Вчимося толерантності - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Вчимося толерантності
Тема: Вчимося толерантності Мета: - з’ясувати поняття «толерантність»; - розвивати вміння аналізувати, давати оцінку, вибирати правильну позицію; - виховувати в собі толерантність. Обладнання: вислови відомих людей, лінгвістична довідка, роздатковий матеріал. Вислови про толерантність Щаслива людина та, яка дарує щастя багатьом людям ( Дені Дідро, французький математик) Той, хто хоче обвинувачувати, не повинен поспішати. (Мольєр, французький драматург) Ображаючи іншого, ти не турбуєшся про самого себе (Леонардо да Вінчі, італійський художник епохи Відродження) Людина, яка робить щасливими, не може бути сама нещасною. (Гельвецій, французький філософ) Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш на звання людини (Сааді, перський поет) Підняти слабкого – цього замало: треба ще його потім і підтримати (Вільям Шекспір, англійський драматург) Легше вирішує і засуджує той, хто менше змилується (Джордано Бруно, італійський мислитель) Дійсна ознака, за якою можна впізнати справжнього мудреця, - терпимість. (Генрік Ібсен, норвезький драматург) Гідність людини полягає у тому, щоб любити тих, хто ії ображає (Марк Аврелій, давньоримський імператор і філософ) Привчи свій розум до сумніву, а серце до терпимості! (Георг Ліхтенберг, німецький учений і публіцист) Хід роботи I. Організаційна частина II. Вступна частина Міжнародний день толерантності, проголошений 16 листопада 1995 року на 28 сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО, набуває особливого значення з початком третього тисячоліття, перше десятиріччя якого ООН проголосила Міжнародним десятиріччям культури миру та ненасильства (2000 – 2010). Ідеї толерантності стали актуальними не сьогодні. Стаття 1 Загальної декларації прав людини (1948) проголошує: «Всі люди народжуються вільними і рівними у своїх гідності та правах». Тому агресивність, конфронтація , відчуженість мають поступитися місцем толерантному ставленню людей одне до одного, взаєморозумінню й довірі. Для української мови поняття «толерантність» відносно нове и однозначного тлумачення поки що немає. Для того, щоб краще зрозуміти походження цього слова, пропонуємо невеликий лінгвістичний екскурс: Tolerancia (іспан.) - здатність визнавати відмінність від власних ідей чи помислів. Tolerancе ( франц.) - ставлення. Під час якого людина визнає, що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж вона сама; Tolerancе (англ..) – готовність бути терплячим; Kuan rong (китайська)- дозволяти. Приймати, бути у відношенні до іних милосердним; Tasamul’ (араб.) - прощення, милосердя, терпіння, чуйне ставлення до інших. I. Основна частина Учитель: Поняття «толерантність» є синонімом слова «терпимість», саме так воно звучить латинською. Толерантність людей є найважливішої умовою миру і злагоди в сім’ї, колективі та суспільстві. Адже соціальні взаємовідносини постійно змінюються, породжуючи то гармонію, то перевагу. У різних людей – різні погляди на життя, працю, кохання тощо. Чи завжди ми поважаємо думки, погляди інших? Як треба поважати інших? Чи треба прагнути, щоб інша людина сприймала ваші погляди? Притча про аксакала Помирає в одному поселенні старий аксакал. Прийшли до нього люди попрощатися, та й говорять: «Скажи нам, мудрий старий, як вдалося тобі створити такий порядок у сім’ї, що усі сини і невістки, дочки і зяті жили разом у мирі та злагоді». Не може вже говорити старий – подають йому папір і олівець, і він довго пише. І коли випадає з рук вмираючого аркущ, дуже здивувалися усі – там 100 разів було написано одне слово. Не здогадуєтесь яке? 100 разів було написано – терпимість! Толерантність – доброзичливість, визнання за кожною людиною права бути іншою і поважати цього права. Що сприяє порозумінню між людьми? (Повага, любов, компроміс) Відділ досліджень проведе ще один дослід. Перед нами дві дівчинки (хлопчика). Необхідно знайти 5 відмінностей і 5 спільних рис, які їх об’єднують. (Обговорення) Це дослідження стверджує, що ми є різними, але у нас багато спільного, що нас об’єднує, тому не варто ображати інших. Але не завжди ми буваємо терплячими. Усі ми різні, проте жодна людина не є людиною більше чи менше, ніж будь хто інший. Усі ми рівні и однаково можемо використовувати свої права. Робота в групах. Останнім часом слово «толерантність» набуло значної популярності. Це слово в медицині означає здатність організму переносити вплив тих чи інших чинників. У суспільстві це означає терпимість до інших думок, поглядів, традицій. Проаналізуйте в групах ситуацію, оберіть свій варіант відповіді й поясніть його. Дайте визначення поняття «межа терпимості». Ситуація 1. Дмитро має нетипову для хлопця зачіску – надто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається? Варіанти: - постійно демонструвати своє негативне ставлення, у різкій формі рекомендувати змінити зачіску. - Виходити з того, що людина має право на самовираження й може робити будь - що зі своїм волоссям. - Вимагати дотримуватися загального стилю одягу та зачіски на заняттях у школі. Ситуація 2: Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитись до цього? Варіанти: - Засуджувати її за ці вчинки. - Вважати, що це – особиста справа Оксани й не втручатися. - Із розумінням поставитися до проблем Оксани, поступово заохочувати її до навчання. Ситуація 3. Вадим постійно виявляє неповагу до інших, брутальність до своїх товаришів. Що робити? Варіанти: - Прагнути уникати спілкування з Вадимом. - Відповісти брутальністю на брутальність. - «Ковтати» образи і проводити з учнем роз’яснювальну роботу. Діти, у мене є квітка, але допоможіть мені зробити її красивою. Їй потрібні пелюстки, і не прості, а з рисами толерантності, адже це – квітка толерантності. (Діти роблять надписи у пелюстках квітки, намальованої на дошці) Толерантність - взаємоповага, терпимість, порозуміння, співчуття, милосердя, справедливість, чуйність, доброзичливість. I. Підбиття підсумків Чи згодні ви з тим, що толерантність людини – найважливіша умова миру і злагоди в сім’ї, колективі та суспільстві? Якщо так, то сьогоднішня наша розмова не була марною. І на останнє я хочу розповісти вам одну легенду: Колись давно на півдні Африки жив розумний, але дуже пихатий вождь. Увесь день його складався з примірянь вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось прокотилася країною чутка, що в пустелі з’явився мудрець. Дуже розлютився вождь: як можна називати якогось там старця найрозумнішою людиною в світі?! Але нікому свого обурення не показав, а запросив мудреця до себе… І ось настав день зустрічі. Зібралось усе плем’я, щоб послухати найрозумніших людей у світі. Вождь сидів на високому троні й тримав у руках за спиною метелика. До нього підійшов невеличкий, худорлявий чоловік, привітався сказав, що готовий відповісти на будь - яке запитання. І тоді, недобре посміхаючись, вождь сказав: «Скажи – но мені, що я тримаю в руках, живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: «Усе в твоїх руках».
Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: lubsya (14.03.2011) | Автор: Шведова Любов
Переглядів: 6504 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 1
1  
ef

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz