 1кг. заліза чи 1 кг. пуху?
(Однакова вага)
Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати на сонячну погоду через дві доби?
(Ні. Буде ніч.)
На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані один метр один від одного. Довжина ряду 25 метрів. Скільки було учнів?
(26 учнів)
ІХ. Конкурс «капітанів».
Учитель. Наступний у нас конкурс для капітанів. Капітани команд будуть мати чотири завдання. Кожному капітану дається на завдання по 2 хвилини, хто перший розв’яже завдання, тому бали.
І – завдання: на столі шість склянок. Три з них порожні, а в три налито воду. Зробіть так, щоб порожні й повні склянки чергувалися. Взяти в руки можна тільки одну склянку. Максимальна кількість балів за це завдання – 2 бали.

(Слід перелити воду з другої склянки в порожню та поставити порожню склянку на місце.)
ІІ – завдання: як за допомогою трьох прямих утворити 12 кутів? Максимальна кількість балів за це завдання – 3 бали.

ІІІ – завдання: як з трьох нулів зробити два? Максимальна кількість балів за це завдання – 4 бали.

О О О два
ІV – завдання: рибалка ловив рибу. На запитання «Скільки ти зловив риби?» відповів: «Половину восьми, шість без голови, дев’ять без хвоста». Скільки риби зловив рибалка? Максимальна кількість балів за це завдання – 5 бали.

(Жодної, оскільки
8 6 9 .)
Учитель. Для оголошення результатів просимо до слова наше шановне журі.
Х. Конкурс «геомузик».
Учитель. Останній конкурс у нас конкурс пісенний, який називається «геомузик» . Команди повинні виконати по дві пісні, у яких зустрічаються числа та числівники. Під час оцінювання враховується майстерність виконання.
Приклади пісень: «Три таксиста», «Ой, на горі два дубки», «Два кольори», «Раз, два, три - калина», «Жили у бабусі два веселих гуся»…
Учитель. Слово журі за цей конкурс.

Ведучий 1. За хвилиною — хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуй нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?

Ведучий 2. Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві — молодці!

Ведучий 1. Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.

Ведучий 2. Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Їм солодкий приз — медалі,
Щоб було про що згадати.

Ведучий 1. І команді другій також
Ми дамо призів такий,
Але інші це медалі,
Бо діаметр менший в них.

Ведучий 2. Тож прийміть від нас на пам’ять
Ці медалі “золоті ”.
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
ХІ. Підбиття підсумків. Слово журі.
(Визначаються переможці; проводиться нагородження, вручення грамоти, металів і подарунків відповідно до місць, які команди зайняли).
Учитель. Всім дякую за увагу. До побачення і до нових зустрічі.

Список використаних джерел
1. Журнал «Математика»./ С. Т. Каплун. За ред. С. П. Приходько . – К., 2009. –№44 - 23с.
2. Журнал «Математика в школах України»/ І. В. Борисова. – К.,2010. –№5 - 40с.
3. Журнал «Математика в школах України»/ Т. Л. Жолтун. За ред. І. М. Соколовська. – К., 2010. – №28 - 40с.
4. Журнал «Математика» /О. К. Паламарчук – К. - №48 – 24с.
5. Журнал «Математика в школах України»/ Л. Д. Сліпенко. За ред. Л. В. Швець, Є. В. Котюх. – Х., 2010. – №34 – 36 - 119с.
6. Журнал «Математика» /О. С. Степанчинко. – К. - №8 – 21с.
7. Посібник «Математика після уроків 5 – 11 класи» /Д. М. Колодій, Н. С. Тарасенко, О. М. Чижевська. – К. – 85с.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: inchuc (23.03.2011) | Автор: Чубатюк Ліля
Переглядів: 5300 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 10
Гостей: 10
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz