Вчимося слухати один одного - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Вчимося слухати один одного
Тема: Вчимося слухати один одного
Мета: вчити дітей взаєморозуміння, дати можливість учням перевірити власний рівень уміння слухати, формувати у дітей норми поведінки під час спілкування.
Додатковий матеріал: примірники запропонованих текстів для кожного учня.
Хід заняття
Вчитель. На жаль, не всі люди вміють вести діалог та бесіду, дотримуючись певних
правил. Однією з головних проблем, яка виникає під час спілкування, є те, що багато людей
не вміють слухати свого співрозмовника.
Слухати, на думку психологів, не вміють приблизно дев'ять чоловік із десяти. І це
стосується, на жаль, не лише вашого співрозмовника, ай вас. Уміння слухати складається, на
думку І. Ладанова, із трьох складових: уваги, дружелюбності й активності.
Наочний матеріал
а) Увага
1. Поважайте того, хто говорить, цінуйте його бажання повідомити про щось нове.
2. Знайдіть із ним контакт на початку вашої бесіди, тим самим показуючи, що щиро
готові його слухати. '
3. Не ховайте очей, дивіться на співрозмовника.'
4. Не переривайте. Наберіться терпіння і дайте людині можливість сказати те, що вона
хоче.
5. Не поспішайте з висновками.
б) Дружелюбність
1. Намагайтеся не пригнічувати співрозмовника авторитетом, інформацією або
довгою розмовою. Інакше ви погано зрозумієте його, а він, у свою чергу, думатиме не про
свої аргументи, а про психологічний захист.
2. Стримуйте емоції, а коли відчуваєте, що не можете їх контролювати, уявіть себе на
місці співрозмовника.
3. Не поспішайте із запереченнями. Перебивши людину, яка не все сказала, ми
викликаємо в неї гнів, роздратування, і ця людина ніколи не погодиться із запереченнями. А
коли вона вже висловилася, то слухатиме вас більш охоче.
4. Не демонструйте своїм виглядом зневагу до того, що сказав або збирається
повідомити співрозмовник. Так ви ні про що не домовитесь.
5. Робіть паузи. Стримуйте свій запал і дайте висловитись іншому.
в) Активність
1. Не будьте мовчуном, час від часу подавайте сигнали, що ви розумієте, про що
йдеться, і
виявляйте певне ставлення до цього.
2. Стриманість — це гарна риса людини, але й тут повинна бути міра. Інакше
співрозмовник вважатиме, що ви до нього погано ставитесь.
3. Не намагайтеся здобути славу розумника. Надмірне ≪мудрування≫ не сприяє
взаєморозумінню.
4. Тримайте себе спокійно, шіе не розслабляйтеся цілком, інакше співрозмовник
утратить бажання спілкуватися з вами.
5. Якщо ви втомилися, то краще попросити вибачення і перенести розмову на інший час. Непомітні позіхання та потягування можуть усе зіпсувати.
Тестування на перевірку вміння
(Завжди— 4 бали, часто — 3 бали, інколи — 2 бали, ніколи — 1 бал.)
1) Чи даєте співрозмовнику можливість висловитися?
2) Чи звертаєте увагу на підтекст сказаного?
3) Чи намагаєтеся запам'ятати те, то почули?
4) Чи звертаєте увагу на головне у повідомленні?
5) Слухаючи співрозмовника, чи намагаєтеся зберегти в пам'яті основні факти?
6) Чи звертаєте увагу співрозмовника на висновки, які пролунали в його
повідомленні?
7) Чи стримуєте власне бажання ухилитися від неприємних запитань?
8) Чи стримуєтеся від роздратування, коли чуєте протилежну точку зору?
9) Чи намагаєтеся зосередити увагу на словах співрозмовника?
10) Чи охоче спілкуються з вами?
Порахуйте суму балів:
32 і більше — відмінно;
27—31—добре;
22—26 — помірно;
менш ніж 22 бали — вам необхідно тренуватися слухати співрозмовника.
(Читець декламує вірш Ліни Костенко «Між іншим».)
Коли буду я навіть сивою,
І життя моє піде мрякою,
Я для тебе буду красивою,
А для когось, може, й ніякою.
А для когось лихою, впертою,
Ще для когось відьмою, коброю.
А, між іншим, якщо відверто,
То була я дурною і доброю,
Безборонною, несинхронною
Ні з теоріями, ні з практиками.
І боліла в мені іронія
Всіма ліктиками й галактиками.
І не знало міщанське кодло,
Коли я захлиналась лихом,
Що душа між люди виходила
Забинтована білим сміхом.
І в житті, як на полі мінному,
Я просила в цьому сторіччі
Хоч би той магазинний, мінімум:
— Люди, будьте взаємно ввічливі!
І якби па тс моя воля,
Написала б я скрізь курсивами:
— Так багато на світі горя.
Люди, будьте взаємно красивими!
(Підсумкове слово вчителя.)__
Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: vikusik (01.04.2010) | Автор: Кушнір Олена 45 гр ФМФ
Переглядів: 5042 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 1
1  
І де ж воно - підсумкове слово?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz